"Update Muuske64 in de MMM"

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door muuske64, 23 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Hai Muus, jammer dat er zo wordt afgegeven op jouw gyn, je mag (moet) er toch altijd van uit gaan dat je gyn wel weet waar ie het over heeft, maar ik zou wel als ik jou was een gaan zoeken op internet of dat wat je nieuwe gyn heeft gezegd wel klopt, en klopt dat idd dat met 40 iui een slagingskans van nihil heeft hiermee toch wel naar je gyn gaan (alsmeden met de schema's waar hij jou mee heeft weggestuurd)...

als ie het bij jou idd heeft fout gedaan zal ie het bij een ander misschien "beter" doen....

en je moet niet vergeten dat ze overal in welk land dan ook altijd anders te werk gaan, zo zullen er ongetwijfeld mensen uit duitsland klagen over hun eigen doctoren net zoals wij dat doen....maar tis maar net ook bij wie je je begrepen voelt en bij wie je het idee krijgt dat ie echt de moeite neemt om je te helpen...,als je bij deze het gevoel krijgt dat hij de moeite neemt is dat alleen maar mooi meegenomen toch...dat is het belangrijkste dat je klikt met je gyn...

als ik niet zou klikken met mijn gyn, zou ik direct een andere nemen simpel, dus dat is zowieso al een vooruitgang, jammer alleen natuurlijk dat het niet "naast" de deur is....

hoop van harte voor je dat het nu toch gauw mag gebeuren meid, en tja terug aan de pil een maandje dat zal ongetwijfeld zijn om de boel ff op "rust" te gooien...hoop dat het zijn werking gauw mag uitdelen bij je...

idd heb je het goed gelezen dat ik zwanger ben, ik weet het sinds maandag 2 vet positieve cleurbleu's + een positieve predictor)..dus je ziet het de wonderen zijn de wereld nog niet uit (maar dat wist je al he)...

groetjes smoekie

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nou mooie berichten!

3. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Smoekie....tja, inderdaad! Maar dit is een Nederlandse arts die werkzaam is in Duitsland. Hij werkte in Den Haag en Rotterdam.

Had zelf ook al geen goed gevoel bij die andere gyn, zoals ik reeds eerder meldde, dus hoop dat het dit keer positiever zal uitvallen! ;)

Waarom laten ze je dan aanmodderen met IUI als je geen enkele kans maakt? Puur tijdverspilling dan toch!
    Kostbare tijd als je, zoals ik, al wat ouder bent!

@ Natasja....jij ook suc6 meid! Blijf ook voor jou duimen! ;)

Liefs Marjo

4. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Muuske ik was ook even benieuwd hoe de afspraak in duitsland was gegaan. Het klinkt positief genoeg om voor een volgende behandeling te gaan. Belangrijkste is denk ik ook dat het klikt met je gyn en die je genoeg uitlegt (dat was toch vlgs mij vooral een 'gebrek' van je vorige gyn toch?).
    Nog even afwachten en dan hoor je dus definitief of en wanneer je weer mag starten. Succes hoor!

Groetjes, Eva.

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Sub-zaad staat voor niets anders dan dat jouw man verminderd vruchtbaar is (subfertiliteit)...

ik zou als ik jou was aan je nieuwe gyn toch eens gaan vragen waarom de kans op slagen bij iui nihil is?

wanneer je voor iui in aanmerking komt moet het zaad van je partner minimaal een half mlj zijn nadat het in het lab bewerkt is..hetzelfde geld voor ivf ook dan moeten er minimaal een half mlj goede zaadcellen overblijven wil er kans van slagen zijn...

bij isci gelden ook weer dezelfde regels als bij iui danwel ivf met dat verschil dat er uit de zaadcellen er 1tje uitgepikt wordt....

Ik ben blij voor je (had ik al gezegd) dat je een gyn treft waarbij je je goed voelt, maar als ik zo ff vlot het internet afstruin, en kijk naar jullie situatie (subfertiliteit van je partner en jouw leeftijd) kan ik niks vinden waaruit blijkt dat iui niets voor jou zou zijn geweest....

het enige waar je je nu ongetwijfeld aan zal storen is het idee dat je al een aardig tijdje voor "jan l*l" bezig bent geweest omdat de nieuwe gyn dat heeft gezegd....

Probeer in je hoofd te houden dat ze je echt geen iui laten ondergaan als de slagingskans nihil is want geld overboord gooien kunnen ze wel op een andere manier lijkt mij....

ik heb natuurlijk aardig wat van je geschiedenis meegekregen en laats heb ik ook gereageerd op dat de gyn tegen jou had gezegd dat je je leeftijd niet mee had en dat je eitjes ook niet meer zo jong zijn, ik kan me heel goed voorstellen dat je daar niet op zat te wachten, maar het is wel een realistisch iets wat je ongetwijfeld zelf ook wel zult weten....

de vruchtbaarheid bij de vrouw begint al af te nemen vanaf de 30 en dit gaat in rap tempo....

Hoe groot is de kans op een zwangerschap bij IUI?

Ook hier is uw leeftijd van belang (figuur 2).

Figuur 2
    Het afnemen van de vruchtbaarheid met het toenemen van de leeftijd.

Kans op zwangerschap

Of u met IVF zwanger zult worden, hangt grotendeels af van uw leeftijd (zie ook Intra-uteriene inseminatie)

De kans op een zwangerschap die eindigt met de geboorte van een kind is bij ICSI even groot als bij ‘gewone’ IVF, ongeveer 15-20% per behandeling.

Ik hoop un ieder geval dat de behandeling(en) die je daar nu gaat krijgen letterlijk en figuurlijk zijn vruchten af gaat werpen.... ;)

hoe zit het eigenlijk qua onkosten (heen en weer rijden, medicijnen , behandelingen e.d.), moet je die zelf betalen of worden die wel vergoed vanuit je eigen nederlandse ziektekosten verzekering? Niet geheel onbelangrijk voordat je straks een grote strop aan je nek krijgt als je ineens een rekening binnen krijgt?

succes

6. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hey Muuske en Smoekie,

Ik ga me heel even bemoeien, met betrekking tot de benzinekosten en parkeerkosten en zelf betalen van medicatie.

Je kan namelijk via de belastingdienst, na bewaren van alle bonnen een declaratie indienen.

Succes.

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dat gaat alleen op als het boven een x bedrag zit (inkomensafhankelijke drempel)....maar dan nog zou je het eerst voor moeten schieten en ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die daar de middelen niet voor hebben als het niet vergoed wordt uit het ziektekostenpakket :(

heb 2 jaar alle rekeningen thuisgestuurd gekregen omdat we toen particulier waren en daar werd ik echt niet blij van, niet dat het mij wat uitmaakte want het werd gewoon vergoed maar enkel al de bedragen zeg, en soms voor echt heel lullige dingen val je gewoon stijl achterover dat je denkt ik ben mijn beroep misgelopen... ;)

8. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    WHhahahhaha, ja ik begrijp wat je bedoel. Volgens mij heb ik ook het verkeerde beroep gekozen.

Maar mijn visie is wel, als ik volgens de verzekering uitbehandeld zou zijn, zou ik toch echt zelf gaan betalen. Medicatie is ongeveer 1600 euro en het ziekenhuisgebeuren ongeveer 2000 euro. Weet je een kleine kost ook bakken met geld, en als die wens zo groot is, zou ik toch echt zelf gaan dokken hoor. Ik vind gewoon echt dat geld niet in de weg zou moeten staan.

Snap je wat ik bedoel?

Groetjes,
    Elvira

9. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Muus, goed nieuws, dat hadden jullie ook wel weer even nodig he! Nou tanden erin zetten en maar voorzichtig kijken waar dit scheepje gaat stranden. Het klinkt in ieder geval hoopgevend. Ben benieuwd.

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ja ik snap heel goed wat jij bedoelt, geld zou voor ons ook geen reden zijn om niet verder te gaan of wat dan ook....

maar als het er niet is, is het er niet...zie het zo vaak om me heen dat mensen gewoon echt geen geld hebben om fatsoenlijk boodschappen te doen...die hebben geen geld om normaal 3-4 x per week lekker een stukkie vlees op tafel te hebben e.d. (je begrijpt wat ik bedoel) denk je dat die mensen geld zouden hebben om deze kosten zelf te bekostigen...

daarom ben ik al blij dat voor mensen die ivf nodig hebben het gelukkig niet meer zo is dat ze de 1e zelf moeten betalen zoals dat tot voor kort, was, nu wordt het gelukkig weer gewoon vergoed...

tis hetzelfde als dat de kosten veel (oudere) mensen weghoud van de apotheek omdat ze hun eigen bijdrage niet eens kunnen ophoesten...

hoop in ieder geval voor Muus dat het vergoed wordt want ik meen pasgeleden van haar te hebben gelezen dat zijzelf het geld niet hebben om behandelingen o.i.d. te betalen en ook geen lening kunnen afsluiten mocht dat nodig zijn....

weet wel dat vooral als ik het zo van jou lees (medicatie e.d.) gewoon gruwelijk veel geld zeg poe poe.. :(

11. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hola Smoekie,

Ik begrijp heel goed wat je bedoel. Ik zie het hier ook vaak om me heen. Dat mensen echt een stukje maand overhebben.

Ik denk dat dit idd ook te maken heeft met werk, salaris, vaste lasten etc. Ik werk me ook een slag in de rondt om te sparen, mocht het nodig zijn, evenals ap. Muus werkt bijvoorbeeld door omstandigheden helemaal niet, en dan heb je natuurlijk ook minder te besteden...

Ik hoop dan ook echt voor Muuske dat de verzekering een oogje dicht zal knijpen en Dusseldorf gewoon zal vergoeden. Of je nou in nederland onder behandeling bent of niet, de kosten zijn ongeveer gelijk voor de verzekering.

12. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Wat heerlijk als je je om geld geen zorgen hoeft te maken...helaas schraap ik dat bedrag niet zo ff van de bank... :rolleyes:

13. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hi Sandra,

Denk nou aub niet dat ik bakken met geld heb. Want dat is echt niet zo hoor! Ik werk er echt heel erg hard voor, zeker voor het sparen ivm de IVF.
    Ik werk ook maar bij een touroperator.

Was het maar waar, dat ik me nooit zorgen hoef te maken.

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    denk ook meer dat ze bedoelt (ja eigenlijk precies hoe ze het zegt ;) )

dat geld niet in de weg zou moeten staan....daarmee bedoelend een land als Nederland met zijn "goede" zorgstelsel die ervoor zorgt dat er genoeg mensen zijn die niet hun goede medicatie krijgen die ze eigenlijk zouden moeten krijgen omdat ze daar het geld niet voor hebben, net zo min dat niet iedereen het geld heeft om zelf hun eigen iui-ivf-isci + medicatie te betalen.....

15. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Oh ik dacht al even.

Maar Smoekie, je hebt daar echt gelijk in hoor. Ik vind dat ook echt zo erg, dat mensen die echt bepaalde medicatie nodig hebben, dit gewoon niet kunnen betalen. We betalen met zijn allen zo ontzettend veel voor de verzekeringen, en laat die mensen dan die het echt nodig hebben, bevoorbeeld iets meer betalen, maar zo wel de zekerheid hebben dat ze alle medicatie krijgen die ze nodig hebben.

Ben ik nog een beetje te volgen?

P.s. We zitten alweer heel muus haar topic te vervuilen. Sorry Muus.

16. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Hoi Muuske,
    Positief om te lezen dat jullie een goed gesprek hebben gehad in Dusseldorf! Wens je verder veel succes toe!
    Liefs, Mirjam

17. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Nee hoor meis...ik denk echt niks van jou...ben je mal.. ;)
    Alleen dat geld voor mij dus een obstakel zou zijn in de wens naar een kindje...helaas....
    En dat het me heerlijk lijkt als je die optie dus wel hebt...dan kun je nog doorgaan...
    Bedoelde het niet raar in elk geval... :)

18. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Hoi Muuske,

Mooi dat het in Dusseldorf zo positief is verlopen.Hoe kon hij dat met een echo zien of de eileiders doorgankelijk waren?
    Ik moest hiervoor een HSG ondergaan.
    Kun je nu ook snel daar starten?
    Hoever is Dusseldorf rijden bij jullie vandaan?

Wij moeten nog 4 maanden wachten .We zijn nu op de lijst gezet voor IVF.
    Het zaad was weer super.83 miljoen zwemmers.
    Na de vakantie in september kunnen wij weer door.
    Het voelt voor mij nu ook steeds als weggegooide maanden....maar goed geduld hebben ..is niet mijn sterkste kant ;)

Liefs Minou

19. Damie

Damie Bekend lid

14 jun 2006
    724
    0
    0
    Muuske, hoe gaat ie?

Waarschijnlijk voel je een stuk beter na je bezoek aan Duitsland. Klinkt allemaal goed. Fijn zo'n gyn die zo zeker overkomt.

Het geeft je weer goede hoop en hoop doet leven. Wanneer mag je beginnen?

20. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Hoi Muus

Klinkt allemaal super positief daar. Geeft je weer kracht!

Super voor je!

Deel Deze Pagina