Ik maak graag aardappeltjes uit de oven. Die doen ik er rauw in en ze staan er dan dus wel een poosje in. Die wil ik vanavond ook eten, maar mijn oudste heeft zwemles tot 18.00 uur en ik ben alleen met de kinderen. Het wordt te laat als ik na zwemles de aardappelen nog helemaal in de oven moet bakken. zou ik die voor kunnen bakken...net zoals met verse friet maar dan in de oven. Dat ik ze vanmiddag al een poosje bak en dan daarna nog even. Maar hoelang dan...ik wil na het zwemmen nog max een kwartiertje bezig zijn omdat het anders echt te laat wordt.
Even voorkoken 5 minuten. Je kan ze daarna al in plakjes snijden als je dat voor je gerecht nodig hebt. Ze staan toch een poosje in de oven.
Ik zou het hele gerecht gewoon klaarmaken, 10 minuten voor de eigenlijke baktijd de oven uitzetten. En als je terugkomt de oven weer aan op 200 graden en dan is het na 10 minuten gaar en warm
Ik kook 's morgens altijd mijn aardappeltjes voor, dan hoef ik ze 's avonds alleen nog maar even te bakken.
Ik maak dit wel eens van tevoren, gewoon zoals altijd, en laat het dan gewoon afkoelen. Daarna wanneer we gaan eten weer even opnieuw warm maken. Is wel jammer van de elektriciteit, maar ja, soms kan het even niet anders. Overigens smaken ze opgebakken in een pan ook erg lekker, vind dat lekkerder dan gekookte opgebakken aardappels.
Zo doe ik het ook met batatas ao murro: krieltjes met schil en al tot ze gaar zijn in de oven, dan platmeppen (murro=stampen/slaan) en dan vlak voor het eten besprenkelen met knoflook en olijfolie en nog even warm maken.