@ mamabir.... wat een fijn berichtje... en ja die ups en downs, die kom ik dagelijks tegen, maar door zetten zal ik... Ik kan en wil ook niet anders
Dat komt echt nog wel meid, dat moment. Nu is het allemaal nog vers. Het beste advies wat ik je kan geven is: Laat niet merken dat je bang bent, hou afstand en zet gewoon af en toe een grote mond op. Mocht hij vervelend doen aan de telefoon, zeg je dat je best wilt praten als hi is afgekoeld en dat je nu de telefoon neerlegd, en dan de haak erop leggen. Hou de troeven aan je eigen kant.
Heel moedig van je en ik wens je heel veel geluk in je nieuwe rustigere leven!goed dat je je kindje een betere toekomst hebt geboden! Veel sterkte ook met alle sores omtrent scheiding enz... Ook ik ben uit een "zieke" situatie weggegaan, maar gelukkig is mijn ex niet gewelddadig maar wel erg manipulatief... Alles wordt steeds makkelijker meid en kom eens kletsen bij de alleenstaande mama rubriek...!zal je veel herkennen van de verhalen...
Wat klink je vol kracht! Super hoor! Houdt je voor jezelf ook soort dagboekje bij? Denk dat dat wel heel slim is. Voor twee dingen; voor de verwerking maar ook voor jou om als je het keer moeilijk hebt en je (ex) man trekt aan je, je dan alle redenen kan lezen waarom je het niet moet doen. Omdat je gelukkig bent zonder hem. Ga zo door!
Mukki ik heb t gevonden hoor, tx, heb al ff een berichtje (kort) geplaatst! Leoni.. een dagboek is idd wel een idee ja, ga ik zeker wat mee doen, dank je! Ik heb wel al op een boek geschreven: "IK BEN EEN KANJER" dat werkt ook wel aardig
Wow meid! Respect voor je dat je zo voor jezelf en je meisje gekozen hebt! Ik weet zeker dat je voor je kindje en jezelf echt de beste keuze hebt gemaakt. Jullie bloeien beide op in een nieuwe omgeving. Heel fijn dat je ondersteuning hebt van familie en vrienden. Gewoon zo doorgaan, dan komt alles helemaal goed met jullie. Als je ziet wat je in dat jaar allemaal al hebt bereikt...
Je mag trots op jezelf zijn!! Sterke vrouw ben je en goed om te horen dat alles goed gaat met jou en je dochter! Jullie worden hier beiden gelukkig van, eindelijk rust... Dikke kus!
En jullie gaan er misschien om lachen (of niet) maar wat bij mij erg goed hielp om mijn eigenwaarde weer wat op te krikken, was elke dag even voor de spiegel naar mezelf kijken hoe ik er uit zag. dat mijn haar leuk zat, dat mijn ogen vrolijk keken, dat ik er leuk uitzag etc, en dat voor mezelf benoemen. Als je jarenlang elke dag te horen krijg dat dit niet leuk is aan je, of dat niet leuk, en dat je te dik bent (en ik heb notabene altijd maat 36 gehad he???) doet dat erg veel met je eigenwaarde ten negatieve, ik heb het op die manier weer opgekrikt Tegenwoordig zegt mijn ex: Goh, wat zie je er goed uit zeg :x dan antwoord ik dus steevast: Ja dat was aan jou niet besteed, *****:x
Goed idee, ook ik maat 34/36, kreeg altijd commentaar dat ik te mager was, of ik annorexia had, ik at gewoon alles ( nogsteeds) en kom geen moer aan.. maar das idd erg kleinerend. Ik moet ook maar goed voor de spiegel gaan staan denk ik! Ik draag nu trouwes heel demonstratief rokjes met legging en zo.... mocht ik nooit :S