Hoi, Ik heb net mijn 2e samenlevingstest gehad. Die van gister was negatief. En vandaag zagen we dat ik mijn eisprong gehad had. Wel was het slijm iets dunner en zaten er 2 levende zaadcellen in. Erg weinig volgens de arts. Ik ben bang dat mijn slijm te dik is en wil graag weten wat daar aan te doen is. Heeft iemand dit ook gehad? Of weet iemand dat? Kan wel janken van de uitslag en wil graag weten wat ik kan verwachten. MarielleB
Mmm te dik slijm heb ik geen ervaring mee. Maar... ook bij mijn samenlevingstest (ook de tweede keer) zijn ook maar twee levende cellen gevonden... Volgens mijn gyn voldoende om de test als geslaagd te beoordelen.
Laten we hopen dat die paar genoeg is. Moet nu over 5 dagen nog bloedprikken. Verder hoef ik niet terug voor dat het gesprek is. MarielleB
Heey Marielle, ik hoop voor je dat die paar zaadjes voldoende zijn! Succes met bloedprikken en de uitslag! Hou je ons op de hoogte? Liefs Nikkie
Hoi MarrieleB, maak je niet gelijk al te druk hoor, als dat je enige probleem is, is er helemaal niets aan de hand. Wij hebben ook tot 3x toe een SLT gehad en alle 3 waren ze negatief en werd er geeneens levend zaad gevonden. Oftewel ik heb vijandig slijm. Ik werd er ook doodsbang van, maar toen hoorde ik van IUI en werd ik weer helemaal blij. Hierbij wordt het zaad voorbij de baarmoedermond/het slijm ingespoten en heb je dus geen last meer van dat slijm. Wellicht voor jullie dus ook een oplossing! Succes! Weet je trouwens wel hoe het is gesteld met je vriend zijn zaad, want dat is natuurlijk ook relevant.
hoi marielle, ik heb 5 keer een niet (echt) positieve samenlevingstest gehad. de eerste 2 keer zagen ze helemaal niets en de laatste keer zagen ze weinig bewegende cellen. de test vond ze twijfelachtig positief toen en daarom komen we nu in aanmerking voor IUI. de samenlevingstest is trouwens een nogal omstreden test omdat ook regelmatig vrouwen met een negatieve test toch natuurlijk zwanger worden. na de eerste negatieve testen was ik erg geschrokken, maar nu ik aan het idee van IUI gewend ben, ben ik blij dat het niets ergers is en dat er een oplossing voor is. en ergens zelfs wel fijn dat het ook zou kunnen verklaren waarom het nog niet gelukt is. veel succes met aan het idee wennen. ik hoop dat je snel (met of zonder IUI) zwanger bent! liefs, lauwie
hoi dames, Dank je voor de positive reacties. Krijg er hoop van. Draaimolen: het zaad van mijn man moet nog getest worden. Nikkie80: ik hou julie op de hoogte. groetjes MarielleB
Bij ons waren er bij de samenlevingstest ook maar een paar zaadcellen te zien, ik vroeg ook aan de gyn of dat niet weinig was, maar hij zei: er zitten levende zaadcellen is, dus het is positief. En hij had gelijk! En inderdaad, de samenlevingstest is erg omstreden, er zijn ziekenhuizen die de test daarom helemaal niet meer doen.
hoi, ik ben toch zwanger met een matig positieve en de cyclus ervoor echt negatieve samenlevingstesten! dus het klopt dat een negatieve uitslag niet betekent dat het niet vanzelf kan lukken! liefs, lauwie
Duurde het lang voordat je over mocht gaan op IUI? Mijn slijm is te zuur, waardoor en geen levende zaadjes worden teruggevonden bij de samenlevingstesten. Mijn arts wil waarschijnlijk starten met spoelingen. Heb jij dat ook gedaan? Of mocht je direct starten met IUI? Liefs Nikkie