Update dochter & rechtzaak

Discussie in 'De lounge' gestart door Kaala, 13 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    #201 Kaala, 28 mei 2015
    Laatst bewerkt: 28 mei 2015
    Waarschijnlijk is het omdat ik moeilijk kan bewijzen dat ze m'n dochter is? We hebben niet dezelfde achternaam en staan niet op hetzelfde adres ingeschreven.

Ik heb overigens net weer de mediator gebeld (nam niet op) en gemaild. Zelfde verhaal als de advocate.

Ik kan moeilijk dochter zelf ophalen omdat ik geen auto heb en ze woont een uur van mij vandaan. Maar, de afspraak was dat ik hem 40 pond per maand voor benzine betaal en dat hij haar dan netjes naar mij brengt en ook weer ophaalt. Kijk, als hij haar niet meer kwam ophalen dan vond ik het niet erg. De afspraak was ook dat hij voor 11 mei een telefoon zou hebben zodat ik hem kan bellen. Hij heeft geen werk en hij had wel tijd om om 10 voor 4 vannacht online te zijn en spelletjes te lopen spelen en mijn bericht te lezen, maar niet om te reageren. Ik krijg het gevoel dat het weer bergafwaarts gaat (uiteraard op het moment dat Mia bij hem is), vandaar dat ik nu beide (advocaat en mediator) gecontacteerd heb. Als hij vandaag niet komt/niet reageert op mijn berichten (ik zei idd dat Mia vandaag moet komen) dan ga ik meteen langs bij de advocate want ik heb geen zin om weer maanden te moeten wachten voordat ik mijn dochtertje weer kan zien! Ze is volgens mij nu ook net aan 't wennen om weer bij mij te zijn en dan weer weggehaald worden?! Dacht het dus even niet.

2. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Je hebt toch een geboortecertificaat? Als jij met voldoende identiteitsbewijs naar het registry office gaat dan kan je een origineel bewijs kopen hoor.

Wij hebben bij beide kinderen de eerste keer gelijk een stuk of 3 bewijzen gekocht (als je dat deed op dag van de aangifte kostte het minder, achteraf bijhalen ging dan meer zijn).

3. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, maar ik had de dokter gebeld he, ik kan niet zo 1 2 3 langs omdat haar dokter in een andere stad zit, niet echt om de hoek.

4. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Oh zo ja. Niet goed gelezen. Dacht dat het ging over bewijzen dat jij de moeder bent.

Zelf heb ik dat probleem niet, kinderen hebben mijn naam. (niet bewust hiervoor gedaan hoor, maar komt wel goed uit lees ik nu zo)

5. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hij heeft me net een bericht gestuurd "Ik ben er over een uur"

6. weegschaal18

weegschaal18 Bekend lid

14 jan 2015
    630
    148
    43
    Ik hoop het voor je!

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Het blijft toch wel een slepende narigheid. Hopelijk snel een blijvende oplossing. Dit is sneu voor zowel jou, maar ook voor je dochter.

Hopelijk is hij er inderdaad zo meteen!

8. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat hoop ik ook, maar ik denk het eigenlijk wel. Anders blijft hij maar dieper snijden (in zijn vingers uiteraard)

Ze heeft mij nu al anderhalve week moeten missen, ik hoop dat ze niet te paniekerig is..

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Is ze er al?

10. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Is ze er?
    Pfff wat een heftige situatie is het toch!! Ik duim heel hard voor je dat je haar ooit mee terug naar NL kunt nemen.

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik zou dan inderdaad bij de HA een notitie in het dossier laten maken dat jij haar moeder bent (onder afgifte van bijv geboorte certificaat) Dan kan je daar naar verwijzen op het moment dat je de HA belt voor info.

12. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Wát een verhaal. :(
    Het lijkt me verschrikkelijk je kind zo weinig te zien.

13. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Is het ook zeker :( Hij heeft haar 6 maanden lang dag in dag uit mogen zien en nu kan ik haar eindelijk weer zien en dan is het maar 3-4 dagen per week..Geen consequenties voor hem niets.

Hij heeft haar overigens wel vandaag gebracht, ben na het werk met haar de stad ingegaan om nieuwe schoenen te kopen want wat blijkt: ze heeft maar 1 paar en die zijn nog te groot ook, daarom struikelde ze zo vaak met haar schoenen aan...Heb haar nu laten opmeten en goeie schoenen gekocht, daarna naar de speeltuin geweest en ze struikelde helemaal niet..

Heb dit meteen tegen hem gezegd (gewoon van "Wist je trouwens dat haar schoenen te groot zijn?" dus helemaal niet aanvallend ofzo) hij zei dat ie het niet geloofde en al waren ze te groot dit niet uitmaakte want ze draagt ze alleen om vies te worden. Hij heeft me ook kleding meegegeven maar alle shirts waren van de vorige keer (1,5 week terug dus..), niet gewassen en met dezelfde vlekken die ze bij mij opliep (knoeien met eten, vallen in de modder etc)..Het is zoo moeilijk om rustig te blijven met dit soort akties soms :/

14. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Ach jee. Triest om te lezen. Ik zou dan gewoon altijd alle kleren en spullen wassen. Dan heeft ze in elk geval om de zoveel dagen schone kleren. En passende schoenen zijn wel heel belangrijk.
    Maar dat weet je zelf ook. Goed dat je nieuwe hebt gekocht.

15. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het is ook heel triest, vooral voor haar omdat ze niet beter weet (of misschien wel?), ze wordt bij hem nog in slaap gewiegd door haar oom en ze blijven bij haar totdat ze slaapt etc, als ze waker wordt in de nacht dan slaapt ze ook naast oom.

Maar hier, ik blijf wel bij haar tot ze slaapt dat wel maar ze slaapt in haar eigen bed, ik leg haar in bed als ze nog wakker is (wel moe natuurlijk) en ze vraagt zelfs aan mij of ze in haar eigen bedje mag slapen. Nu werd ze net wakker en ik ging naar haar toe en vertelde haar dat ze maar lekker verder mag slapen en dat ikzelf binnen een paar uur ook ga slapen en ik kon gewoon de kamer uit zonder dat ze het erg vond, ik denk dus echt dat ze deze regelmaat en een soort van discipline nodig heeft. Wel even een kus gegeven hoor maar ook duidelijk gezegd dat het laat was en dat ze moest slapen en dat mama in de andere kamer is.

16. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Wat sneu zeg. Ik zou alles vastleggen in een boekje en digitaal mits dat mogelijk is. Bij je gesprek met hem over de schoenen opnemen met een telefoon en bij de kleding zou ik ook vragen waarom het nog vies is na zo'n lange tijd. Alles bewaren, het komt ooit vast van pas..

Gelukkig is ze nu bij je. Geniet lekker van de tijd samen

17. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Jeetje zeg dat is te erg voor woorden... Kleren niet eens gewassen. Schoenen zijn belangrijk maar als het voor je ex niet zo belangrijk is zou ik een paar aanschaffen dat wel goed is en past maar niet te prijzig.
    Kleding zou ik nog wat mee wachten maar als de regelmaat blijft dat ze bij jou komt toch zelf kleren kopen en die die papa meegeeft (ongewassen, die denkt dat jij het wel zal doen en dan bespaart hij weer?) gewoon laten voor wat ze zijn.

Ga wel goed nadenken over nursery. Je zegt dat je geen auto hebt maar eens ze 3 is moet ze gaan. Zorg dat je een nursery kan vinden die voor jullie beiden toegankelijk is zodat hij haar brengt en jij haar afhaalt als het jouw dagen zijn. En nursery is zo'n 15 uur per week.

Mijn oudste gaat dus elke namiddag, kon hem ook elke ochtend laten gaan of 2.5 dagen. Je geeft je voorkeur op hoe en wat het beste werkt voor jou/jullie. Maar in reception class gaan ze hele schooldagen. Misschien al wat ver vooruit gedacht maar dacht het even aan te halen want de tijd gaat snel en volgend jaar is het zover voor je kleine meid.

Heb jij trouwens nog contact met de health visitor? Zolang je dochter nog geen 5 is bijft de health visitor langskomen. Blijf ook hun op de hoogte houden over eventuele zorgen die je hebt om het welzijn of de gezondheid van je meisje.

18. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Waarom slaapt ze langs haar oom? :(

19. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Omdat vader geen eigen bed/kamer heeft (slaapt beneden op de bank want ze hebben geen plek in dat huis) maar "geen zorgen" hoor, het is volgens de mediator en social services doodnormaal...

20. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Zijn die wel helemaal op de hoogte? Ik bedoel ik weet wel dat ze vinden dat een kind bij de ouders op de kamer kan (tot ongeveer 2 jaar is dat zeker doodnormaal voor hen, soms zelfs langer) maar bedoeling is dan wel dat het kind een eigen bed heeft.

Deel Deze Pagina