Wat zouden jullie hiervoor betalen? > speelgoed koningsmarkt

Discussion in 'De lounge' started by brownielover, Mar 7, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,149
    3,026
    113
    Nederland
    Hoi dames,

Ik wil dit jaar voor het eerst eens gaan staan op de rommelmarkt/koningsmarkt met het overtollige speelgoed van de kinderen.

Ik ben alles al een beetje aan het ordenen. Bijna alles wat ik wil verkopen is in nieuwstaat. Alleen geopend en nooit mee gespeeld of slechts enkele keren. Via Facebook en marktplaats krijg ik het niet verkocht maar ik wil het ook niet voor een habbekrats weg doen.:)

Nu heb ik even als voorbeeld dit;

Fisher price activiteitentafel. In nieuwstaat en heeft mij 55 euro gekost. Is 10 euro een reëel bedrag om te vragen en zou jij het daarvoor kopen?

Autostuur met licht geluid knipperlicht schakelen enz. Nieuwstaat. Als er 5 x mee gespeeld is is het veel. Nieuwprijs is rond de 20 Euro, is 7,50 dan een bedrag waar jullie het voor zouden kopen?

Dan heb ik een beetje een idee wat voor prijzen ik er op kan gaan plakken. Bedoeling is namelijk alles van te voren prijzen met stickers of hebben jullie liever dat er geen prijs op staat?:)

Alvast bedankt!

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Ik weet niet hoeveel je wilt gaan verkopen maar denk dat het voor jezelf makkelijker is als je er een prijsje op kunt plakken.
    Ik weet niet wat de fisher price activiteitentafel is maar zoals ik het lees is 10 euro redelijk. Wat betreft het autostuurtje, deze hebben wij ook(vermoed ik) maar ik zou hier tweedehans niet meer aan uitgeven dan 5 euro.

3. Masa

Masa Bekend lid

Jul 1, 2014
    574
    2
    18
    Ik heb er eentje in perfecte staat gekocht voor 5 euro vorig jaar, stond al de hele dag te koop voor 7,50 maar werd niet gekocht dus aan het einde van de dag ging ze akkoord met 5 euro.

4. veense

veense Niet meer actief

Vind ik erg hoge prijzen voor een rommelmarkt. Voor zo'n stuur is 2,50 wel de max hoor.
    Ik verkoop al jaren op rommelmarkten en prijs nooit vooraf, mensen vragen vanzelf naar de prijs en dan kan ik wel peilen hoeveel interesse ze hebben en geef ik mijn prijs, afhankelijk van hoe graag ik er van af wil. Als ze direct afwijzend reageren vraag ik naar hun prijs, en vaak komen we er dan toch wel uit, en soms ook niet...
    Zelf koop ik minder snel bij kraampjes waar alles geprijsd is, het voelt dan alsof er minder onderhandelingsruimte is, en vaak zijn de prijzen ook echt wel hoog en zie je dezelfde dingen 3 kleedjes verderop voor veel minder liggen.

5. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,149
    3,026
    113
    Nederland
    Ja daar was ik al bang voor dat het voor rommelmarkt prijzen te duur zou zijn. Ik denk dat ik de nieuwste dingen waar ik het meest voor kan krijgen maar thuis laat en alsnog via Mp of fb probeer te verkopen. :)

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    Rommelmarkt vind ik persoonlijk max 5 euro. Heb ook een keer merkschoenen verkocht (nou ja, m'n zusje) 60 euro nieuw, 1 keer 3 uur gedragen. Voor 5 euro. Als je er meer voor wilt hebben zou ik het via marktplaats proberen.
    Wel fijn dat iets van te voren geprijsd is.

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,657
    113
    Lekker op marktplaats verkopen. Mijn ervaring is dat mensen 5 euro snel al veel vinden.

8. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,026
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Ik koop juist sneller als de prijs er wel op staat.

Ik wil even snel kunnen zien of een kraam koopjes heeft en als ik bij iedere kraam de prijs zou moeten gaan peilen bij de verkoper, daar heb ik geen zin in.

Wat betreft de prijzen die jij noemt.

Ik ga naar de rommelmarkt voor de koopjes en heb dan een lijstje in mijn hoofd van dingen die me wel leuk lijken om te kopen. Als ik het echt had willen hebben, dan had ik het al lang elders gekocht. En vaak is het voor jouw product 10 anderen. Ik wil dan bijvoorbeeld een houten puzzel of een aardig uitziende speelgoedauto.

9. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

Dec 14, 2016
    2,115
    1,090
    113
    Female
    Nederland
    Prijsje erop vind ik ook fijn! Je prijzen zijn idd wel te hoog.

10. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Ik vind prijzen erop inderdaad ook fijner. Iedereen weet wel dat je op een rommelmarkt mag onderhandelen. Ik vind het veel irritanter als ik van alles eerst de prijs moet vragen. Dan heb ik er vaak al geen zin meer in.

11. Sam01

Sam01 Actief lid

Dec 4, 2015
    423
    7
    18
    NULL
    NULL
    Wij vroegen juist altijd eerst wat ze ervoor over hebben. Aan de hand hiervan kon ik peilen met de richtprijs die we in gedachte hadden. Kwamen soms hoger uit dat dat we zelf bedacht hadden

12. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,657
    113
    Oh en ja ik vind een prijsje fijn!

13. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,074
    12,030
    113
    Liever wel een prijs erop. Hier zouden deze spullen op de ruilen/ weggeven facebookgroep in no time opgehaald worden tegen de gevraagde prijzen. wat betreft Koningsdag, gewoon proberen en als je na 2 uur nog niets hebt verkocht kan je altijd zakken. Ik heb best wel iets over voor iets dat er echt nog als nieuw uit ziet en waarvan ik weet wat de originele (fors hogere) prijs is.

14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,074
    12,030
    113
    Overigens, als ik zie dat mensen echt voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten maar wel genoeg te besteden hebben, ben ik eerder in staat het te geven aan mensen die het echt financieel moeilijk hebben. Dan maar niets ervoor krijgen, nou ja niets, een brede glimlach!

15. madameV

madameV Fanatiek lid

May 23, 2013
    3,905
    168
    63
    Ik vind de prijs van het stuur net wat teveel in verhouding maar de tafel helemaal prachtige. Zoals iemand hier ook al zei wanneer het er mooi uit ziet en je weet de echte waarde ervan en wil het graag is ook tien euro een prima prijs.

Ook ben ik echt zo voor prijzen! Op rommelmarkten mag onderhandeld worden dus mensen kunnen altijd proberen er wat af te krijgen maar zo heb je wel een uitgangspunt. Ik vind het erg vervelend om het continue te moeten vragen en dan te denken laat maar. Ook heb ik op een of andere manier altijd het idee dat mensen het dan teveel moeite vinden om te prijzen ofzo. Terwijl het zoveel duidelijkheid geeft.

16. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

sluit me hier helemaal bij aan!
    En ik zou als ik jou was, de duurdere spullen sowieso vast op marktplaats zetten nu.

17. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

Dec 14, 2016
    2,115
    1,090
    113
    Female
    Nederland
    Maar hoe zie je dat dan??

18. X11

X11 Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,768
    1
    0
    Voor de rommelmarkt lijken het mij erg hoge prijzen. Maar je kunt het altijd proberen natuurlijk... zakken/onderhandelen kan altijd nog.

19. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,299
    10,268
    113
    Ik ken de spullen niet maar ik zou rekening houden met ongeveer een kwart van de originele prijs. Met uitzondering van duplo en lego. Als je de dozen bij je speelgoed hebt en netjes is kun je wel meer vragen.

20. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,074
    12,030
    113
    Bijvoorbeeld op marktplaats, als ik iets al voor een nette prijs aanbied, ze komen kijken en willen er nog minder voor betalen, terwijl de staat overeenkomt met de foto, dan ga ik daar niet in mee. Als ik dan lang moet leuren met spullen, dan zoek ik een goed doel.

Met kleertjes stuur ik vaak iets extra's mee als ik merk dat de koper het goed kan gebruiken gedurende het contact. Dat extra's kan ik ook apart verkopen, maar dan maak ik liever iemand blij die het goed kan gebruiken. Dat wordt tot op heden enorm gewaardeerd.

Share This Page