Update vanuit de ziekenhuizen?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Mythique, 17 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Helaas, die bubbel gaan we niet in raken zolang het corona virus rond dwaalt. Ik heb de opdracht gekregen niet meer buiten te komen net als onze zoon. Mijn hartaandoening ver oorzaakt oa kamer ritmestoornissen met koorts heb gelukkig een icd daar naast gevoelig voor virale pericarditis en schade aan mijn hartspier door een eerdere griepje. Onze zoon is long patiënt en heeft de nodige longschade en moet van de long arts ook binnen blijven. 'achter komen we wel gewoon'
     
  2. LaLune

    LaLune Actief lid

    27 dec 2015
    445
    172
    43
    Vrouw
    Ik las zojuist dat griepachtige virussen in de winter zoveel succes hebben, vanwege een tekort aan vitamine D.
    Wordt in het ziekenhuis vitamine supplementen gegeven aan patiënten?
     
  3. LaLune

    LaLune Actief lid

    27 dec 2015
    445
    172
    43
    Vrouw
    @Maan14: stekte zeg, dat is inderdaad zorgelijk.
     
  4. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Hier moest ik zelf bellen voor informatie en maar gewoon 30 maart langs komen en als ik Corona symptomen had mocht ik alsnog langs komen maar dan via een andere ingang. o_O Goh, opeens vind ik die 20 medewerkers die positief getest zijn op het Corona virus niet zo raar in het des betreffende ziekenhuis.
     
  5. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Amphia?? Ik had het net voor de uitbraak op afdeling cardiologie van het Bravis. Net toen onze nieuwe regels gegeven waren van thuis blijven met lichte klachten. zou een gesprek hebben ivm de geplande kz. Maar ik was verkouden. Was desbetreffende mvr boos dat ik niet kwam want ik had geen koorts en er hadden al zo veel mensen afgemeld....


    Maar nu lijken ze een stuk actiever kwa benaderen.
     
  6. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Nee niet dat ziekenhuis ergens nabij zwolle. ;)

    Die mensen snap je toch niet? En dat werkt dan in een ziekenhuis. :| Cardiologie is nogal een afdeling waar mensen zitten die ontzettend kwetsbaar zijn.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  7. Panda1

    Panda1 Bekend lid

    28 feb 2013
    835
    114
    43
    Overijssel
    Weer even een update uit het Noorden:

    De stress neemt hier toe. De gevallen met Corona ook.
    Vandaag met een onbestemd zenuwachtig gevoel naar het werk. Je voelt het overal in het gebouw. Bezoek was een stuk beter te reguleren, er was meer begrip!
    Valkuil is nu wel dat je je gaat focussen op Corona terwijl er nog zat andere aandoeningen zijn.
    Inmiddels wordt een tweede afdeling uitgeruimd en klaargemaakt voor de opvang van patiënten. Grotendeel van de mensen die zich melden hebben geen corona. Wat betreft personele druk is het goed te doen. Een deel zit thuis op wacht voor wat komen gaat.
    Gelukkig hebben zich ook veel oud verpleegkundigen aangemeld om te helpen als het nodig is.


    Als aanvulling op de vraag of de mensen extra vitamines krijgen;
    Die krijgen ze aangebodden in "normaal" gezond voedsel (als ze daar trek in hebben). Mochten ze vitamines in tabletvorm/infuus krijgen is dat eigenlijk altijd op bassis van lab. uitslagen waarbij tekorten zijn gevonden. Dat kan van nu zijn maar ook al van eerdere uitslagen.
     
    LaLune en Maan14 vinden dit leuk.
  8. Panda1

    Panda1 Bekend lid

    28 feb 2013
    835
    114
    43
    Overijssel
    Kleine aanvulling: geplande operaties gaan nog wel door. Alleen worden deze niet alleen grotendeels op de ochtend gedaan, maar meer uitgesmeerd over de dag.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  9. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Dat mensen de waarheid niet aankunnen is niet jouw probleem.
    Ik ben echt niet panisch bezig en werk in een supermarkt. Het enige wat ik kan doen is me aan de richtlijnen houden en mocht ik het krijgen dan maar duimen dat ik niet op de IC terecht kom. Ik heb echt niet de illusie dat ik gezonder ben dan een ander en dat mij dat niet overkomt.
     
    GossipGirlxoxo, Louise11110 en Poolvos vinden dit leuk.
  10. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    De NVIC post elke dag de stand van zaken:
    685B1362-DF07-48CD-8BB0-0350968FB180.jpeg

    Vandaag dus 177 bedden bezet.
     
    Louise11110, Jes88, Maan14 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Dat klinkt alsof er al veel bedden bezet zijn en we zitten nog langs niet op de piek... toch?
     
  12. Novi

    Novi Niet meer actief

    Maar die mensen die er nu liggen hoeven toch ook niet allemaal nog daar te zijn als die piek komt?
     
    GossipGirlxoxo, Spectre en Ella1988 vinden dit leuk.
  13. Overtherainbow

    Overtherainbow Bekend lid

    14 jan 2015
    773
    194
    43
    Er zijn normaal in Nederland 1100 IC bedden, ze maken er nu 1500 van met mogelijkheid om naar 2000 te gaan.
     
    GossipGirlxoxo en Ella1988 vinden dit leuk.
  14. Novi

    Novi Niet meer actief

    Bij het ziekenhuis hier in de buurt wordt juist een oproep gedaan voor extra hulp. Je kunt een aanmeldformulier invullen. Dus degenen die willen en kunnen helpen, kunnen het beste even op de site van hun ziekenhuis kijken :)
     
    Nellie4 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  15. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    dit:
    En bij extreme nood schijnt er zelfs nog wat meer ruimte dan dat.
     
    Louloute, Ysabella en Ella1988 vinden dit leuk.
  16. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Bedankt voor de uitleg! Is al een hoop meer dan ik dacht. Duimen dat alles goed verloopt op de IC en dat het goed gaat met het personeel.
     
  17. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier niet meer deze week, zodat de ok-medewerkers geschoold worden om op de IC ingezet te kunnen worden.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    LaLune en Poolvos vinden dit leuk.
  19. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Poolvos vindt dit leuk.
  20. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Dat of ze lopen nog een beetje achter. Ze schrijven zelf dat dat mogelijk is. Ontbrekende “ontslaginformatie” kan ook overlijden zijn.
     

Deel Deze Pagina