Zelf dosis duphaston verhogen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kiara, 29 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiara

Kiara Lid

13 aug 2006
    27
    0
    0
    Vorige week ben ik voor de eerste keer naar de gynaecoloog geweest. Mijn eistokken en baarmoeder waren helemaal in orde, alleen sturen mijn hersenen een bepaalde prikkel niet door, waardoor ik geen eisprong krijg.

Ik moet gedurende 2 weken, één pilletje Duphaston per dag nemen. Daarna wachten tot mijn regels erdoor komen, en dan terug naar de gynaecoloog om te kijken of ik met Clomid kan beginnen.

Nu heeft mijn gynaecologe verlof in de derde week van juni. Als ik net dan mijn regels krijg moet ik dus een maand langer wachten.

Ik heb al een aantal keer gelezen dat sommigen 2 pilletjes Duphaston per dag mogen nemen gedurende 5 dagen. Zou het kwaad kunnen als ik dat ook doe? Kan de gynae dat zien op een of andere manier? Ik zou echt graag snel met de Clomid beginnen.

2. Kiara

Kiara Lid

13 aug 2006
    27
    0
    0
    Sorry, het liep hier precies vast, daardoor is het 2 keer gepost.

My apologies :oops:

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heb er al 1 verwijderd....

4. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Kiara begrijp ik het nou goed? Wil je zomaar op eigen houtje een dosis aanpassen?

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik zou niet zelf voor dokter gaan spelen. Niet doen dus!

6. Kiara

Kiara Lid

13 aug 2006
    27
    0
    0
    Ik wou eens horen of dat kwaad zou kunnen ja.... Aan jouw reactie te horen wel :)

Ik weet wel dat je met Clomid niet op eigen houtje mag beginnen, maar had niet gedacht dat Duphaston een gevaar kon betekenen. Begrijp niet goed waarom de een veertien dagen lang één pilletje moet nemen en de ander 2 pilletjes gedurende 5 of 10 dagen. Iemand een idee waar dat van af hangt?

Ik ga dan zeker niet met de dosis foefelen, jullie korte reactie heeft me overtuigd :)

7. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Het hangt er vanaf wat je afgesproken hebt. Ik mocht na de duphaston pas na een echo op de derde dag beginnen. Wat heb je met je gyn afgesproken? En heeft de gyn trouwens geen vervanger?

8. Kiara

Kiara Lid

13 aug 2006
    27
    0
    0
    Als mijn regels er doorkomen moet ik terug gaan voor een echo, en dan mag ik op de 5de dag met Clomid beginnen. Maar als zij net op verlof is dan, moet ik een maandje wachten zei ze. Ze sprak niet over een vervanger.

Vrees dat ik er mij zal moeten bij neerleggen en hopen dat ze er snel door komen. Voel wel regelmatig steken en gerommel, dus met een beetje geluk laten ze niet lang meer op zich wachten.

Positief blijven denken, zoals je onderschriftje ;)

9. Kiara

Kiara Lid

13 aug 2006
    27
    0
    0
    Als mijn regels er doorkomen moet ik terug gaan voor een echo, en dan mag ik op de 5de dag met Clomid beginnen. Maar als zij net op verlof is dan, moet ik een maandje wachten zei ze. Ze sprak niet over een vervanger.

Vrees dat ik er mij zal moeten bij neerleggen en hopen dat ze er snel door komen. Voel wel regelmatig steken en gerommel, dus met een beetje geluk laten ze niet lang meer op zich wachten.

Positief blijven denken, zoals je onderschriftje ;)

Ik zie trouwens dat het deze maand voor jou ook spannend wordt, laten we hopen dat je snel 2 streepjes ziet staan!

10. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Ik zou gewoon bellen als je :evil: :evil: :evil: er zijn en kijken wat de assistente zegt. Gewoon je van de domme houden, wie weet zegt ze wel dat je bij een ander terecht kan voor een echo.

11. Kiara

Kiara Lid

13 aug 2006
    27
    0
    0
    Da's een idee :) Bedankt geduld :D (toepasselijke naam :p)

Deel Deze Pagina