Kinderfeestje in deze tijd met corona

Discussie in 'Corona forum' gestart door anne19791980, 13 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anne19791980

    anne19791980 Fanatiek lid

    9 dec 2008
    1.484
    218
    63
    Hoi,

    Onze dochter van 9 heeft een uitnodiging gekregen voor een kinderfeestje. Er komen een stuk of 6 kinderen en ze gaan naar een Klimbos. Nu is dochter zelf in april jarig geweest en we hebben geen feestje gehouden, zoon wordt begin juli 7 en dan houden we ook geen feestje.
    Ze hebben de uitnodiging in een groeps app gestuurd en iedereen heeft al ja gezegd. Ik twijfel nog, nu met de corona.
    Aan de ene kant wordt het wel wat losser aan maatregelen. Maar ik heb gewoon een onrustig gevoel er over. Samen in de auto er naartoe, daar zelf de klimgear aandoen en dan een meneer achter een scherm die het dan aangespt, als ze boven in de bomen wat angst krijgen gaan ze er niet meteen naartoe ivm corona, alleen in uiterste noodzaak gaan ze ze halen. de moeder in kwestie neemt het naar mijn idee niet zo nauw met de regels qua afstand houden als ze bij mij staat.
    Voordeel is natuurlijk wel dat iedereen die komt nu ook samen de n een klas zitten en dat het een buiten activiteit is.
    Alles in m'n lijf zegt nee, maar vind het ontzettend sneu als alle vriendinnen mogen gaan en dochter niet. Misschien ben ik wat overdreven en is dit best weer mogelijk qua de versoepelingen van het RIVM.
    Hoe staan jullie hier in?
     
    MaMa vindt dit leuk.
  2. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Hier net jarig geweest en geen kinderfeestje gegeven medeomede omdat iknik verwacht dat niet iedereen zal mogen of de ouders er niet heel blij mee zullen zijn nu ook geen speelafspraakjes voorlopig
    Op zich zitten ze ook met elkaar in de klas dus als ze buiten in een bos spelen zal de kans op besmetting vast meevallen
     
  3. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Hier zijn 2 feestjes alweer ingehaald en 3e feestje staat gepland. De jongens zitten in de klas samen en spelen ook weer bij elkaar dus heb geen probleem met de feestjes.
    Met brengen blijven ouders buiten en ze worden thuis gebracht. Feestjes zijn in en om het huis.
     
    Syane vindt dit leuk.
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Wij slaan nog over dit jaar, vind het ook niet prettig. Dochter heeft wel een feestje van haar beste vriendin komende maand, maar dat is in het dorp, dus ze kunnen op de fiets en met meisjes die ze toch al vaak ziet, dat vind ik dus niet erg. Samen in de auto weet ik niet hoor, mag dat alweer dan?
     
  5. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Ik ben er eigenlijk heel makkelijk in, hij mag spelen met klasgenoten en hij mag ook naar feestjes!
     
    Evanesco, trulyhappy en Wellesnietes vinden dit leuk.
  6. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Toevallig oudste vorige week naar feestje geweest. Nou was dat wel gewoon in en om het huis. Auto zou ik iets minder vinden.
     
    Syane vindt dit leuk.
  7. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Mijn dochter was afgelopen werk jarig. Ik heb steeds gezegd dat we niks zouden doen maar nu de scholen weer helemaal open zijn ben ik van gedachte veranderd. Tot nu toe is er nog niemand komen spelen enz.

    Maar goed, ik heb haar de ouders van haar 3 beste vriendjes geappt hoe zij er over dachten en zij vonden het prima dus morgen komen er 3 kinderen. We gaan in de tuin, knutselen, ze kunnen spelen of zwemmen. Friet eten en dan brengen we ze te voet weer naar huis.

    Ze heeft ook zelf een uitnodiging gekregen voor een feestje in een buiten speeltuin.
     
    Syane en Wellesnietes vinden dit leuk.
  8. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik zou er geen problemen meer mee hebben.
     
  9. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ik kan er niet mee zitten. Ze zitten bij elkaar op school en hier ook gewoon weer speelafspraakjes en feestjes. Ook alweer 4x jaar judo geweest met aantal kinderen die niet bij ze op school zitten.
    En houd er maak rekening mee dat het er bij zo'n Klimbos heus wel veilig aan toe gaat. Ze hebben daar strenge regels.
    En ze halen je kind heus wel op als die niet meer durft. Vaak hebben ze die regels wel op de borden staan maar gaan ze er soepel mee om.
    Net als dat de kinderen hier tijdens zwemlessen niet naar de wc zouden mogen. Staat overal op borden, in de mail enz.
    Nou,Kinderen mogen tijdens zwemles gewoon plassen hoor
     
    trulyhappy vindt dit leuk.
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Naar het feestje gaan zou ik geen problemen mee hebben. Ik zie daar geen gevaar in.
    Waar ik wel moeite mee heb is de manier waarop het klimbos ermee omgaat zoals jij dat beschrijft.

    Maar dat kan iets van mij zijn. Ik heb mijn kinderen vanaf begin Corona van veel dingen weggehouden, niet vanwege het bang zijn om besmet te worden, geen moment bang voor geweest.
    Wel voor de idiote samenleving waarin we momenteel leven. Ik wil mijn kinderen daar zo min mogelijk mee confronteren.
     
    Evanesco, trulyhappy en Anouk2005 vinden dit leuk.
  11. jojo85

    jojo85 Fanatiek lid

    14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Volgens mij mag je inderdaad niet met de kinderen in de auto, maar verder lijkt t me wel oké.
    Op een kinderfeestje komen toch meestal de klasgenootjes, waar ze ook de hele dag mee in de klas zitten. Als de ouders dan wel de afstand proberen te bewaren zie ik verder het probleem niet.
    Hier binnenkort ook een feestje bij een vriendje, maar dat is thuis en zelf halen en brengen.

    Misschien voorstellen zelf te halen en brengen? Is dat mogelijk?
     
  12. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.527
    6.219
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn kinderen gaan ook weer naar feestjes, ze gaan ook weer trainen voor teamsport, speelafspraakjes doen we ook gewoon.

    Ik twijfel alleen of dat samen in de auto nou wel mag, omdat je dan niet genoeg afstand tot de volwassenen hebt.
    Als je ermee zit zou je haar dan misschien zelf erheen kunnen brengen en even kijken hoe ze het vindt? Als ze het te eng vindt kun je haar altijd weer mee terug nemen.
     
  13. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.552
    7.367
    113
    Precies dit ja! Was ook mijn eerste gedachte. Daar zou ik echt moeite mee hebben. Bij zo'n Klimbos wil je toch dat veiligheid voorop staat? Dat vind ik hier niet echt zo klinken. Want 'veilig voelen' voor een kind valt voor mij daar ook onder.

    Heb zelf hoogtevrees, misschien dat dat ook mee speelt. Maar het idee alleen al dat m'n kind daar bovenin zit en als ze bang wordt er niet eens direct iemand komt om haar bij te staan of te helpen :|
     
    tuc vindt dit leuk.
  14. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.650
    1.185
    113
    Ze mogen idd niet met elkaar in de auto.

    wij wilden ook een feestje geven, hadden daar helemaal niet aan gedacht dat ze niet samen in de auto mochten. De ouders wilden de kinderen wel brengen, alleen bleek er een fout te zijn geweest. Waar we het wilden houden mochten nog geen kinderfeestjes geven helaas. Dus de feestjes gaan hier nog even niet door.

    mijn dochter zou wel naar een kinderfeestje mogen. Ze spelen ook met elkaar en zitten met elkaar in de klas.
     
  15. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Hier komt ook een feestje, geen enkele moeite mee en alle kinderen die uitgenodigd zijn, komen gewoon, wij hebben veel positieve reacties op gekregen. Het feestje is buiten en wij vervoeren niet.
     
    Syane vindt dit leuk.
  16. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Dat niet samen in de auto is dan toch vooral omdat de volwassene geen 1.5 m afstand kan houden?
     
  17. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Iets met mensen niet uit hetzelfde huishouden die niet samen in een auto mogen zitten.
     
  18. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.936
    15.245
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb geen moeite met kinderfeestjes. Hier wordt er ook weer volop afgesproken. Het enige waar ik moeite mee heb is het klimbos en dat ze zelf het harnas aan moeten trekken.
    Ik zou daar dan weer niet gerust op zijn en ik vind dat van zo’n organisatie ook onverantwoord dat ze dit soort feestjes aanbieden maar geen verantwoordelijkheid nemen ivm de veiligheid.
    Het vervoer in de auto vind ik verder geen probleem maar weet ook niet helemaal zeker of het mag, van de zotte dat we daar überhaupt over moeten nadenken. Ik heb zelf overigens vorige week nog twee pubermeiden uit een ander gezin in mijn auto gehad.
    Met een beetje fantasie zitten ze op 1,5 meter op de achterbank;)
     
    trulyhappy vindt dit leuk.
  19. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.936
    15.245
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Is dat nog steeds zo?
    Hier wordt er inmiddels wel wat aan carpoolen gedaan om de kinderen naar het VO te brengen,
    Voor twee uurtjes fysieke les helemaal doorweekt aankomen en niet met het VO mogen dan moet je toch iets verzinnen ;)
    Gelukkig nu weer goed weer om te fietsen.
     
  20. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Heel eerlijk, ik heb geen idee meer welke regels nog van toepassing zijn. Daarbij wie controleert het allemaal. Maar voor het feestje hebben wij toch gezocht naar een veilig scenario, dus kinderen worden gewoon door hun ouders gebracht en gehaald en wij doen een activiteit buiten. Het is voor zijn verjaardag en het einde van de basisschool dus dan mag het bijzonder zijn. En iedereen is heel enthousiast, niemand zei mijn kind komt niet ivm corona. Er doen in totaal 10 kinderen mee.
     

Deel Deze Pagina