Haha misschien de hormoontjes smoek? Wees blij dat het een figuurlijke en geen letterlijke p*k is.... Belerend, heb ik nooit last van hoor.....Dacht eigenlijk ook al dat je die knipoog niet gezien hebt......... Wat ik eerder al zei, je adviezen richting marjo kan ik het alleen maar mee eens zijn, je hebt het zo goed opgeschreven, had het zelf niet zo gekund.......
pff van die hormonen zou heel goed kunnen, normaal gesproken ben ik niet zo gauw "op de tenen" getrapt (die heb ik tenminste ) maar ach....dat hebben we de 1e x overleefd, de 2e x overleefd, en zullen we ongetwijfeld ook deze keer overleven.... en voor andere (jullie) tja daar moet ik gewoon even op gaan letten... Hoop enkel dat Marjo zich er ook een klein beetje in kan vinden en nog beter dat ze er ook wat mee doet.... groetjes smoekie
Goh, ik heb ook idd tot nu toe gedacht dat het een Belgische uitdrukking was, idd voor broertje/zusje. Weer wat geleerd!
en ik had er nooit bij stil gestaan of gedacht dat het een uitdrukking voor broertje/zusje was... heb altijd gedacht dat dat net zo'n benaming was als van iemand die buddy van iemand met een ernstige ziekte wil zijn (hiv e.d.) om die in zijn of haar ziekte etc bij te staan....
Wil eigenlijk nog iets anders weten van Muus, hoe reageer je op de pil, nu je die wer slikt? Of is dat nog te vroeg om te oordelen? Heeft de dok je een zware gegeven?
Eeeh Muus die temp verhoging kan ook gewoon stress zijn, dat komt er ergens wel uit hoor als je daar last van hebt. Maak je daar nu maar niet teveel zorgen om. Zorg dat je de touwtjes weer in handen krijgt, en kies voor je dochter. Geen enkele vent is dit allemaal waard. En denk nog eens goed na of dit wel de persoon is met wie je een kindje wil..... je wil een kindje dat begrijp ik. Maar ook met hem? en alle problemen in de toekomst die daarbij komen? Dit klinkt namelijk niet als een fijne man om co-ouderschap mee te gaan voeren. Verder geef ik je een dikke kus en knuffel, en stort je hart een lekker bij iemand uit Muus, dit moet je niet met je dochter bespreken maar met iemand die verder van jullie af staat. De mw bied vast wel een luisterend oor en een stevige schouder. Mijn moeder heeft er het afgelopen jaar veel steun van gekregen, die mensen oordelen niet maar helpen goed!
Och...hoe makkelijk is het om tegen Muuske te zeggen wat ze zou moeten doen.... Op dit moment druist het vokomen in tegen wat haar hart zegt (wil)... Dus ik denk niet dat je kunt verwachten dat ze 'er iets mee doet'... Muuske, ik wens je heel veel sterkte....tussen weten en doen ligt een heel groot verschil.
Ow trouwens..... Ik denk dat het gebruik op het forum van de term 'brusje' hier vandaan komt.... Brusje is een term voor een persoon die broer of zus zijn van een kind met een ziekte of een handicap. Brusje is een samentrekking van broertje en zusje. (aldus wikipedia) Ik ben het al vaak tegengekomen hier....
Op wikipedia kan iedereen elke informatie neerknallen die hij of zij maar wilt. Een betrouwbare bron is het in ieder geval niet. De term brusje, om even lekker irritant te zijn, is een woord wat nog niet in het ABN is opgenomen. Hier, maar ook op andere baby- en kinderforums kan je zien dat het wordt gebruikt als term om aan te geven dat je nog niet weet wat er in je buik zit. Een broertje of een zusje. Daarnaast wordt het ook gebruikt als woord voor, inderdaad, een broertje of zusje van een gehandicapt of ziek kind. Maar ook dit is niet officieel. Van Dale zou er eigenlijk eens wat mee moeten doen. Muuske, doe waar je je goed bij voelt. En als dat geen van beide is, zoek dan rust om de zaken op een rijtje te krijgen zodat je wel een beslissing kunt maken.
van een oud collega van me die buddy is van iemand met aids is zij via een of andere vereniging in conctact gekomen met lotgenoten en daar waren ook veel mensen tussen die een broer of zus hadden die niet lang meer te leven hadden en dat Brusje niet enkel staat voor een broer of zus met iemand met een dodelijke ziekte maar ook wanneer iemand gehandicapt o.i.d. is..... en idd zou het wel opgenomen mogen worden in de dikke van dale... maar goed of het nou de moeite is om hier in het topic van Muus te blijven tokkelen....denk dat er andere dingen zijn waar ze beter haar hoofd over kan breken...
Muuske, je bent mede verantwoordelijk voor je eigen geluk. Neem die verantwoordelijkheid ook eens..... en een keer je grenzen aangeven. Zoals ik het zo lees, walst die man van je al jaren over je heen. Wil je dat als voorbeeld voor je dochter? Realiseer jij je wel dat JIJ haar referentiekader bent voor wat betreft relaties? Dit kan haar ook schaden! Had je hem wel verlaten als je geen kinderwens had?
Nou ik ook niet ... wat een onzin om daar over op in te gaan en dan idd zo belerend over te zijn smoekie! Maar goed ieder zijn ding ... : ben jij lerares ofzoiets?
Brusje, plusje, klusje.... het klinkt net als een soort bio-spruitjes..... Ik zeg gewoon dat ik nog niet weet wat het wordt, dat scheelt weer 2 pagina's discussie ...