Een tijd terug heb ik een topic geopend over mijn dochter die nog 4-6 flessen melk per dag dronk. Ik wilde even aan de lieve meiden die toen gereageerd hebben laten weten hoe het nu gaat. Dochter is als een blad aan een boom omgeslagen! Sinds 4 weken gaat ze naar het kdv en van een hangerig meisje wat alleen maar papa of mama wenste is het nu een bijdehante dondersteen geworden. Ook heeft ze nu op het kdv geen behoefte meer aan haar melk. Naar mijn idee zag ze dat de andere kindjes uit een gewone beker drinken en wil ze meedoen met de rest want vanaf dat moment is ze vanuit zichzelf gaan afbouwen en zit nu nog op 2 (soms 3 flesjes) per dag! En ook niet geheel onbelangrijk alleen nog niet echt een overwinning te noemen ze slaapt sinds 2 nachten door! (Ja ik juich wel heel vroeg maar zag ook dat ze ineens 2 kiezen heeft dus hopelijk werd ze daar de afgelopen tijd wakker van.) Ook praat mijn dochter ineens en nee geen papa of mama maar dingen als doet zeer als ze zich stoot, als ik vraag wat ze wilt en geef haar 2 opties zegt ze "nee deze" dus we gaan vooruit! Op het KDV moet ze wel praten om gehoord te worden Lang leve het KDV dat heeft haar echt super veel goed gedaan! Uiteindelijk dus zonder slaaptraining en voedingen weigeren is het redelijk goed gekomen en ach dat flesje smorgens en voor het slapen maken we met alle liefde voor haar klaar!