Update vanuit de ziekenhuizen?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Mythique, 17 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Hart long machine.

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dat is wel een beetje overdreven 15% met obesitas is heel veel maar gelukkig niet het grootste deel.

Ik moest ook maar eens aan de lijn gaan. Zag dat mn bmi 26,1 is :eek:

4. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Bovenal: niet mijn idee he? Ik reageer op dit bericht:

Ik ben super nieuwsgierig naar wat voor triage men dan in gedachte heeft.
    Iedereen met bmi 25,1 weigeren? Of pas bij 27,5? Of 30? Of 32,5? Of iedereen aan de beademing leggen, maar de stekker eruit als er iemand komt die minder weegt?

Of alleen de mensen met overgewicht én een andere ziekte? En wat als iemand een normaal gewicht heeft maar ook diabetes en hoge bloeddruk? Voorrang of juist niet?

mamameer en Huismuisie vinden dit leuk.
  5. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Hoe gaat dat trouwens; je bent nog bij bewustzijn als ze je gaan beademen maar dan (las ik) brengen ze je in slaap. Dus dan weet je op dat moment eigenlijk niet of je nog wakker gaat worden? Aangezien het bij zoveel mensen mis gaat die eenmaal aan de beademing liggen. Dat lijkt me heftig dan...

6. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Het Erasmus MC in Rotterdam doet een oproep aan mannen die het coronavirus al gehad hebben. Medici verwachten dat wie een infectie heeft gehad beschermende antistoffen in het bloed heeft, en dat die antistoffen gebruikt kunnen worden als geneesmiddel. ,,De antistoffen binden het virus en schakelen het uit,’ zegt internist infectioloog Bart Rijnders.

Het Erasmus gaat nu onderzoek doen of dat daadwerkelijk zo is, en zoekt daarvoor plasmadonoren. Plasma is een onderdeel van het bloed, dat minder belastend is om te doneren omdat je je bloedcellen behoudt.

Het ziekenhuis zoekt mannen die positief zijn getest op het coronavirus, en nu al 24 uur genezen en klachtenvrij zijn (niet hoesten, geen koorts of verkoudheid). En: alleen mannen mogen dus meedoen. ,,Plasma van een vrouwelijke donor geeft meer kans op een heel erg zeldzame, maar ernstige bijwerkingen,” zegt Rijn.

:rolleyes::eek::|

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Precies zo. En sommige patiënten komen zo plotseling op dit punt, door een snelle verslechtering, dat er geen tijd meer is om familie te bellen en “afscheid” te nemen voordat ze aan de beademing gaan. (Zelf he? Personeel belt natuurlijk achteraf wel met info).

Huismuisie vindt dit leuk.
  8. Zwierezwaai

Jeetje wat een angst dan pffff

9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Het gaat uiteindelijk om de kans op genezing. Ik verwacht dat alle selectiecriteria daar op gericht zullen zijn.

Een triage is nooit eerlijk, vooral voor de groep die het treft. Dat is het verschrikkelijke eraan.

10. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Wat ontzettend jammer dat juist goede donoren, jonge en gezonde mensen die Covid-19 goed hebben doorlopen, nu geen plasma kunnen doneren omdat ze niet getest konden worden. Mijn man is er met een paar dagen zo een, maar mag daarmee dus niet helpen omdat we het niet zeker weten.

Donoren die uit het ziekenhuis komen (en wel getest zijn) zullen veelal nog verzwakt zijn en al onderliggende factoren hebben, en om het positief geteste, reeds genezen maar onder hoge druk werkende zorgpersoneel ook hiermee zwaarder te moeten belasten..

GossipGirlxoxo en Huismuisie vinden dit leuk.
  11. Msee

Msee Niet meer actief

Ik zat het ook al te bekijken. Man is jong, gezond. Heeft 39.8° koorts gehad, enorme keelpijn en gigantisch veel hoesten. Na 5 dagen verplaatste het naar de longen en op het coronapsreekuur bleek longontsteking.
    Bijna 2 weken verder en had wellicht kunnen bijdrage als hij getest was geweest.

12. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Helemaal mee eens..

Maar mocht het blijken te helpen zullen ze het hopelijk heel breed uitrollen.

Ze hebben nu sneltesten om antistoffen op te sporen. Als je deze hebt ( en dus ziekte hebt doorlopen) kun je naar de volgende kamer om plasma te geven.

Maar ergens ben ik bang dat wij weer dit niet zo pragramtisch gaan oppakken.

13. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Is ook zo. Maar ik verwacht dat het onderliggende ziektebeeld het verschil maakt. Niet de kilo’s persé. Dus triageren blijft zoals het vandaag gebeurd: individueel.

Edit: het enige dat er door dit soort nieuwsberichten nu gebeurt, is dat gezonde jongeren met normaal bmi zich nog minder aangesproken voelen en lekker verder feesten

14. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Er wordt uitleg gegeven en evt kan de patiënt familie bellen. Maar deze patiënten zijn zo benauwd en moeten zo hard werken voor een beetje lucht dat ze dat niet meer kunnen. Het is heel triest en heftig, ook voor de familie. Ze mogen ook niet op bezoek komen, alleen als de patiënt terminaal is wordt er een uitzondering gemaakt. Maar strikte regels, geen verkoudheid, hoesten en/of koorts. Op de ic waar ik werk krijgen we steeds meer tablets zodat we kunnen videobellen, maar dan komt de privacywetgeving weer om de hoek kijken :(

15. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Nee zeker, en roken ook niet.
    Ik heb er persoonlijk weinig mee om voor lifestyle zieken zo de boel op zijn kop te zetten. Want onze reguliere gezondheidszorg staat ook helemaal stil. Daar betalen straks ook verschrikkelijk veel mensen een prijs voor.

16. Zwierezwaai

Wat verdrietig :(

(En die privacywetgeving mag van mij in dit geval de deur uit.)

17. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Of deze mensen expres ziek worden? vind het een harde uitspraak, de boel op zijn kop zetten.
    Dus jij vind ook dat mensen die roken en kanker krijgen of vaatafsluitingen geen behandeling mogen krijgen?
    En overgewicht komt niet altijd door een verkeerde lifestyle. Hart en vaatziekten krijg je ook niet altijd door een slechte levensstijl.
    Dan kunnen we alle sporters ook de schuld geven van de oplopende kosten. Al die blessures en breuken die geopereerd moeten worden, want het is hun lifestyle, want sporten kan blessures veroorzaken.

ano, Kolibrie2, sprits en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    to
    ik ben het hier eigenlijk wel deels mee eens. Het is wellicht (nu nog) impopulair om te zeggen, maar ik begin er me er steeds meer aan te storen aan de keuzes die tegen ELKE prijs (financieel en maatschappelijk), lijkt het wel, worden genomen.

19. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Bmi zegt niet alles. Als ze daar op gaan trieren kom ik ook niet in aanmerking.
    Heb zelf een BMI van ruim 30. Sport 2x per week in de sportschool, loop dagelijks minimaal 10000 stappen en fiets daarbij ook nog.
    Broekmaat 44 46 en mensen zien het niet aan me.

Door problemen in mijn jeugd heb ik een verstoord eetpatroon. Verder geen ondeliggende ziektes.

Syane vindt dit leuk.
  20. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Dat zeg ik niet, ik zeg alleen in deze crisis dat het naar mijn mening niet kan. Onze gewone gezondheidszorg ligt helemaal stil. In ons zkh in Brabant kan niet eens meer een geplande keizersnede gedaan worden of je moet de provincie uit. Als de boel zo in de fik staat moet het echt anders. We moeten als de sodemieter terug naar normaal. Voor ieders gezondheid en veiligheid.

Deel Deze Pagina