Hoe lang duurt een sprongetje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rebelleflower, 15 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    M'n meisje zit momenteel in d'r 5 weken sprongetje vermoed ik. Ze wil alleen maar bij ons slapen overdag en is super onrustig! Kan d'r niet alleen in bedje leggen of ze begint binnen 5 minuten te huilen.. zodra ik bij d'r ben is ze stil maar als ik weg ga begint ze vrijwel meteen weer te huilen.. (afgelopen tijd ging het juist zo goed, legde d'r in bedje en als ze wat jammerde ging ik even terug en gaf d'r een kusje en aaitje en daarna sliep ze..)
    Ik dacht eerst dat het te maken had met de behandeling van de osteopaat (2de behandeling) maar de vorige keer was ze helemaal niet zo onrustig en aangezien ze gewoon rustig en stil wordt als ze bij ons ligt vermoed ik dus dat ze in een sprongetje zit..

Hoelang duren die sprongetjes en het hangerige periode meestal bij jullie kindjes?
    Gewoon uit nieuwsgierigheid! :)

2. Loeka123

Loeka123 Lid

31 mei 2015
    54
    0
    6
    NULL
    NULL
    Het eerste sprongetje duurde hier twee dagen. De kortste van allen, want daarna duurde sommige wel twee a drie weken

3. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Het eerste sprongetje duurde hier ook maar een paar dagen, ik denk ongeveer 3-5 dagen..

De 12 weken-sprong (die was hier heel erg!) duurde (godzijdank :D) precies 3 dagen.

Maar heb ook begrepen dat sprongetjes 2 dagen tot 2 weken kunnen aanhouden.
    En idd wat Loeka zegt, de eerste sprongetjes schijnen het kortst te duren.

Succes! Het gaat weer over ;)

4. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Zit nu in de 19 weken sprong...met 16 weken al....deze kan 5 weken duren!
    De 12 weken sprong was hier ook afzien....en deze idem dito....bleh

5. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Oohh wauw dan staat ons dus ook nog wat te wachten, de 19 weken sprong zit er hier aan te komen namelijk...

Succes!!

6. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Geen idee. Ik hou geen 'sprongen' bij :D

7. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Hij kwam bij ons al vanaf 15 weken aanzetten die rot sprong....dood moe wordt je ervan haba😂

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

De eerste sprong duurde een paar dagen. Daarna steeds langer.
    Inmiddels zit ze al 5 weken in de 13 maanden sprong 🙄

9. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ooh dat is makkelijkste en kortate wat betreft sprongetjes. Vanaf 18 maanden is het een hele grote die niet weggaat

10. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Oh, die 5 weken sprong viel hier 2x enorm mee, 2-3 dagen. Ik weet van de oudste nog dat de 4 maanden en de 11 maanden sprong het heftigst waren

11. alicia1

alicia1 Actief lid

30 dec 2015
    174
    36
    28
    Hier ook inmiddels ruim 2 weken. Deze sprong is het het ergst pfffff

12. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ja echt vreselijk 😓
    Hangt de hele dag aan me been, slaapt slecht, wilt ineens niks eten, gilt overal om en maakt van alles een drama.
    Verder is ze lief hoor :p

13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
    Het leed wat sprongetjes heet... Zucht...
    Mijn oudste dochter was te makkelijk om sprongetjes te hebben, mijn tweede dochter was altijd pittig, dus merkte ook niks van spongetjes :D

Mijn zoontje heeft volgens mij een ingebouwde sprongetjes wekker, haha. De eerste paar spongetjes duurde 2 à 3 dgn. De 4 mnd sprong begon met 14,5 week en is nu langzaamaan aan het afronden... Slecht drinken, hangerig, zijn eigen schema compleet omgooien (geen late avondfles meer, wel weer nachtvoeding, opeens wel weer late avondvoeding en een nachtvoeding, slecht zelf in slaap komen, hazeslaapjes etc.)

Dus nu al zin in de volgende sprongetjes 😂

14. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Ze is idd 2-3 dagen hangerig geweest! Ik bereid me alvast voor op de volgende sprongetjes! Als ik het zo lees wordt dat geen feestje! 😳

15. cynthia1993

cynthia1993 Actief lid

9 aug 2016
    171
    0
    0
    Ik werk 18 uur en de rest ben ik bij mijn zoontje
    Texel
    Download de oei ik groei app. Kost geloof ik 1,- maar ik.vond het dat waard! Je kunt van alles lezen over je kindje op dat moment. En aftellen wanneer het.voorbij is ;)

16. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Ik heb het boek thuis. De app kan ik niet downloaden want kan geen betalingen doen op m'n iPhone :(

17. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Geen idee. Ik tel mijn eigen mindere dagen ook niet. Het ene kind is het andere kind niet.

Mijn advies zou zijn, gooi dat boek uit het raam en go with the flow.

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Heb je echt niks aan als je kind zich daar niet aan houdt :D;)
    Hier tot een jaar weinig last van sprongetjes. Hield me er ook niet mee bezig.
    Een heeeeeele lange sprong was van van 12 t/m 16 maanden. :)

19. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Oef die 19 weken sprong.. die lijkt hier gelukkig eindelijk voorbij.. Met 2 babies tegelijk in de sprong was het af en toe echt niet meer leuk :D .. Maar des te meer geniet je er weer van als ze weer gezellig zijn..

19 weken sprong begon hier rond 17 weken.. tot aan vorige week.. dus ruim 3 weken

20. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Neem het terug vandaag is ze nog steeds anders dan ze normaal was.. ze wil absoluut niet in dr bedje slapen.. eigenlijk slapen op zich wil ze overdag gewoon niet.. knijpende oogjes maar echt hazenslaapjes van 30 minuutjes ofzo..

Deel Deze Pagina