Hey allemaal Ik ben nu ruim 17 weken zwanger van ons 2e kindje. Bij de eerste voelde ik de kleine met ruim 22 weken. Voelde jullie je 2e kindje eerder dan de eerste? Liefs Stoetel
nee hoor, zelfs later! je kan het misschien wat eerder herkennen.....maar nu zwanger vd derde en voelde het ook pas goed rond de 21 wkn. vanaf 18 wkn voelde ik wel wat gekriebel in mn buik, en wist dat t de baby was, maar vanaf 21 wkn echt schopjes.
Hier voelde ik de eerste rond de 16 wk, nu ook weer rond de 16 wk dat ik zeker wist dat het de kleine was. Wel voel ik het nu vanaf 20weken veel sterker dan als bij de eerste en dan vooral dat de kleine uk beneden aan het vroeten is zeg maar.
Ik voelde rond 11w de plopjes die ik bij de eerste op 16w voelde. Maar deze zw rond 16w voelde ik de schopjes. Wel niet elke dag in het begin. En langs de buitenkant voelde ik ze rond 18-19w.
Ik voelde mn dochter voor het eerst tijdens de 20 weken echo, had toen ook een voorliggende placenta. Dit 2e kindje voelde ik met 9 weken al "vlinderen" en ook ruim voor de 20 weken al flink hard schoppen. Dus echt een groot verschil hier, met de ligging van de placenta en een 2e zwangerschap.
2e kindje voelde ik 3 weken eerder. De eerste voelde ik de eerste kriebels voor het eerst met 17 weken, mijn man met 23. Dit kindje met 14 weken de kriebels en met 17 weken onmiskenbaar duidelijk draaien en andere bewegingen. Mijn man voelde haar met 19 weken al. Beide zwangerschappen ligt mijn placenta hoog achter.
Jeetje, wat voelen sommige van jullie de 'kriebels' al vroeg! Ik heb die nog niet eens gevoeld. En ons kindje is nog wel heeeeel bewegelijk. De reacties zijn redelijk verschillend. Ach, ik kan niks anders doen dan geduld hebben. Ik was gewoon even nieuwsgierig hoe het bij andere vrouwen gaat/is gegaan. Bedankt voor de reacties. Liefs Stoetel!
Het ligt er natuurlijk ook aan waar je placenta ligt. Ligt deze voor dan voel je het gewoon wat later dan wanneer deze zoals bij mij achter ligt! Nog even geduld, en dan kan je weken lang genieten van dat heerlijk bewegende kleintje!
Ik voel deze beeb al vanaf week 11+ bewust en goed. Nu voel ik de kleine een paar keer per dag... Zit eigenlijk nu al niet meer dan 4 uur tussen het voelen. Mijn placenta ligt voor bij mijn buikwand dus het hoeft niet altijd zo te zijn dat jeje kleintje dan later voelt. Denk wel dat het langer duurt totdat de beeb aan de buitenkant te voelen is.
Ik voelde het bij de 1e met 17 weken heeeel licht en met 18 weken elke dag en heel goed. Nu bij de 2e met 12 weken al heel lichtjes iets en met 15 weken duidelijker. Aan de buitenkant nog niets te voelen (zal vast iets met die speklaag te maken hebben haha)
Eerste voelde ik pas met 23 weken, toen lag de placenta vooraan. Tweede rond 17/18 weken geloof ik. Nu ben ik zwanger van de derde, maar nog maar 12 weken, dus nog niets gevoeld.