hoi Mirre Hier gebeurt er nog ff niet zoveel.Ik ben 1 mrt naar de gyn. geweest.1.5wk later bloed laten prikken. Alles was goed, uitstrijkje, progesteron.Alleen big shock, er zijn sporen van een oude chlamydia infectie gevonden.Behoorlijk zuur om te horen want ik ben al bijna 4 jr samen en beiden zeer monogaam.Plus de angst voor onvruchtbaarheid is er nu weldegelijk.Ik heb in paniek mijn ha gebeld, vond dat mijn vriend ook getest moest worden.Maar omdat het 'maar' om een bloedonderzoek ging vond hij dat ik eerst mijn onderzoek moest afwachten.Het schijnt nl veel voor te komen dat er positief op chlamydia getset wordt, maar dat het niks met die geslachtsziekte te maken heeft.Er schijnen nl verschillende 'stammen' chlamydia te zijn en het hoeft dus geen geslachtsziekte te zijn. Dus ben wel beetje gerustgesteld.Maar ik kon pas 17 april weer bij de gyn. terecht.Hij gaat een uitstrijkje maken en dan maar weer afwachten of het foute boel is. Op die datum krijgen we ook weer de uitslag van het 2e zaadnderzoek terug.Dus volgende week wordt het weer spannend. Ik baal alleen dat er telkens zoveel tijd tussen moet zitten. Sorry, lang verhaal! Maar voor jou wordt het ook spannend he.Ik geloof dat je meteen te horen krijgt hoe het ervoor staat toch?
Hoi Mirre, sorry ik had je bericht niet eerder gezien.... Ik weet niet precies welke valium, maar ik heb het genomen (half pilletje) in combi met buscopan (pijnstiller). Ik heb ze allebij van mijn HA gekregen. veel succes en liefs Luisa
Heel veel succes Mirre de 18e, ik hoop dat het allemaal voor je mee valt, en dat de uitslag goed is, me duimen zullen draaien voor je. Liefs Jolie
Carmen Volgende week dinsdag is een spannende dag dus weer voor jullie. Zal proberen het te onthouden, maar vergeef me als het door m'n hoofd schiet, want woensdag heb ik het HSG en ik denk dat er tot do geen land met me te bezeilen is/ik alles vergeet Chlamydia uitstrijkje/kweekje heeft de gyn ook (op mijn verzoek) gedaan en daar krijg ik OOK dinsdag a.s. de uitslag van. In mijn hoofdje zit dat ik 1 dichte eilleider heb als gevolg van Chlamydia dus om dat uit te kunnen sluiten ook maar ff laten onderzoeken. Als het zo zou zijn ....dan gaat het ook bij mij om oude Chlamydia. Toen ik erom vroeg zag ik m'n lief kijken naar me...hij begreep er niks van...dus een beetje uitgelegd hoe en wat. Jolie Dank je voor het duimen, hoe meer duimen hoe beter! Luisa Oke Buscopan ken ik niet,. maar dank je voor het antwoord. Misschien dat ik het nog ff navraag. Liefs Mirre
Nou Mirre, ik weet niet of je mijn uodate al hebt gelezen, maar... ik moet er ook aan geloven! Ook al zeer snel.. Zodra ik ongi wordt afspraak maken, en waarschijnlijk krijg ik de rode duivels al snel.. Zitten we in hetzelfde schuitje! xx
Ik hoor steeds meer om me heen verhalen van mensen die chlamydia (gehad) hebben.Het is gewoon de pest dat je er in meeste gevallen niks van merkt he.Zeker gezien de mogelijke gevolgen ervan.Maar goed, we wachten het maar af.Jij nogmaals veel succes volgende week en veel sterkte met het afwachten van de uitslag dinsdag...
Nee , ik had het nog niet gezien Zie je er tegenop of niet? Oh dan zul je hem over 2,5 week waarsch krijgen ..spannend. Liefs!
@ Mirre, Hier nog even mijn gekopieerde bericht uit mijn topic. Als ik ongi wordt vandaag of morgen moet ik meteen bellen, vaak duurt mijn ongi ong 4/5 dagen en daarna moet de HSG plaatsvinden, liefst zo snel mogelijk omdat mijn eisprong de vorige keer al op dag 10 zat. Dus misschien al eind volgende week HSG/ Nog maar ff niet aan denken.. Dit even uit het andere topic: Het heeft even geduurd met de update van vandaag, maar hier ben ik dan. Vanmiddag moesten we naar de gyn om de uitslag van de cylcus-analyse te bespreken. Tot nu toe is alles wat ze hebben getest goed: zaad/samenlevingstest/bloedtest: hormoonwaardes goed en geen enge ziektes /eisprong aanwezig (wel vroeg, maar ja, niks om ons zorgen over te maken) De cyste zat er bij de laatste echo nog wel, maar hij is niet heel groot en wie weet verdwijnt ie de komende maanden. Dus als je het zo leest is dat super allemaal. Het enige wat ze nu nog willen uitsluiten is of de eileiders verstopt zijn....... dus HSG! En waarschijnlijk al eind volgende week, als ik tenminste niet weer zo lang overtijd ben. Verder moet ik nog een paar kilootjes verliezen en willen ze na de HSG 3 maanden wachten, omdat de drie maanden na de HSG de kans op zwangerschap worden vergroot. Mocht ik dan in september toch niet zwanger zijn geworden, dan kom ik terug en willen ze verder met IUI. Maar zo ver is het nog niet, een ding tegelijk. xx _________________ Liefs Elle Alle uitslagen lijken goed (Cyclusanalyse/Samenlevingstest/Bloedtesten) Nu nog HSG ! Daarna worden we een paar maand losgelaten. Als dat geen resultaat oplevert :september IUI
Lieve Mirre, Wil je al even heel veel succes wensen voor woensdag en laat weten dat ik aan je zal denken. Ben een beetje vlot maar wij gaan een weekje weg! Liefs van mirjam
Hoi Mirre, Woensdag komt nu snel dichterbij en ik wilde je alvast succes wensen. Het valt echt mee en je weet dat ik er net zo tegen opzag als jij. De pijnstiller van te voren in nemen en dan is het allemaal zo gepiept. De eendenbek is even niet prettig, maar voordat je weet sta je weer buiten en dan kom je tot de conclusie dan je je langer druk gemaakt heb dan de eventuele pijn waard was. En ik spreek uit ervaring! Zet hem op en laat even weten hoe het geweest is. liefs, Aurelie
@Aurelie Welke pijnstiller heb je ingenomen en hoe kwam je daaraan? Ik moet donderdag voor een HSG. Groetjes elle
Hoi Elle, Ik heb van de gyn 2 tabletten Naproxen voorgeschreven gekregen. Eentje om een kwartier voordat ik na het ziekenhuis ging in te nemen en 1 voor de daarna. De tweede heb ik niet hoeven te gebruiken, want ik had (gelukkig) nergens last van. Succes donderdag! liefs, Aurelie
Lieve meiden! Dank jullie wel! Ik knijp hem behoorlijk al hoor...pfff...gespannen. Heb net de uitslag van Chlamidia gehad en die was (gelukkig) negatief! Dus dat is weer een voordeel. Ik heb 2 tabletten naproxen van de gyn gekregen (op recept) van ieder 250 mg. Ben bang dat het een beetje te weinig is.... Ze zeiden eentje voor vanavond en eentje 1,5 uur voor het hsg onderzoek. Wat hebben jullie gedaan? Kan ik het beste gewoon beiden (dus totaal 500 mg) gewoon een uur voor het onderzoek innemen!? Liefs Mirre
Ik heb 1 tablet een uur van te voren genomen. Ik werd er helemaal blij en vrolijk van. Die andere was eventueel voor na de tijd, alleen heb ik toen gekozen voor aleve feminax. Succes morgen!