ik ben benieuwd aan welke sporten jullie doen en welke sporten je beter kunt vermijden als zwanger worden moeilijk is. Ben zelf van plan om weer aan Spinning te gaan doen. Deed ik vorig jaar ook en vond het super. Alleen zal ik het het nu rustiger aan doen, niet te fanatiek, dat is niet goed lijkt me. Ben benieuwd naar jullie reacties! (schijnt toch dat iets van sporten ook bevordelijk is voor de vruchtbaarheid?)
Goede vraag... doe zelf aan bodypump, best zwaar... ook voor buikspieren. Maak me ook wel eens zorgen over een eventueel bevrucht ei tijdens een zware les...
Ik doe aan fitness. Heb voordat ik een abbonnement af sloot eerst gevraagd of je het kan blijven doen als je zwanger bent. Das geen probleem alleen moet je dan op bepaalde dingen letten. bv. dat je hartslag onder de 140 blijft, en je mag bepaalde buikspieroefeningen niet meer doen. Zodra het voor mij te zwaar wordt kan ik mijn abbonnement voor 9 maanden stil zetten.
Hoi Makkie, Ik probeer ook zwanger te worden en doe ook aan spinning, zo een 2 tot 3 keer in de week en af en toe cardio/fitness. Voor zover ik heb gehoord kan je alle sporten gewoon lekker blijven doen. Top sport is wel een ander verhaal. Veel sport plezier en hopelijk zijn we snel zwanger! gr vruchtje
je kan niet alle sporten gewoon blijven doen. als je al aan sport dééd kan je dat op een rustiger tempo voortzetten. het is niet zo goed als je zwanger bent opeens op een sport te gaan. en buikspieroefeningen zijn ook niet goed, net als conditietraining enzo. ikzelf sport niet, maar heb wel genoeg lichaamsbeweging, ik fiets elke dag, ik zwem wekelijks (omdat ik dat leuk vind ) en doe zelf het huishouden, dat vind ik lichaamsbeweging genoeg als ik zwanger ben (tja.. als je in het forum 'vruchtbaarheidsbehandelingen zit, duurt het voor iedereen te lang...) ga ik hier ook mee door, maar ik ga me niet de peentjes zweten! wel ga ik op zwangerschapszwemmen, dat lijkt me echt heel leuk! weet alleen niet waar dat hier in de buurt kan. maar tot de tijd dat je zwanger bent kan welke sport ook geen kwaad (tenzij je natuurlijk ondergewicht hebt) liefs rachel
Ik heb ruim een jaar niet gesport, daarvoor heel intensief. Wil idd niet al te intensief weer aan de slag, omdat dat niet bevordelijk is voor het zwanger worden. Misschien hou ik het wel bij op zo'n stepfiets of hardlopen op de band. Ken mezelf met spinning, dan ga ik tot het uiterste. Lijkt me nu niet echt goed...... maar wil wel iets doen!
Hoi Makkie, Zolang je niet zwanger bent kun je gerust lekker intensief gaan spinnen hoor! Je kan eventueel met hartslag gaan trainen om het een beetje in de gaten te houden. Mijn spinningslerares heeft zelf ook 2 kinderen en is ook gewoon zwanger geraakt terwijl ze gewoon les had. Toen haar buik in de weg ging zitten is ze natuurlijk gestopt. gr vruchtje