Ik moet op 6 juni naar de gyn in verband met een cyclus die niet op gang komt. De huisarts denkt aan PCO. Nu ben ik ongeveer 10-15 kilo te zwaar denk ik en op de verwijsbrief van de ha stond: in verband met bouw patiente denk ik aan PCO. Dus vandaag direct begonnen met lijnen! Niet snoepen. veeeeel water drinken en lekker veel met de hond lopen. Maar is het nu zo dat je altijd MOET afvallen als je bv. PCO blijkt te hebben? Ik vind het zo'n naar idee dat ik het eigenlijk zelf moeilijk heb gemaakt door mijn gewicht om zwanger te worden... Iemand die dat herkent?
Ehm nee, helemaal niet. Ik ben helemaal niet te zwaar (167 met 62 kilo) en bij mij is ook PCO geconstateerd. Maar ze zeggen dat het wel helpt. Dat je vaak als je 5 of 10 kilo afvalt dat het vanzelf weggaat. Succes en ik hoop dat je snel afvalt en de PCO snel weg is....
Dat heeft ermee te maken dat hormonen in vetweefsel afgebroken worden. Als je afvalt kan het best zijn dat je hormonen dan net boven een bepaalde grens komen en je vruchtbaarder wordt. Als je overgewicht hebt, raden ze het eigenlijk altijd aan. Maar het is iid niet altijd zo dat de mensen met PCO overgewicht hebben. Suc6 met afvallen!
Hoi, Door PCO is afvallen vaak moeilijker volgens mijn gyn omdat je hormonen niet in balans zijn. Hij zegt dat overgewicht vaak een kenmerk is, maar dat afvallen wel helpt. In sommige gevallen verdwijnt de PCO dan. Succes! En misschien zie ik je nog bij het topic PCO.
Nou het lijnen in afwachting van afspraak bij gyn gaat me redelijk goed af. Veeeel water drinken, niet snoepen en normaal eten. De motivatie om af te vallen is veel groter dan normaal omdat ik niet wil dat het een reden is dat de gyn nog geen actie onderneemt of zelfs dat ik door het overgewicht PCO heb gekregen (Als ik PCO heb, dat weet ik nog niet officieel). Doorzetten dus maar! En woensdag naar de gyn. Weet nog steeds niet wie ik mee ga nemen. Mijn moeder of beste vriendin... hmmm moeilijk!
Ik heb ook PCO en ik was met mijn 1.69 en 91 kilo wel zwaar. Mijn HA heeft er toen niets over gezegt. Ik moet wel zeggen dat ik toen al wel wat afgevallen was. Ik ben nu 24 kilo kwijt en het gaat nog steeds lekker. Ik wil 65 wegen dus ik ben er bijna. Ze raden het echt wel aan om af te vallen omdat de kans van slagen dan groter is. Ik wens je su6 met afvallen.