samen met een ander kindje(1 dag per week samen met een meisje) geniet zoontje wel van die camelot of van de rest van de talentenlijn. hij werkt inderdaad 4 dagen per week alleen. maar de juf vergeet zijn sticker nog steeds als hij zijn opdracht voldoet. hij vindt die werkjes allemaal wel stomme dingen; toch doet hij het allemaal voor de juf. -hij wordt er geen vrolijk kind van. maar nog steeds, allemaal zijn beneden zijn leernivoo; dat beseft zoontje ook. saai en deprimerend.
Maar is dat wat je wilt? Mijn dochter is van zichzelf een heel vrolijk, enthousiast, lief en zorgzaam meisje. In de eerste anderhalf jaar van school veranderde dat, ze was zichzelf niet meer, ik wilde dat zij zichzelf weer kon zijn en ik wilde zelf ook mijn kind weer terug.
ja precies. vorig jaar zat hij met de 3-4 kinderen vanaf begin van de school die nu in gr3 zitten, en nu zitten die ook samen aan een tafel met extra werkjes. maar goed, volgens de juf hun werkjes van nu zijn nog steeds onder mijn zoons leernivoo. we leren hem alvast zelfstandig te werken, volgend het advies van de expert. dat gaat goed, maar maakt hem wel verdrietig nu en dan. dat moet dus met veel begeleiding en tact gebeuren. de juf moet weten waar ze mee bezig is. zoontje zelfstandiger maken dan hij al is. dat is omdat hij waarschijnlijk door basisschool altijd alleen zou moeten zitten, wegens zijn nivoo. daarom heeft hij die stickers als een beloningssysteem. is wel belangrijk. het klinkt hier wel verdrietiger dan het werkelijk is waarschijnlijk. zoon begrijpt dat allemaal. en er is niks aan te doen.
Nee , zo ver is ze nog niet. Ze !eest boekjes met ongeveer drie tot zes regels per bladzijde. Het tempo ligt nog niet hoog. Ik kan inderdaad wel eens vragen naar de werkjes.
we hebben net een gesprek gehad met de directeur er bij. hij gaat met zoontje praten! hij zei dat ze eerder dachten dat zoontje gr3 zou overslaan. pfff. maar zoontje zag ik ook eventjes in de klas. helemaal OK zag hij er uit van afstand en toen hij me zag stuurde me hand kusjes! misschien is er niet zo veel aan de hand.
er komt nu wel een passend onderwijs ondersteuningsteam. het schijnt dat de kinderen in gr3 die al in gr2 konden lezen niet zo ver zijn als mijn zoon en met rekenen zijn ze niet eens in de buurt van zoons nivoo. dat vinden ze bizaar. maar ze laten hem nog in gr2. directeur zei en hij werd nu 6? NEE 5? nou dat is natuurlijk rete jong. dat vinden wij ook.
@MissT, ik denk als ik t zo hoor, dat je dochter volgend jaar genoeg uitdaging zal hebben aan de zon-leerlijn. Voor nu misschien inderdaad wat extra werkjes, maar ik zou me niet al te druk maken dat ze niet zal leren leren. Voor de wat snellere leerlingen hebben ze daar tegenwoordig genoeg 'standaard' materiaal voor om genoeg uitdaging te bieden. Het wordt lastiger als ze ook daar nog flink bovenuit schiet.
Blijft denk ik toch een beetje koffiedik kijken. Het schooljaar duurt nog lang. Het ligt er maar net aan hoe een grote sprong ze daar wel of niet nog in gaat maken.
Wat ik gewoon niet begrijp is dat hij vorig jaar niet naar groep 3 is gegaan! Wat ik er steeds van hoor is dat ze niet zo goed weten wat ze met hem aan moeten, beetje pappen en nathouden.
Ja, das waar. Maar meer dan dat in de gaten houden, kun je ook niet.. Op dit moment zou ik zeggen, nog geen zorgen maken over problemen die er nog niet lijken te zijn..? (makkelijker gezegd dan gedaan soms he )
vorig jaar was ik daar enorm tegen. hij zou als 4jarige in gr3 beginnen. daarom heb ik een expert de school laten adviseren over die beslissing en advies over wat hij kan en moet doen bij een jaar kleuteren. maar nu haalt de juf het niet en zoontje is ook verdrietig. ik denk dat zij echt hun best doen maar wat dan ook ze zou doen zou zoontje nooit bij een groep passen. dat is dus lastig. zijn leernivoo verschilt teveel met zijn leeftijd. hij is dus daarom een zorg kind. en hij snapt dat zelf nog niet zo goed. de directeur gaat met hem spreken. (hij heeft zelf ook super slimme kinderen-die nu volwassen zijn- en hij is de bestuurder van t Kov pakket; hb leerlijn van de school) ik vindt het heel erg dat zoon de talentenlijn van gr3 niet mag krijgen wegens 'geen ander kind is om mee te doen'.
Als hij al goed leest, zou ik er toch aan denken hem na de kerstvakantie naar groep 3 te doen! Een onderpresterend, verveeld, verdrietig kind is vreselijk!
Mja als hij daar OOK niks te leren heeft voegt naar groep 3 gaan ook weinig toe. Zelfde situatie alleen andere kinderen om zich heen. Dat schiet niet op... Dan moet er meer gebeuren.
Dat weet ik... Juist daarom is het wel zo nuttig als het daadwerkelijk zij heeft. Waarom zou je een klas over laten slaan als er nauwelijks verschil is en hij nog steeds niets met de klas mee kan doen.
Dat weet je toch niet? Groep 3 heeft een heel ander regime dan een homogene kleutergroep. Het gaat niet alleen om intelligentie of dingen al kunnen!
Leonardo is ver weg. ik moet een vervoer regelen. en we passen daar niet bij. ik kreeg re geen goed gevoel en ze zijn wel een slechte Leonardo hoor ik van alle kanten. pfff en het begin vanaf gr3
dat geldt ook voor kleuters. ik vind hem meer bij de kleuters passen. hij geniet van de voorleestijd, kleuter gym vindt hij erg leuk, speelt heerlijk buiten met de hele groep jongens. vandaag is hij erg blij en gelukkig! hij vertelde me waarom zijn handen helemaal groen zijn. zij hebben met hun handen geverfd! heerlijk... en kerstboom gemaakt met een ster er bovenop! die van hem was zo mooi dat ik het echt moet zien! hij is maar een kleine jongen. ik zeg op school juist steeds dat hij minder werkjes moet doen en meer lol moet hebben. (ik ben voor antroposofie tot 7-8 jaar geen werkjes)ook af en toe stout zijn enzo.. maar school wil de kinderen vroeg mogelijk 'leren'. nou zo een kind als mijn zoon heeft het dan moeilijk. als er geen werkjes waren, alleen voorlezen, knutselen, buitenspelen, liedjes leren dansjes etc dan zou er geen problemen zijn. voor zoon niet voor school niet. als je mijn zoon ziet dan denk je echt niet dat hij kan rekenen lezen enzo. echt klein lief kindje. als je hem een opdracht geeft dan maakt hij het zomaar, of als hij iets moet lezen. en dan zie je een ander kind. anders is hij niet anders dan de andere kleuters.
inderdaad; hij kan dan niet eens talentenlijn voor gr3 krijgen omdat er geen kinderen zijn die dat ook moeten doen. kinderen die nu in gr3 zitten en voor lopen zijn dus ook niet zo ver dat zij klaar zijn met gr3 stof zonlijn dat zij naar talentenlijn moeten gaan. ze krijgen wel extras maar dat is ivv zonnelijn ofzo. (4 kindjes krijgen extras in gr3) ik denk dat het gaat werken dat de directeur met een afspraak heeft en met hem gaat praten. dat is wat hij nodig heeft misschien. serieus genomen worden. ik heb geen idee of hij dan wat gaat zeggen. maar de directeur gaat ons verslag geven. hahahaha. misschien zit hij echt met ergens anders mee ipv aanbod van werkjes. wie weet.