Ten eerste heel veel beterschap. Ten tweede is mijn contract ook niet verlengd. Als jij op dit moment in de ziektewet zou ik aangeven dat je ziek bent vanwege je zwangerschap dan moeten ze je namelijk 100% uitbetalen is wettelijk geregeld, had ik namelijk ook . Dat is een vangnet dat ze speciaal voor de zwangere vrouw hebben ingesteld. Ik zou inderdaad niets tekenen en gewoon in de ziektewet blijven. Ik zou zelf ook even melden bij het UWV of een andere instantie waarbij je aangemeld dat je ziek bent vanwege je zwangerschap. Heel veel succes en laat je niets wijs maken, je kost nu geld voor ze en dat willen ze kwijt en dan doen ze het zo.
Hoi, balen dat je zo ziek blijft. Als jij nog ziek bent als je contract niet verlengd wordt, ga je ziek uit dienst. Zo heet dat en jouw werkgever moet dat melden bij het uwv ( als ze hun werk goed doen, want dat probleem had ik ook ). Jij krijgt dan vanzelf bericht over je uitkering ( meestal eerst een schatting en als jij al je loonstroken van werk periode opstuurt krijg je je definitieve bedrag ). Verder kom je dan bij een reintregratiearts en arbo arts en waarschijnlijk in die volgorde. Houdt er rekening mee dat je een aantal weken zonder geld komt te zitten. Dit is zowel bij een ww als bij een ziektewet uitkering. Ze gaan trouwens allebei via het uwv, alleen in de ziektewet heb je nog geen sollicitatieplicht. Als je goed gekeurd zou worden door de arbo arts, gaat het wederom 4 tot 6 weken duren eer je ww aanvraag en uitkering rond is. Misschien heb je iets aan deze info Sterkte, MB2005.