Hoi Meiden, Hier weer even een update van viertje. Alles gaat goed met me, gisteren weer bloed laten prikken en schijnbaar heeft de eerst chemo kuur zin gehad, aangezien mijn hcg waarde was gedaald naar 47, afgelopen vrijdag was het nog 300! Heel blij en als of de duvel er mee speelt zijn dan eindelijk de duivels aangekomen. Wist niet dat ik ooit zou zeggen, dat ik hier heel blij mee ben.... Nu het volgende, zoals jullie weten in het vorige berichtje vroeg mijn werkgever om een verklaring van de arts. Zodat hij wist dat ik niet loog over de chemotherapy. ( is natuurlijk ook echt iets waarom je zou liegen) Aangezien de arts al had gezegd dat het mogelijk was, maar dat ze hier niet achter staan omdat een werkgever hier wettelijk niet om mag vragen heb ik hem toch gekregen. Dus ik vandaag dat ding aan mijn hogere gegeven en niks aan de hand. Nu is het zo ik ben hoofd van mijn eigen afdeling en boven mij staan 2 dames. Deze dames hebben het niet zo op communicatie en weten al helemaal niet hoe ze met personeel moeten omgaan. Dus die 2 waren in bespreking en op een gegeven moment werd ik erbij geroepen om de bezetting de aankomende weken te bespreken, aangezien ikzelf door de chemo 50% werk. Gesprek begon oke en naderhand sloeg dit om als een blad.. Het kwam er op neer dat ik 1 van die dames vond dat mijn vrij uren overzicht niet klopte omdat deze na 11 december niet mee is geupdate. Heb aangegeven dat dit klopt omdat die chemo niet van mijn eigen vrije dagen afgaat, maar dat dit ziektewet is en dit zo cao en wettelijk staat vastgelegd. Het is zo dat ik alle ivf behandeling, fm metingen, punctie etc van mijn eigen vrije dagen heb gedaan. Dame 1 vond dat ik ook de chemo hiervan af moest halen en besloot dat ze mijn overgebleven vrije dagen op 0 zou zetten, hierop reageerde ik met dat mag je niet doen en dat ik dat niet accepteer. Het antwoord hierop was, dat ze vonden dat ze genoeg rekening met me hadden gehouden met het ivf gebeuren en dat dat nu afgelopen is en ik mag hier ook niets meer over zeggen. Ik werd zo ontzettend boos en heb ook echt gezegd dat ik voor hun 50% werk, zodat er toch nog iemand aanwezig is en dat ik ook 100% ziek had kunne zijn en dat ik het ronduit schandalig vond dat ze over dat ivf begonnen. Tot overmaat van ramp vonden ze ook maar dat ik me moest verontschuldigen tegen mijn collega's voor mijn afwezigheid, want hierdoor zouden er scheve gezichten ontstaan. Toen werd ik nog bozer want met de meeste meiden ga ik heel goed om. Iniedergeval mijn werk was goed en ze hopen dat ik hierdoor niet mijn werk ga verwaarlozen. SNAPPEN JULLIE HET NOG! Iniedergeval bij de directie hoef ik hiermee niet aan te kloppen, want dat zijn dus 8 handen op 1 buik, geef ze een pot vaseline en ze kijken hoe ver ze erbij elkaar kunnen inkruipen. Ben zo verschrikkelijk boos en denk dat ik maar op zoek ga naar een andere baan. Ook ga ik met het liefst helemaal ziek melden, maar ik wil me ook niet laten kennen. Wat zouden jullie doen? Liefs, Elvira
Meis, wat en rotsituatie! Wat je moet doen...geen flauw idee. Ikzelf heb ook wat problemen op mijn werk door de IVF en vind het ook erg moeilijk voor mezelf op te komen en er mee om te gaan. Praat erover met je hubbie en eventueel arts en denk over dit hele verhaal nog even goed na. Nu ben je vooral boos (terecht). Over een paar dagen kan je de situatie denk ik iets beter overzien en beter bepalen wat jij wilt. Ik ben er voor je meis! Liefs Elmo
Kan me je woede, die ik helemaal terecht vind, heel goed voorstellen! Dat er nog mensen met zulke 'middeleeuwse' opvattingen bestaan zeg! Ik weet niet precies wat voor werk je doet, ben je misschien lid van vakbond? Of heb je iets van rechtsbijstandverzekering die ook in je werksituatie kan bemiddelen? Ik weet ook niet of je uberhaupt de puf op kunt brengen om hier energie aan te besteden. Het zou eigenlijk helemaal niet nodig moeten zijn. Dit valt je vast vies tegen zeg. Ik kan je ook niet echt helpen met wat je moet doen. Maar als je ook niet het gevoel hebt dat je dit bij de directie kwijt kunt omdat het 1 pot nat is, en je hebt die stap genomen ...zou ik zeker kijken of je dus niet iets van vakbond of rechtsbijstand in kunt schakelen...dit klopt gewoon niet.... Veel sterkte met deze belachelijke, irritante situatie....zit je net op te wachten!
Hoi Hoi, @Elmo Je bent een lieffie en ik ben blij dat ik altijd bij je terecht kan. @Aldonza Ik ben inderdaad lid van de bond en ik heb ook een rechtsbijstands verzekering. Weet je het probleem is inderdaad dat ik niet eens meer de puf heb om het aan te kaarten. Aangezien die dozen wel naderhand in overleg gingen met de directie, verwacht ik wel dat ik binnenkort op het matje geroepen wordt. Uiteindelijk kiezen ze dus altijd de kant van hen, maar ja dat zien we dan wel weer. Bring it on! denk ik nu maar, ik heb niks te verbergen en al helemaal niets fout gedaan. Ik zit er na al die ellend alleen niet op te wachten en dat heb ik ook gezegd tegen de dames, maar ja die begrijpen het niet. X Elvira
pff Elvira wat een rot situatie. Het klinkt allemaal zo oneerlijk. Jij hebt de IVF behandelingen allemaal in eigen tijd gedaan en dat wordt je er nu nog mee om je oren geslagen.... Het heeft hun dan toch geen uren gekost... En als je een chemo voor iets anders zou hebben gekregen zou er ook geen gedoe over geweest zijn... He hebt gewoon recht op je ziekteverlof als gevolg van de chemo en ik vind dat je al erg meedenkt door 50% te werken... Heel veel sterkte met deze tegenslag op je werk en de botte dames. Karin
Ongeloofelijk dat ze daar op je werk zo met hun personeel omgaat. Ik denk ook echt dat je informatie moet gaan in winnen bij de bond want wat hun zeggen klopt volgens mij echt niet. Ik hoop voor je dat je er uit komt en misschien een idee om ander werk te zoeken of gaat dat niet? Liefs Jolie
Elvira, Denk er goed over na wat je gaat doen. Die vrouwen hebben zelf waarschijnlijk nog nooit iets meegemaakt. Zelfs voor die IVF behandelingen staan vrije uren voor. En als het echt niet gaat,gewoon maar 100% ziek melden en de bond bellen.... Heel veel sterkte,erg jammer dat je hier ook nog energie in moet steken... XXX
Hai elvira, Wat belachelijk zeg...zelf ben ik werkgever en ik weet dat arbeidsrecht erg goed is geregeled voor werknemers! Hier moet je dan ook echt gebruik van maken! Zoek de puf want je staat helemaal in je recht! Wanneer je voor 50% werkt is restant gewoon ziektewet ipv vrije dagen! Zoek echt contact met rechtsbijstand zij doen al het werk voor je want anders wordt je ondergesneeuwd door hun machtspositie! Ik hoop dat je de kracht kunt vinden want ze verdienen het om weerstand te krijgen! liefs Nina
Elvira, ik zou niet weten wat ik zou doen. Het is in iedergeval geen fijne situatie. Je maakt al zoveel ellende mee en dan dit dat ook nog eens. Ik kan niet uitstaan dat vooral vrouwen hier het minst begrip voor heeft. Ik zou me misschien de eerste paar weken 100% ziekmelden om ze een lesje te leren.
Hoi Elvira, wat een verhaal zeg. Ik snap niets van die dames. Ik kan me de situatie niet voorstellen daar ik op mijn werk geen problemen heb.(kan gewoon even weg onder werktijd, zelfs in het weekend). Ik zou toch kijken wat de bond er van zegt. Maar volgens mij sta je in je recht. Veel sterkte met alles en ondanks dat hoop ik dat je fijne dagen hebt met mensen die wel om je geven. Ik geef en denk wel om/aan je. Liefs Lydia
Hoi Elvira, Wat een stelletje &@#%^ Echt belachelijk hoor! Ik zou me ziek melden als je het niet meer ziet zitten om daar nog langer te werken. En wat minou zegt de bond bellen. Heel veel sterkte en laat je niet gek maken! Dikke knuffel Simone
moeilijk meid, Als eerste zal ik ook denken ziektewet in voor 100 % vanwege het feit dat je het allemaal niet meer trekt. ALs je alles van je IVF in je vrije eigen tijd nota bene gedaan hebt wat moeten ze dan nog zeuren..? tis jouw tijd die er aan gegaan is en eigenlijk waarom alles in jouw tijd pfff tis geven en nemen. dit is duidelijk een verhaal dat ze niet snappen hoe het is als de dingen niet spontaan gaan zoals ze horen te gaan. hebben ze zelf kids.? laat je niet gek maken en vier gewoon je kerstdagen chill up. liek.
Jeetje wat een eikels zeg :x Ze zouden je moeten prijzen, dat je al zoveel in eigen tijd hebt gedaan! Ik zou me niet voor 100% ziek melden; Hou de eer aan jezelf en ga je niet tot hun nivo verlagen! Ik zou wel even navraag doen bij de vakbond. Heel veel suc6 meis. Alsof die hele behandeling nog niet erg genoeg is...pffff Weet ook nog niet precies hoe het bij mij gaat lopen. Mijn leidinggevende zegt steeds dat we er wel uit komen, maar verwacht wel dat ik wat uren inhaal. Is zo subjectief allemaal. Hoorde ook al dat het beleid strenger wordt, want het is een keuze, die kinderwens en geen ziekte :x Ja ja, makkelijk lullen als het allemaal vanzelf gaat...
Hoi Lieve meiden, Bedankt voor jullie reacties, het is vaak toch wat makkelijk als iemand er buiten staat. Heb vrijdag gewoon gewerkt en het leek net alsof er niets was gebeurd, zo vaag! Ik heb ze compleet genegeerd en ben gewoon mijn ding gaan doen. Gisteren lag er een brief van de arbo of ik donderdag op afspraak kom. Dus daar ga ik maar gewoon met verklaringen en al naar toe, ik ga daar ook alles uitleggen wat er is voorgevallen. Even kijken hoe deze reageren en anders bel ik gewoon de FNV. Ondertussen ga ik lekker uitkijken naar een andere baan. Bedankt voor jullie reacties en hele fijne dagen toegewenst. X Elvira
Ik ben ook heel benieuwd meis! Vertel hem het hele verhaal en zeg hem meteen dat je je dit niet nog eens laat zeggen. Hele fijne kerstdagen lieverd! Elmo
ik hoop dat de arbo donderdag iets begripvoller is dan je collega's/meerderen. Dat het een goed gesprek mag zijn. Karin