Dag dames, Ik wil even et volgende vragen aangezien dit mijn eerste zwangerschap is en ik dus niet precies weet hoe of wat... Gister avond toen we in bed lagen voelde ik allemaal iets onder in me buik... net alsof er lucht bellen onder in me buik zaten ofzo... Maaar me vriend lag met zn hand op me buik al n minuut of 5 en mee dat ik iets voelde zegt hij nog geen 30 seconde later, voelde jij dat ook? hij dacht dat er iets tege zn hand aan "schopte".... Ik ben nu 15 weken zwanger nog niet zo gek lang dus en vroeg me nu af of dit de baby kon zijn? Groeten uit brabant
Dat kan best hoor! Ik voelde het ook voor het eerst rond de 15 weken, maar toen was het beslist nog niet aan de buitenkant te voelen. Dat was pas met 19 weken. Om het met 15 weken aan de buitenkant te voelen is ook wel heel erg vroeg, maar wellicht kan het.
ja zeker!!! bij onze eerste voelde ik m met 14 weken een beetje en ronde de 16 weken heel duidelijk. bij de tweede voelde ik m al met 12 weken een beetje en rond de 14 weken heel duidelijk! leukleuk!
de kans is erg klein denk ik. M'n darmen gaan nu ook al nét zo tekeer af en toe, als toen m'n dochter schopte bij m'n 1e zwangerschap. Dus ik zou snel geneigd zijn te denken dat het toch je darmen zijn.
mischien dat ji wel iets voelt maar van de buitenkant kan nog iet hoor... het kan ook je darmen zijn idd... Ik weet dat ik bij mijn eerste zwschap 17 weken was en toen het aanvoelde alsof er een vlindertj in mijn buik zat, pas een paar weken later besefte ik dat het toen al mijn dochter was... Nu denk ik ook af en toe een schopje te voelen, maar denk dat het nog te vroeg is maar weet natuurlijk wel wat ik voel hahahaha
Ik voelde het met 17 weken aan de buitenkant, 15 lijkt me ook wat vroeg omdat 17 weken al vroeg is. De verloskundige zei dat het erg te maken heeft met de positie van de placenta en de hoeveelheid buikvet wat er voor de baby zit. (ik ben heel dun, de vk had al gezegd dat gezien de ligging met een 16 weken echo dat het zeker de baby was die ik voelde, je kon het op het beeld zien)
Ik voelde op 15 weken de eerste belletjes, maar het heeft tot 21 weken geduurd voordat ik zelf langs buiten iets gevoeld heb. En mijn vriend een paar dagen erna ook. Dat waren toen wel al echte schopjes. Denk dat die belletjes rond de 20 weken veranderd zijn in schopjes.
Volgens mij kan het goed hoor dat je het voelt! De een is gevoeliger dan de ander! Al sinds een week voel ik deze belletjes en ben nu 17w...Eerst dacht ik ook dat het mijn darmen waren maar ik weet heel goed hoe mijn darmen aanvoelen en niet zo! Ik twijfelde maar alle beschrijvingen kloppen en dus ga ik er vanuit dat het de beeb is. Nog lang niet sterk genoeg natuurlijk, het is gewoon af en toe een bubbel (of twee) en vooral als ik in bed lig ja (dan kan je je beter concentreren). Ook voelde ik vannacht een soort van bubbeltjes die op schokjes leken...had ik nog niet eerder gevoeld! Overigens hadden wij vorige week een heel goede echo en zagen we de beeb lekker tegen m'n baarmoederwand trappen en stompen haha! Dus kan goed dat ik het nu wat begin te voelen! Zal over een paar weekjes wel duidelijker worden!
Het kan heel goed hoor! Ik voelde zelf ook al vanaf 15 weken plopjes en die waren ook meteen al aan de buitenkant te voelen. Ik heb een dunne buikwand, dus daardoor kan dat echt al zo vroeg. Was niks geks zei mijn gyn!
Ik weet zeker dat het me darmen niet waren... dus vandaar dat ik aan de baby dacht... Lief dat jullie allemaal zo snel reageren!!