De cijfers uit de ziekenhuizen zijn echt dalende nu. Merken jullie daar dan niks van? Ik snap die dreiging met code zwart nu dan niet helemaal. Aantal weken terug was dat hier ook maar toen zaten we echt in de piek
Hier zijn ze langzaam aan het afschalen. Veel bedden moeten wel beschikbaar blijven, zodat er als het nodig is snel weer opgeschaald kan worden. Sinds vanmiddag is het chaos op de seh door schaatsongelukken. Ze staan in rijen te wachten in de gang. Zh ligt vol. Dus ze zijn nu als een gek personeel aan het zoeken voor extra diensten zodat er meer bedden geopend kunnen worden. Morgen verwachten ze nog meer drukte.
Het is ook maar net wat je gewend bent. Ik heb het nooit anders meegemaakt met 4 bevallingen en ik ben alle 4 de keren uitstekend begeleid. (Mijn eerste bevalling was met 11 mensen in de kamer, allemaal voor eventuele medische handelingen, daarna was alles met minder mensen een meevaller)
@zonnetje2015 Het is ook niet een beslissing die ze graag nemen natuurlijk. En degene die toch poliklinisch met eigen verloskundige willen bevallen kunnen na ziekenhuis in omgeving. Het is niet alleen bezetting in ziekenhuis hier, ook nu de corona uitbraak in het ziekenhuis. En de besmettingen lopen hier ook weer op helaas.. Fijn dat bij jullie beter is!
Lees net dat nu toch wel weer met eigen verloskundige in zhuis mag bevallen. Die regel hebben ze ingetrokken nu...
Gaat er om dat het ziekenhuis dit zomaar verbiedt. Wat maakt t uit of je bevalt met een vk of gyn of je eigen vk. Zijn beiden broodnodige zorgverleners. Medische indicatie is altijd een uitzondering daar weer ik alles van. Maar toch vind ik dit een heel bijzondere beslissing. Gelukkig dat er andere zkh in de omgeving zijn. Persoonlijk zou ik dan uitwijken. Liever een ander zkh dan een andere vk.
Maakt mij juist niet uit als t maar NIET de vk is, klinisch vk, gyneacoloog prima. Mja, dat is mijn ervaring helaas dan weer, vertrouwen in de vk compleet weg.
Jahoor wij merken het wel! de ic weet ik niet maar de covid cohort wel. Al blijven sommige mensen echt lang liggen en met lang bedoel ik weken tot een maand.