Update vanuit de ziekenhuizen?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Mythique, 17 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Wat heftig allemaal dames. Dank dat jullie je ervaringen willen delen en misschien ook willen blijven doen. En ontzettend veel kracht en wijsheid toegewenst voor alles wat er nu op jullie afkomt!!!
     
    baby90, Madeliefje06, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. linnim

    linnim Fanatiek lid

    24 mrt 2009
    2.012
    360
    83
    in nederland
    Bij ons waren er ma 8 opgenomen corona patiënten, waarvan 4 op de ic. (Regio utrecht)
    Inmiddels vernomen dat er een arts positief getest is en er zitten meerdere thuis.
    Voor nu is de situatie werkbaar maar de verwachting is dat het verloop net als in Italië gaat zijn.
    Op het RTL nieuws waren net heftige beelden te zien vanuit een ic

    We hebben behoorlijk te kort aan materiaal. Er is nu een oproep op Facebook geplaatst voor ffp2 maskers
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  3. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.059
    3.529
    113
    Vrouw
    In Overijssel:
    Het OK-programma is afgebouwd en de poliklinieken zijn gereduceerd. Er is een cohort-afdeling waar de corona-patiënten worden behandeld. Op dit moment zijn er 9 patiënten bij ons opgenomen (1 op de IC).

    Personele inzet heb ik weinig zicht op. Maar met bovengenoemde aantallen lijkt me dat het nu nog goed te handelen is.

    Vooral heel veel voorbereiding op dat wat eventueel komen gaat. Bevoorrading op peil houden/krijgen, meldpunt voor big geregistreerd personeel dat nu niet werkzaam is in de primaire zorg, etc.
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  4. Jes88

    Jes88 Fanatiek lid

    11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Fijn dat jullie dit willen delen!
     
    baby90 en Syane vinden dit leuk.
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    en fijn te lezen dat alleen bepaalde ziekenhuizen in Brabant het moeilijk hebben en het in de rest van Nederland voorlopig nog meevalt.
    Hoorde net dat het Amphia Breda stelt: de situatie onder controle te hebben.
     
    Spectre, Ysabella, Jes88 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.992
    2.473
    113
    Vrouw
    NB
    Ik werk in Brabant in een ziekenhuis. Bij ons is het nu wel echt los. De hoeveelheid patiënten loopt met de dag sterk op. Capaciteit is nog ruim voldoende maar vakanties van medewerkers worden ingetrokken. Alle afspraken op de polikliniek geannuleerd en alle geplande operaties afgezegd. Je merkt dat de druk nu echt gaat oplopen. Ben benieuwd hoe de komende weken eruit gaan zien.
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  7. Mammie79

    Mammie79 Actief lid

    28 aug 2014
    266
    81
    28
    Ik kan het verhaal van @Poolvos beamen. Werk zelf in een ziekenhuis in Brabant en het is echt alle hands aan dek.
    Wat mij zo verbaasd is het verschil in het ziekenhuis waar ik mensen zie vechten omdat ze zo ontzettend ziek zijn en dan buiten lijkt het enigszins ‘gewoon’

    Echt mensen, neem alle adviezen heel serieus en blijf thuis/ mijdt contacten!
     
    baby90, sprits, Poolvos en 8 anderen vinden dit leuk.
  8. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.287
    4.154
    113
    Wat een helden, jullie allemaal!
     
    English, baby90, Mar76 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. mgeul84

    mgeul84 Bekend lid

    17 aug 2012
    765
    105
    43
    Werk jij in hetzelfde ziekenhuis als mij? Verhaal klinkt grotendeels hetzelfde...
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Klinkt als super goed voorbereid en geregeld! Respect hoor!
     
    baby90, Louise11110 en Syane vinden dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Inderdaad geruststellend.
     
    Louise11110 en tuc vinden dit leuk.
  12. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Geen idee zou zomaar kunnen:roflmao:
     
  13. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Ik werk in regio Amsterdam en het is nog rustig, alsin, vooral veel aan het voorbereiden. Ze verwachten veel ellende en drukte..
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier Zuid Holland en ook nog rustig. Vooral een soort stilte voor de storm gevoel. Wij hebben nu 4 patienten en zelf werk op de poli, daar wordt bijna alles afgebeld en daar zijn we nu vooral druk mee. Er is wel een coronapool gemaakt en we kunnen dus op andere plekken ingezet gaan worden. Op dit moment nog niet aan de orde en ik moet zelf maandag pas weer werken. We gaan het meemaken.
     
  15. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
    Zo beangstigend dit, zou mezelf het liefst willen opsluiten..
     
  16. Vergeten

    Vergeten Bekend lid

    1 dec 2019
    990
    1.714
    93
    Vrouw
    Wat ik me afvraag, mensen die met coronavirus worden opgenomen,komen ze dan allemaal terecht op de ic? En als ze eenmaal op de ic terechtkomen, is er nog een kans om die levend te verlaten of is die kans heel klein?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    Ik vraag nog ook af of ze corona patiënten die ernstig eraan toe zijn naar andere ziekenhuizen verplaatsen indien in het dichtstbijzijnde ziekenhuis geen plek meer is op de ic? Of is dit niet mogelijk?
     
  18. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.331
    2.040
    113
    Mijn man werkt hier op de IC maar de meeste komen tot nog toe op de longafdeling geloof ik. Isolatie is wat makkelijker omdat er alleen maar 1pers kamers zijn.
    Er zijn al wel wat patiënten met verdenking op de IC.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Voor zover ik weet worden ze niet direct opgenomen op de ic. Als ze wel op de ic terecht komen ligt het er echt maar net aan hoe kwetsbaar de patiënt is. Is lastig te zeggen denk ik.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ja volgens mij was dat vandaag ook in het nieuws. Brabantse ziekenhuizen hebben al een aantal patiënten over moeten plaatsen naar boven de rivieren. Of dat dan gelijk corona patiënten of "normale" patiënten zijn weet ik niet.
     
    GossipGirlxoxo en Spectre vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina