Update vanuit de ziekenhuizen?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Mythique, 17 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Hier in de familie was er eentje spoed voor 3 bypasses begin maart. Die is laatste week van mei aan de beurt voor werr filmpjes en bloedprikken dus hopelijk komt het nu in de buurt.

Mijn vader hebben ze JUIST op de corona afdeling gelegd omdat daar camera's hangen. Hij testte negatief met 3 testen, maar is niet echt mobiel en vannacht richting de wc ging t helemaal mis. (waarom zou je op een knopje drukken voor hulp tenslotte) Hopelijk blijft hij corona vrij ondanks dat hij daar ligt.

2. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland

Ik verwacht ook een volgende golf en misschien wel meer. Maar aan de andere kant weten we als ziekenhuis wat we nu moesten doen. Het was eerst onzeker hoe het ging verlopen en wat er allemaal moest gebeuren. Het wiel moest eerst uitgevonden worden. In ons ziekenhuis draaien we nu weer op het oude niveau, vanuit het ROAZ moeten we kunnen uitbreiden naar 15 extra ic bedden. Maar nu staat alles klaar, de plekken zijn startklaar. Wat we eerst in 2 wkn rond kregen kan nu binnen een dag of 2 geregeld zijn.
    Maar als er weer een grote golf komt, komt het reguliere programma weer stil te liggen. Omdat het personeel elders nodig is.
    Ik wacht zelf ook op een operatie maar het is niet urgent, zou ip al geholpen moeten zijn, maar nu nog niks gehoord.

3. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Er zijn een heel aantal mensen die de huisartsenpost en ambulancedienst niet durfden te bellen bij klachten. Bang om de zorg te over belasten en bang om corona te krijgen. Met als gevolg dat deze mensen soms met een flink herseninfarct/bloeding of flink hartinfarct te maken krijgen en daar thuis of op de seh aan sterven.

Dat vind ik behoorlijk triest...

4. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Sprak gisteren een vriendin die op de ic werkt en de laatst opgenomen corona patiënt was van eind april dus dat is positief. (Bij hun in het ziekenhuis dan he)

Mammielove vindt dit leuk.
  5. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Oh wat erg zeg :(

6. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik vrees ook dat veel mensen nog steeds bang zijn, zo bang dat ze nog steeds geen OK of poli afspraak willen hebben.

7. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    @Novi .... ik ben vandaag gebeld dat ik maandagmorgen mezelf moet melden voor mijn OK. Ik moest even slikken dat het zo kort dag is, maar heb maar heel hard dankjewel gegilt ;)

8. Novi

Novi Niet meer actief

Wat fijn voor je! Hopelijk verloopt de operatie voorspoedig. Hoe lang duurt het herstel naar verwachting?

Cindy1977 vindt dit leuk.
  9. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Volgens mij staat er 6 wkn voor, dus ik kijk even hoe het gaat. Na die 6 wkn is het 1 week werken en dan vakantie. Ik voelde mezelf wel lullig, maar ik kan het ook niet helpen :(

10. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wat fijn. Succes maandag en een voorspoedig herstel.

11. Novi

Novi Niet meer actief

Pittig hoor 6 weken herstel. Sterkte alvast! En je lullig voelen is echt zo niet nodig. Het is niet alsof je iets leuks gepland hebt 2 keer achter elkaar :)

12. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Weekje vakantie was heerlijk. Lekker even bijgekomen. Gisteren ook weer voor het eerst bij de fysio geweest.

Aantal covid blijft bij ons stabiel op dit moment. Al een aantal dagen 19. 10 / 11wiselend op de ic.

Poli is verder aan het opschalen.maar het is echt puzzelen omdat de wachtkamer capaciteit enorm is afgenomen door de 1,5m regel

bulakgirl vindt dit leuk.
  13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier nog maar 6 patienten (umcu), 4 op cohort-afdeling en 2 op ic. Beetje onwerkelijk.

Whoopy, Luckyme96 en Athina vinden dit leuk.
  14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    De snelle omschakeling? van héél veel drukte en stress ineens - naar nu zo snel weer naar bijna "normaal" , bedoel je?

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Precies ja. En dat je bijna niet durft te hopen. Want al dat versoepelen kan toch nooit ongestraft gebeuren? Maar voorlopig gebeurt het en kunnen we met z’n allen even ademhalen.

Whoopy, Ysabella, NiVa0230 en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Zou het (heel voorzichtig) toch kunnen dat het virus muteert naar een minder gevaarlijk variant?

Dat gebeurde immers ook met Sars 1. Tegen de tijd dat de hele wereld onderzoeken naar een medicijn en vaccin op poten had gezet, was het niet meer nodig.

Whoopy, GossipGirlxoxo, Dubbelgeluk en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Luckyme96

Luckyme96 Bekend lid

22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Kan ik me voorstellen! De rust is jullie gegund, hopelijk blijft het zo!!

18. Luckyme96

Luckyme96 Bekend lid

22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Durf dat bijna niet te hopen als je kijkt naar de cijfers in andere landen nog. Amerika gaan ze nog met bossen om.. of hoe zie jij dat? Oprechte vraag. Het zou wel een lichtpunt zijn natuurlijk!

19. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik heb echt nul medische achtergrond hoor, maar als ik de curves in Europa per land bekijk zie ik dat vrijwel alle landen (die een middelmatige uitbraak hadden) laatste weken in een sterke duik zitten qua dalingen.
    De daling gaat niet geleidelijk zoals in modellen berekend, maar duikt echt omlaag.
    Vandaar mijn zeer lichte hoop.

UK is ook nog steeds heel schrijnend, vandaag weer 3,5k besnettingen erbij en 350 doden.
    En Spanje en Italië melden nog steeds rond 2.000 besmettingen per dag.

Werelddelen die wat later in het proces zitten zijn minder ver in de curve. Ik hoop dat US richting de piek gaat binnenkort.

Maar Zuid Amerika en Rusland zitten nu pas in die exponentiële stijging helaas.

GossipGirlxoxo en Poolvos vinden dit leuk.
  20. Luckyme96

Luckyme96 Bekend lid

22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Bedankt voor je inzicht. Ik hoop echt met je mee. Ik las vandaag ergens dat ze in London verwachten over 2 weken al geen besmettingen meer te hebben! Daar ligt de besmettingsgraad momenteel op 0,43 zo even uit mijn hoofd. Hopelijk volgt de rest van ik ook snel! Ik hoop het zo dat je gelijk krijgt!

Poolvos vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina