koortslip

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door susanne1979, 8 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Volgens mij heeft lisa een koortslip.. mag ik daar bij haar al wat op doen denken jullie???

2. loesjes

loesjes Actief lid

29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    Even met de HA bellen i.v.m. besmetting en de gevaren van een koorstlip voor kinderen.
    Of je zelf moet gaan dokteren?? Ik zou het niet doen.

3. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Je kan ook even naar een goede drogist gaan of naar een apotheek.....zij kunnen je daar ook goed mee helpen. Wat ik bij Kim doe is er vaseline op smeren.......

4. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ze heeft er verder geen last van, ondanks dat het in een mondhoek zit.

Zijn er dan gevaren voor kleine kinderen? Ik weet dat het besmettelijk is, Lisa mag Tim dan nu ook geen kus geven en wij geven haar nu alleen op haar wang een kus. Verder letten we erop dat ze niet de speen van Tim in haar mondje doet, of het laatste druppeltje melk uit zijn fles opdrinkt.

@Monique.. Vaseline is idd wel een goede tip!

5. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
  6. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Nee, niemand heeft dat.momenteel (voor zover we weten) . ik heb nl zelf nooit een koortslip en mijn man ook niet. Mijn moeder wel, maar ik heb haar gevraagt of ze de laatste tijd een koortslip gehad heeft. Dit was niet het geval.

Ik heb net even de huisartsenpost gebeld. Voor Lisa kan het verder geen kwaad, kan gewoon een koortslipcreme voor haar kopen en gebruiken.
    Ze mag niet knuffelen met Tim en ook geen kusjes geven.
    Ondanks dat Lisa gisteren wel Tim wat kusjes gegeven heeft, kunnen ze niet zeggen of Tim nu al besmet is. We moeten hem gewoon in de gaten houden. En zodra we iets vreemds merken moeten we aan de bel trekken.

7. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    In een mondhoek zou t idd gewoon kinderzeer kunnen zijn. Ik geloof dat je dat met vit C op kan lossen. Extra sinaasappeltje voor LIsa.

En je hebt van die lipblaasjes pads. Sommige drogisterijen verkopen die. Ff rondbellen. Die kan je eroverheen plakken, is het besmettingsgevaar een stuk kleiner en het schijnt ook te helpen met de herstel. Moet je er wel zeker van zijn dat t n koortslip is.

8. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik doe er nu zinkzalf op, zodat de blaasjes indrogen.. het gaat al de goede kant op.
    We weten eigenlijk ook niet zeker of het een koortslip is, maar zo ziet het er wel uit. We nemen liever het zekere voor het onzekere.. pas als het helemaal genezen is, mag Lisa weer lekker knuffelen met Tim.

Deel Deze Pagina