Wat vooraf ging: Tijdens een sperma-onderzoek wat plaatsvond bij de huisarts (na ronde 5), bleek het zaad niet zoals het moest zijn. Verschillende onderzoeken vonden plaats in het ziekenhuis. Zaad was de eerste keer 2 miljoen, de tweede zat het rond de 9 miljoen. Ook is er een proefopwerking geweest, daaruit bleek dat het zaad geschikt was voor iui. Daarna vonden allerlei onderzoeken bij mij plaats. De groei van eiblaasjes is bekeken, samenlevingstest, hsg-foto en bloedonderzoek. Bij mij bleek alles redelijk goed (een ietwat lage progesteronwaarde, maar niet iets om ons zorgen over te maken). Het voorstel van de gyn is, om nog een half jaar zelf te proberen zwanger te raken. We zitten nu aan bijna het einde van ronde 10. Dat zou dus betekenen dat we in ronde 14 terug moeten komen. Hij vertelde er bij dat we nog grote kansen hebben om zelf zwanger te raken. Mochten er in dat halve jaar dingen veranderen, zoals bv. cyclus of mijn vriend moet pillen slikken die slecht zijn voor kwaliteit van het zaad, dan moeten we aan de bel trekken. Ook als ons gevoel zegt dat we eerder moeten gaan of als blijkt dat ik zwanger ben. Er was in ieder geval geen reden om in paniek te raken, hij zag ons nog wel zwanger raken. Ik hoop dat hij gelijk krijgt. Ik ben eigenlijk wel opgelucht, alhoewel ik niet zeker weer of ik het halve jaar ga afwachten (hetzelfde gevoel als Natasja ). Ik vind het nu nog wel even lekker om me niet druk te hoeven maken over allerlei onderzoeken.
Nou meid, ik ben blij dat alle onderzoeken een positief resultaat hebben. Je zit bijna aan het einde van ronde 10 dus je hebt inderdaad nog wel eventjes te gaan (om sowieso het bekende jaar vol te maken). Ik begrijp dat je liever DE oplossing had gehoord....maar een kindje zelf maken gaat toch echt boven alles meid. Heel veel succes en ik hoop dat jullie gauw zwanger zijn! Liefs Elmo
Ik ben het helemaal met je eens. Ik wil ook graag zelf proberen een kindje te maken, als dat kan. Wij hadden er van te voren al veel over gesproken, en waren zelf ook tot de conclusie gekomen om in ieder geval het jaar vol te maken, en daarna evt. met iui te starten. Tenzij de gyn anders aan zou raden. Maar gelukkig deed hij dit niet, en vertelde hij dat we toch nog grote kans hadden om zelf zwanger te raken (terwijl ikzelf steeds dacht dat de kans heel miniscuul klein zou zijn) (hihi, rasechte doemdenker, he )
Fijn om te horen dat jullie toch nog een goede kans hebben om het zelf te doen. Ik ga dan ook voor jullie duimen dat het binnenkort mag lukken. Succes meid!
Ronde 10 --> missie mislukt Ik had goede hoop, maar heb me in ieder geval niet gek laten maken door allerei ingebeelde symptonen. Dat heb ik er dan van geleerd (om maar even van het positieve uit te gaan)! Nu nog 6 rondes te gaan, voordat we overgaan op iui. Hopen dat het nog lukt in 1 van die 6 rondes!
Lieve elmo, je hebt gelijk! In die 6 keer gaat het natuurlijk lukken. En jij bent binnenkort ook zwanger van de aankomende keer ivf. Wij worden gewoon walvisjes. Maar toch.....is het weer eventjes moeilijk als de duivels weer gearriveerd zijn.
Meid, die duivels blijven vreselijk! Ik denk dat je straks (na je bevalling) nog een hekel hebt aan die duiveltjes.... Als je niet zo makkelijk zwanger raakt is dat denk ik ook niet alleen een probleem van nu, het gaat bij je leven horen (in mijn geval iig wel). Ik hoop ontzettend dat jullie niet hoeven te dokteren en dat er binnen 6 maanden een prachtig wondertje ontstaat! Helemaal made bij Prins & Prinses *Smak*
Hoi Prinses, dat klinkt positief wat de arts jullie vertelde! Blijf erin geloven hoor, het kan dus echt nog spontaan gebeuren! Ik herken je verhaal trouwens, dit werd bij ons ook gezegd en....zie resultaat! Dit gaat bij jou ook gebeuren, ik duim er keihard voor
Ik krijg ineens een ongerust gevoel. Bij mijn samenlevingstest zagen ze wel dode zaadcellen. De gyn vertelde toen dat dit te verwachten was en dat de levende zaadjes waarschijnlijk omhoog gezwommen waren. Nu heeft mijn eigen gyn er niets over gezegd. Hij vertelde dat er grote kansen waren om zelf zwanger te raken en dat we dus nog een half jaar moesten proberen. Ineens bekruipt me het gevoel, kan dat eigenlijk wel, als er geen levende zaadcellen gezien zijn? De gyn zou de gegevens naar de huisarts sturen en ons over een half jaar weer terugzien. Zou ik met deze vraag ook bij mijn huisarts terecht kunnen? Of zie ik beren op de weg?
He meis, Zo'n samenlevingstest zegt niet altijd alles hoor, het is een momentopname. Toch adviseer ik je morgen even contact op te nemen met de arts die de test heeft gedaan (of de persoon die het dossier beheert ) en leg je gevoel voor. Stel je vraag en eis een fatsoenlijk antwoord. Alleen zij kunnen je geruststellen denk ik. Succes meid! Liefs Elmo
na het lezen van enkele topics ben ik nu niet zo bezorgd meer. Ik had ook de indruk dat de samenlevingstest niet in de juiste periode plaats vond. Mocht ik binnenkort eens naar de huisarts moeten, dan ga ik het haar zeker voorleggen. Bedankt voor het beantwoorden!
Helaas, volgende ronde. Ik wou me niet gek laten maken, maar toch is het weer een beetje gebeurd. Had al een aantal dagen last van vlagen van misselijkheid, last van lucht in mijn darmen, zat ineens aan de augurken, maar het mocht weer niet zo zijn. Ik ga zo maar een lekker bad nemen!