Hallo meiden, Ik zit hier met een dilema. Mijn man wil graag een hond. Dat is toch niet zo erg zul je zeggen. Is het ook niet, maar ik heb een zoontje van bijna 16maanden en de tweede komt in februarie als alles goed gaat. En om dan nu een pup te nemen lijkt me behoorlijk zwaar. Want ik ben de gene die die 3 allemaal mag opvoeden. Aan de ene kant heb ik zoiets van een hond! heerlijk direct vanmiddag nog. En aan de andere kant zie ik me al achter het beestje aan rennen met mijn zwangere lijf. Baby in de kar en mijn zoon gillend van mammaaaa!! Snappen jullie wat ik bedoel? Hebben jullie ervaring hier mee? En wat zouden jullie doen? Bijv. wachten tot de jongste 4 is? Of mischien kijken voor een wat oudere hond. Ik weet het even niet meer. Willen jullie eens met me mee denken? Alvast bedankt. Liefs Janna
Persoonlijk zou ik wachten. Een (jonge) hond is heel veel werk en ik zou dat tijdens mijn zwangerschap en zorg voor hele jonge kinderen er niet bij willen hebben. Je moet er zelf helemaal achterstaan en anders kan je beter wachten tot jullie je draai hebben gevonden met de nieuwe baby.
Een hond is niet iets waar je makkelijk over moet denken, goed dat je daar zo bewust mee bezig bent. Het is inderdaad hardstikke zwaar. Als je een puppy neemt kun je het zien als een baby.. je hebt er echt veel werk van! Denk ook aan een puppycursus waar je eventueel heen zou moeten, het vele uitlaten, vooral in het begin.. de opvoeding, etc. Ik zou persoonlijk wachten tot je kindjes wat ouder zijn.. zo beleven zij er ook heel veel plezier van.. en ben je zelf wat flexibeler en heb je niet meer je handen vol aan een baby en dreumes! Maarrr.. het is inderdaad wel heel erg leuk, een hond
een pup zou ikk niet snel doen, als je hoogzwanger bent, een pup kost veel tijd en energie. wachten tot de jongste 4 is hoeft ook niet, ik zou dan eerder doen als de jongste kan lopen. je kan ook een oudere hond nemen, maar nadeel is van bijna geen enkel asiel dier is echt bekend of ze met kleine kinderen kunnen opschieten, ook dan zou ik wachten . ik heb wel een kitten genomen toen ik zwanger was, dat was minder werk, een kat is sneller en makkelijker op te voeden als een hond vind ik (hebben nu 3 honden).
Een vriendin van mij is 2 jaar geleden bevallen van haar dochtertje. Ook kregen ze in die zelfde periode een puppy. Haar ervaring met een baby en puppy zijn dat ze het heel zwaar vond want je moet er dan 2 opvoeden. Zij zou daar niet meer voor kiezen maar wachten tot haar kindje wat zelfstandiger zou zijn. Dit is dus haar ervaring, zelf geen ervaring mee maar ik zou er ook niet voor kiezen. Eerst lekker van je kids genieten 2 is ook al druk zat.
Ik zou ook wachten tot je jongste straks wat zelfstandiger is. Wij hebben ook een hond en die is nu bijna 2. Wij hebben haar als pup gekregen en de eerste weken is het net een baby, compleet met 's nachts uitlaten om ze zindelijk te krijgen enzo. Om ze goed op te voeden heb je echt wel veel tijd nodig. Dus ik zou lekker eerst genieten van je baby straks, dan kun je later ook net zo genieten van je pup!
Wij hebben onze hond gekregen toen Nathan 1 jaar was. Dit hebben wij expres gedaan, maar ook omdat wij al een aantal jaren op deze hond aan het wachten waren ( we wilden persé een hond uit 2 bep. ouders ) Het viel ons erg mee de eerste paar weken, laatst nog met mijn man over gehad. Nu hij aan het puberen is kost het meer tijd en energie ( en geduld )
Ik zou ook wachten. Ik wil ook een hond, sowieso geen pup, maar ik wil toch liever wachten tot de baby iets ouder is en al lekker meedraait in ons gezin.
Ook ik zeg " wacht er nog maar even mee" Een jonge hond is niet zomaar wat hoor. Die moet je opvoeden en daar gaat echt veel tijd in zitten. Je hebt zo nog een kleine erbij en daar heb je je handen al vol aan. Ik zou het nog maar even niet doen, hoe leuk het ook is.
Ik zou ook wachten... wij hebben sinds kort een kitten en daar hebben we express al mee gewacht tot ze wat ouder zijn en die hoeft niet uitgelaten te worden en trainen doe je met een kat ook niet. Pups zijn veel werk.
ik heb altijd een hond gewillen maar niet ik jamie heb en zwanger ben van de 2de komt er voorlopig geen hond in! als wij een hond nemen is het een americaanse stafford..tjah, gevaarlijk. daarom ook dat ik nu van mening ben dat hij er niet komt.... ik heb op het moment mijn handen vol met de kleine. en straks komt er nog een. en als je dan nog eens een hond moet opvoeden... lijkt me heel zwaar. of je moet een klein hondje nemen een maltezer ofzo.. die hebben niet zo veel bewegingsruimte enzo nodig... ik zou zoiezo niet voor een oudere hong uit het asiel gaan... je weet nooit "waarom" ze daar zitten...
Ik zou nog even wachten. Onze hond overleed toen mijn dochtertje 7 maanden was en met 9 maanden hebben een nieuwe hond genomen, een pup. De eerste maand was echt heel druk. Natuurlijk kost de zindelijkheidstraining ook de eerste weken of maanden veel tijd, dus je moet er heel vaak per dag uit. Zelf hebben we wel over een oudere herplaatser nagedacht, maar ja, je weet nooit exact zijn verleden en ik wil een hond, waarvan ik zelf weet dat hij met kinderen is grootgebracht en weet hoe hij er mee om moet gaan. Over de grootte van een hond, kleine hondjes zijn vaak veel feller en drukker dan grote honden is mijn ervaring.
Waarom is een Amerikaanse Stafford per definitie gevaarlijk? Iedere hond kan gevaarlijk zijn met kinderen of in onervaren handen. Het is maar net hoe je er mee omgaat. Om even terug te komen op de vraag: een pup met peuter en baby op komst. Gezien de drukte die beide met zicht meebrengen (pup en baby) zou ik voorlopig nog even wachten met een pup. We hebben de afgelopen jaren meerdere pups opgevoed en inmiddels zelf een dochter van 6,5 mnd... en beide is ongeveer even druk incl de gebroken nachten, Je kunt kiezen voor een oudere hond, asiel hoeft niet persé soms kun je via bekenden nog wel eens aan een "bekende" hond komen.
fynn is strakt bijna een jaar als onze pup komt ik wilde wel eerder maar vriend niet oom met het oog op de drukte. we hebben al 1 hond dus het uitlaten gebeurd toch al. hier komt er een grote hond bij daarom pas met een jaar zodat het lompe gedrag een beetje op te vangen is
Een pup is veel werk. Maar denk dat ik het asiel in de gaten zou houden. Als ze niet weten of de hond met kinderen kan dan gaan ze dat er ook niet bij zeggen. Dus als je daar let op een lieve hond die gewend is aan kinderen (ligt soms ook aan ras hond) dan kun je daar best wel een lieve hond vandaag halen.
Ik zou ook zeker weten wachten! Een hond, pup of uit het asiel kost de eerste tijd gewoon veel tijd en energie. Je hebt er in feite een kind bij. Kans is groot dat je je gaat irriteren aan de hond omdat je je handen zo vol hebt aan je kids. Ik zou in elk geval wachten tot de jongste loopt, dat scheelt zoveel. Of tot ze alleen over straat kunnen, kan je ze erop uit sturen om de hond uit te laten
Ons zoontje is nu bijna 15 weken en hebben nu sinds 9 weken een puppy in huis, en jan je vertellen dat het erg druk is (geweest). Alleen al met zindelijkheidstraining ben je bijna de hele dag bezig, en ze hebben veel aandacht nodig. Wij hebben er bewust voor gekozen zodat ze echt samen opgroeien, maar stiekem denk ik wel eens dat het beter was geweest als we even een jaartje hadden gewacht, maar ja volgens mijn partner blijft het dan ook druk want dan loopt de kleine en zijn het echte handenbindertjes! Succes met je keuze en wat je ook kiest het is belangrijk dat jullie er beide voor de volle 100% achter staan.
We krijgen over een paar weken onze pup en misschien een maandje later een tweede. We hebben drie kinderen en de oudste twee gaan naar school. Ik heb er al zin in, ook in de drukte! Onze vorige hond is een dag voor de bevalling gestorven en hadden bedacht dat we nog heel lang gingen wachten voor een andere hond. Niet dus. Het is wat jij zelf vindt, vooral als jij er voor moet gaan zorgen. Succes!!