Hallo meiden, Goeie vrienden van ons willen heel graag een kindje. Nu heeft zij te horen gekregen dat ze PCO heeft. Daar zijn ze beiden best wel van onder de indruk. Nu zitten ze met de vraag bij zichzelf gaat het ook goedkomen. Een aantal vrienden in onze omgeving zijn binnen no time zwanger geworden waaronder wijzelf. dus dat maakt het des te zuurder. Ik weet dat er een heel groot PCO topic is, alleen wil ik hun niet 250 bladzijdes laten lezen. Ik ben op zoek voor hun naar wat tips en uiteraard succesverhalen. Als er dan wat dingen in staan laat ik het aan ze lezen. heel erg bedankt alvast.
tja.. tips? PCO = geen eisprong = hormonen nodig, maar iedereen reageert anders op de hormonen. de een is na 1e x laagste dosis clomid zwanger de ander moet door naar hormonen spuiten (ik) en de ander moet alsnog IVF.... en in elke 'groep' zitten uiteindelijk wel succes verhalen ik denk zelf dat je dit beter niet kan doen: ik trok me in het begin ook op aan de succesverhalen: oh, iedereen die gespoten heeft was na max 3 x zwanger, ik spuit inmiddels al 7 maand en nog niet zwanger...
nee, ik denk ook niet dat succesverhalen iets is waar ze iets aan hebben. Natuurlijk is het fijn te horen dat je pco ook zwanger kunt worden, maar je kunt je (net als ik) ook te veel vast pinnen op verhalen van anderen! Wens ze iig erg veel succes van mij! wij waren ook flink van de kaart toen we het hoorden (en nog steeds wel). gaan ze al met behandeling starten? Trouwens wel heel erg lief van je dat je zo meeleeft! Dat hebben ze nodig! Liefss, Taliaa
bedankt meiden. Jullie hebben ook gelijk dat ze zich aan succesverhalen zouden optrekken. ik heb alleen het idee dat ze beiden denken dat het vrijwel onmogelijk is. en dat wil ik graag bij ze wegnemen. maar ze hebben natuurlijk meer aan realistische verhalen. ze weten het pas sinds kort. zij was al ruim een half jaar gestopt met de pil, en dacht dat het door het ontpillen kwam dat ze niet ongi werd. toen toch maar eens naar de dokter. blijkt al dat vanaf haar 13e of 14e duidelijk is dat ze PCO heeft. alleen heeft nooit iemand de moeite genomen dit tegen haar te vertellen. Ze gaan starten met de onderzoeken e.d. Ik leef ontzettend met ze mee. ik gun ze echt met heel mijn hart een kleintje.
wat je wel kan zeggen tegen ze is dat PCO het meest voorkomende vrouwelijke vruchtbaarheidsprobleem is, en dat ze uiteindelijk de vrouw wel 'aan de praat krijgen'.....maar het een kwestie van geduld is, want met hormonen moet je balanceren: teveel van het hormoon en je valt van het koord, maar te weinig hormoon val je ook van het koord, moet dus PRECIES juist zijn..t is wel een emotiioneel traject, vind ik na 16 maanden hormonen.. dat hoor ik tenminste van mijn arts...
@ bengel kan me heel goed voorstellen. 16 maanden al, dat is een lange tijd. Ik hoop dat het gauw raak is voor je! Hoe gaan jullie er mee om in jullie relatie. want ik denk dat dit voor zowel de man als de vrouw een flinke knauw is voor het zelfvertrouwen?
en als ze je dan 'aan de praat' hebben met de juiste hoeveelheid hormonen, dan moet je natuurlijk nog het geluk hebben dat er raak geschoten wordt....
Praten , praten en nog eens praten met elkaar en als je het aankan met mensen die dicht bij je staan. Maak er geen geheim van. En geniet van het leven en probeer te accepteren dat je met PCO hulp nodig hebt om zwanger te worden en dat dat geen schande is. Op internet is er heel veel te vinden over PCO. Het is niet het einde van de wereld ook al denken ze dat nu. Ik heb niet alleen PCO maar mijn man heeft beroerd zaad en daar was het mee begonnen. PCO kwam pas later aan het licht. En blijf vooral samen leuke dingen doen.
pcies fleurrebel wij zijn er ontzettend open over, praten er samen en met anderen over. Verder hebben we behalve deze zwarte blz heel veel andere leuke dingen. we weten elkaar op te laden om door te gaan, om de beurt hebben we dipjes.... Tja, w.b zelf vertrouwen, angel eyes, dat valt nog wel mee, ik vind het K*T dat ik het heb, maar heb er geen knauw van gekregen hoor.. ben wel emotioneel en bang dat het nooit gaat leuken, maar niet onzeker van geworden
Bij mij is er kort gedacht aan PCO (al bleek het uiteindelijk niet te kloppen) en toen kreeg ik als advies mee dat wat kilootjes afvallen goed zou kunnen helpen. Iedere kilo is er een meegenomen en kan de vruchtbaarheid gunstig beïnvloeden. Let wel: dat geldt alleen voor vrouwen met PCO die overgewicht hebben. Uiteraard moeten slanke vrouwen niet gaan lijnen.
Wens haar heel veel succes en steun haar waar je steunen kunt! Hier een positief PCO verhaal: zie mn banner!
jelske wat goed zeg! gefeliciteerd! ja ik zal dr zeker steunen waar ik kan. Vind het alleen wel moeilijk om het onderwerp ter sprake te brengen, misschien is het te gevoelig nu. Ik wacht tot zij er zelf over begint denk ik of vind je dat ik er gewoon over moet beginnen?