Update dochter & rechtzaak

Discussie in 'De lounge' gestart door Kaala, 13 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik had m'n berichtje die je net gequote had aangepast.

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik zie het, maar dan nog blijf ik bij mijn advies. Je hebt GOEDE hulp nodig.. Een advocaat die je zelf te spreken krijgt en niet via haar secretaresse of door middel van een brief..

3. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    net gebeld en advocate nam op.

Maar, ze zei dat ik gewoon maar moest gaan en dat ze aantekening zal maken over het feit dat ex zo moeilijk doet met de datum en dat hij geen moeite neemt. Ook dat hij niet zomaar "druk" kan zijn want hij heeft geen werk en dit zal ze meenemen voor de rechtszaak.

Als advies gaf ze dat ik zo hoog mogelijke eisen moest stellen en daarvan niet moest afwijken.

Oom mag trouwens niet mee de kamer in tijdens het gesprek maar hij mag me wel "opwachten"...

4. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik dacht net even aan iets..

Het kan zijn dat de rechter geen beslissing kan maken volgende week..Als dat gebeurd dan komt er een tweede zitting. Maar, voor die tweede zitting moet ik weer betalen. En dan is de 1000 pond voor de advocate ook op en dat moet ik dus dan weer betalen....Een nieuwe zitting kost rond de 250 pond en mijn advocate kost ook 250 pond per uur...als ze dan dus 2 uur aan mij besteed + die nieuwe zitting..Dat is dan weer 750 pond die ik direct moet ophoesten..En dan WEER naar mediatie..150 pond per uur..

En voor ex is dit allemaal gratis...

Ik hoop natuurlijk dat de rechter direct een beslissing maakt, maar of dit ook gebeurd is nog maar de vraag...Er stond zelfs in de brief die ik kreeg dat het heeeel zeldzaam is dat ze in de 17 dagen NA de zitting meteen een beslissing maken en de kans is veel groter dat er een nieuwe zitting komt...

Even heel rieel, maar welke alleenstaande moeder van in de 20 heeft dat geld allemaal klaarliggen?

5. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    tjonge dat kost veel en idd niemand schut dat zomaar uit zijn mouw hoop echt voor je dat je volgende week de uitslag krijgt en je dochter weer terug ik duim voor je

6. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Waarom krijgt je ex dit gratis dan?!? Omdat hij geen werk heeft? Lekker omgekeerde wereld dan :$ Zie je je dochter ondertussen al vaker trouwens?

7. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, omdat hij niet werkt krijgt hij bijna alles van de overheid maar hij krijgt altijd 50% korting.

En nee, ex negeert me volkomen en heeft me nu ook geblokkeerd. Hij chanteerde me met "Als je me 250 pond per maand betaald voor een lening dan vertel ik je weer hoe het met Mia is" Ik blijf contact proberen te maken maar hij negeert me gewoon (of blockt me dus), daarna verteld hij de mediator dat ik nooit naar Mia vraag en dat het mijn schuld is dat hij geen baan heeft. Ha..Haha..

Volgende week dinsdag gesprek met de mediator en volgende week donderdag de rechtszaak.

8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.817
    113
    Alles wat je per mail, app, sms, facebook e.d. vraagt, uitprinten.
    Laat je in gesprek bij de Mediator niet uit de tent lokken.
    Hou het ten alle tijden netjes. En blijf aangeven dat je graag samen wil werken in het belang van jullie dochter. Dat je haar graag wilt zien, dat je informeert naar haar welzijn. Ik zou het gesprek bij de Mediator ook zo starten. Dat je ter plekke aan hem vraagt hoe het met haar gaat, of hij een foto heeft, omdat je haar al lang niet meer hebt gezien. Dat soort dingen.

9. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gedaan en tevens een kopie aan mijn advocate gegeven.

Ik ben ook zeker niet van plan om mijzelf uit de tent te laten lokken. Ik ben van plan gewoon verder te gaan waar we gestopt zijn: netjes blijven, niet gemeen/vals doen en blijven vragen hoe het met haar is etc. Hij kan me tijdens mediatie moeilijk negeren.

10. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.817
    113
    Precies. Mooi uitgangspunt. Ik kan me voorstellen dat dit soms best lastig voor je is, maar hou je dochter maar voor ogen. Daar doe je het voor.

11. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heel lastig soms idd, vooral toen ik doorhad dat hij me geblokkeerd had. Ik vroeg hoe het met Mia was op Skype en hij ging direct offline, toen vertelde een van onze kennissen dat hij nog altijd online was en werd ik heel boos. Eerst reageerde hij alleen op mijn berichten als het over geld ging maar daar is hij nu ook mee gestopt. Hij negeert me nu al vanaf februari :(

12. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Misschien stom hoor, maar zou de nederlandse ambassade niets voor je kunnen doen?
    Ik zeg maar wat, maar hier moet toch alles uit de kast getrokken worden om die meid terug bij haar moeder te krijgen?

13. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb de Nederlandse ambassade al gecontacteerd, mijn familie in Nederland had ze ook al een brief gestuurd (mijn opa, tante en oom hebben de Nederlandse ambassade allemaal een brief gestuurd en gemaild en ook gebeld)

De Nederlandse ambassade kan niks doen, behalve adviseren om een rechtszaak te beginnen, wat ik natuurlijk al gedaan had, nog voordat ik ze belde. Dochter heeft geen paspoort en is technisch gezien op papier niet Nederlands, maar op papier is ze ook niet Brits.

14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    ondanks dat je dochter geen paspoort heeft is ze van rechtswege nederlands, er even van uitgaande dat jij de nederlandse natiknaliteit hebt. Kinderen geboren na 1985 uit een Nederlandse moeder hebben van rechtswege de Nederlandse nationaliteit. Die hoef je niet eens aan te vragen.

15. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Maar is ze dan ook Brits? Hij heeft haar erkend en staat op de geboorteakte

16. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ze heeft beide nationaliteiten. Mijn zoontje is in de UK geboren (mijn vriend is Brits), en hij heeft automatisch beide nationaliteiten. Oók zonder paspoort.

17. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oke, dan is ze dus ook Nederlands.

Maar alsnog kan niemand iets doen, behalve de rechter nu :( Politie kan ook niets doen omdat hij de wet niet breekt.

18. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik heb je verhaal hier en daar gevolgd en ga hel hard voor je duimen dat het een goede afloop krijgt en je je dochter voorgoed terugkrijgt!

Succes!

19. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik wens je ook enorm veel sterkte toe

20. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Kaala, ik blijf echt heel hard voor je duimen. Kun je met de advocaat geen betalingsregeling treffen? Dit kan in Nederland vaak wel. Dan betaal je als het ware af aan de advocaat maar gaat ze wel aan het werk. Knuffel meis...

Deel Deze Pagina