Update vanuit de ziekenhuizen?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Mythique, 17 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bij ons raakt de ic ook steeds voller, maar nog wel voldoende capaciteit om uit te breiden, er wordt nu zelfs gekeken om nog meer plekken te creëren dan de eerste 40. Maar soms denk ik hoe we die extra plekken gaan bemannen.
    Het draaien van een patiënt is zeker een dingetje, wij hebben draaiteams die een hele dienst alleen helpen met draaien.
    we zien nog weinig mensen opknappen zodat ze van de beademing kunnen.

Waar ik wel boos om wordt is dat, toen ik gisteren voor een extra late dienst naar mijn werk reed,hoeveel mensen aan het fietsen en wandelen waren en met weinig ruimte tussen elkaar. Ik woon in een bollengebied en de bollenvelden staan er prachtig bij, maar er stonden veel mensen in de bollenvelden. Soms denk ik laat iedereen een keer meekijken op de ic en dan zie wat voor ellende dit virus geeft!

NiVa0230, Whoopy, Huismuisie en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    I know. Dat zeg ik ook.
    En bij multi-orgaan stoppen ze. Patiënten wordt dit voor opname duidelijk gezegd.
    Maar in dat filmpje klonk het net alsof ze doorgingen “als lever en nieren falen”. Maar dat is gewoon niet waar. Want dat is per definitie multi-orgaan falen.
    Dus ik zeg: ze bedoelden vast OF lever OF nieren. Ook al was dat niet super duidelijk.

Huismuisie vindt dit leuk.
  3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee, niet ‘of’, maar ‘en’ (of ik lees je bericht nog steeds verkeerd ;))

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
  5. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    misschien moet je het filmpje kijken zodat je context hebt.
    in het filmpje klonk het alsof ze doorbehandelden met EN nier EN lever problemen. Dus ik zeg: ze behandelen door als het OF OF is.

6. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
  7. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dat lijkt me lichamelijk en geestelijk heel erg zwaar werk. Alleen maar draaien en hele dienst lang :(
    En ik snap dat je er boos van word, helemaal als je middenin de ellende zit en je dan ziet dan dat toch veel mensen het nog niet serieus genoeg nemen en de kansen om het virus te verspreiden niet minimaliseren.

8. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Heb je het filmpje gekeken waar @Poolvos het over heeft? Die verpleegkundige sprak over en nierfalen en leverfalen en daarmee doorgaan met ic behandeling. Poolvos denkt dat ze bedoelde of nierfalen of leverfalen want ze sprak niet over multiorgaanfalen en ze had het over doorgaan met ic zorg.

Poolvos vindt dit leuk.
  9. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland

Waarom meer triage? Om mensen te weren. Bij een bmi van 30 en hoger wordt er over obesitas gesproken, daar valt denk een groot deel van Nederland onder.
    Hoe zit het dan bij de mannen. De besmettingen onder vrouwen en mannen zijn gelijk. Maar 1/3 is vrouw en 2/3 man wat wordt opgenomen, die verdeling zien we ook op de ic. Meer mannen dan vrouwen op de ic met Corona. Moeten we daarop ook meer triëren?

NiVa0230, MamavanLieverd, SAARC en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Cindy1977 krijg tranen in mijn ogen van je berichtje. Zorg goed voor jezelf, ook het mentale gedeelte. Nen sowieso van mening dat jullie het ook hier mogen spuien, we staan er misschien veelal wat verder vanaf en zijn grotendeels anoniem voor elkaar. Maar elk beetje kan helpen in mijn ogen.

Syane, Cindy1977 en Poolvos vinden dit leuk.
  11. Elinetjeee

Elinetjeee Niet meer actief

12. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Maan14 vindt dit leuk.
  13. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.404
    113
    heb even de definities en getallen opgezocht,

volgens voedingscentrum wordt bmi > 25 als matig overgewicht gezien en bmi >30 als ernstig overgewicht.
    ik heb de uitzending niet gezien en weet niet wat de dokter bedoelde met "mensen met overgewicht".

in 2016: 33 % matig overgewicht
    15 % ernstig overgewicht

https://www.voedingscentrum.nl/Assets/Uploads/voedingscentrum/Documents/Consumenten/Encyclopedie/Grafiek%20overgewicht%202.png

Louise11110 vindt dit leuk.
  14. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Had ik gemist, wel het gene waar meer mensen aan dachten. Ik vraag me steeds meer af of we het niet al gehad hebben
    Voor dit bericht was het namelijk niet aan nemelijk. Want het was net voor en rond carnaval. Maar dit bericht zet je dan toch aan het denken.

Poolvos vindt dit leuk.
  15. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Maar even kort gezegd konden we dat toch door het nieuws in de eerste week na 27 februari toch ook al weten? Dat weekend bleken er immers 3 patienten al een week ongetest in het zkh te liggen en daarvoor thuis al met klachten te lopen die het wel bleken te hebben. Wat dat betreft verbaasd me dat artikel absoluut niet, misschien ook mede omdat mijn broer toen al alle verschijnselen had maar niet getest werd, terwijl hij bij een zakelijk congres wel in aanraking komt met mensen vanuit de hele wereld en dus ook uit de regio's waar het begonnen zou zijn.

NiVa0230, SAARC, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hij zei dat op de IC afdelingen vooral 'zeer lijvige' mannen liggen.

Niet alleen in Nederland, hetzelfde beeld zien ze ook in andere Europese landen.

merah vindt dit leuk.
  17. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Als mensen aan de ecmo moeten is volgens mij nu het kantelpunt

18. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    kan me voorstellen dat ze die stap ook niet meer zetten, inderdaad.

19. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Even voor een leek: wat is ecmo?

hummeltje5 en Syane vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina