Hallo allemaal het is alweer een tijdje geleden dat ik heb gereageerd hier. Dus zou even vertellen of er nog nieuws is van mijn kant... Nou helaas helemaal niets. Ik ben 22,5 en denk elke keer nog ach ik ben nog erg jong, maaaaaaaaaaaaaaaar de tijd gaat zo snel. Ik wil aan de ene kant nog even wachten maar aan de andere kant.... Het kan nog wel jaren duren voordat ik zwanger word. Helemaal vanwege het feit dat ik al heel lang onveilige gemeenschap heb. Al zeker 5,5 jaar! Denk dat ik hal 2009 maar eens naar de arts ga voor de medicijnen (hormonen ). Iedereen om mij heen is zwanger. Er zijn er in 2 dagen 2 bevallen. Beide van een zoontje en mijn nicht moet nog ong. 80 dagen.... Kriebel de kriebel........
Hoi Chantal, hoe lang ben je al bezig om zwanger te worden? En heb je wel een regelmatige cyclus? Liefs, Nen
Ik ken jouw verhaal verder niet, maar als je echt al 5.5 jaar onveilig vrijt en niet zwanger bent dan zou ik nu al een afspraak maken bij de gyn. Maar misschien doe je het alleen af en toe onveilig? Zo niet, Ook als je nog niet echt wilt beginnen zou ik toch die afspraak maken, want mocht er iets niet goed zijn dan kan het nog heel lang duren voordat je met iets kan beginnen, door alle onderzoeken die ze eerst willen doen en afwachten. Ik wens je heel veel succes!
Hoi chantal Je krijgt niet zomaar medicijnen, en vooral niet van de huisarts, alleen de gyn schrijft die voor. Je krijgt pas medicijnen als bijv je cyclus super onregelmatig is, of als je pco hebt of geen eisprong. Gebruik je ovulatietesten of temperatuur je? Misschien een idee. Dan weet je precies op welke dagen je het meeste kans hebt. Vrij je verder wel in je vruchtbare dagen? Hopelijk is het snel raak meid Liefs daantje
Vraag 1: Ik heb al minimaal 7 jaar onveilige gemeenschap. Bij mijn vorige vriend keek ik wel uit wat ik deed, we waren jong. Mij huidige vriend bij wie al bijna 6 jaar ben heb ik ook al wel 5 jaar echte onveilige gemeenschap. Vraag 2: Ik heb ind. een hele onregelmatige cyclus vanwaar de medicijnen ook van de art. Het zijn een soort hormonen ( weet niet precies wat ). Ja.. er zijn meer mensen die zeggen ga nu naar de Gyno toe. Zelf denk ik: Als ik over 5 jaar kinderen krijg vind ik het ook best. Zeker weten doe ik het allemaal niet, wat wel jammer is. Temparaturen gaan we nu proberen, dit hebben we ook van de arts aanbevolen gekregen. Bedankt voor de tips!
Toch zou ik als ik jou was wel een afspraak maken, ookal vindt je kinderen over 5 jaar ook prima. Mocht er namelijk wat zijn dan ben je zo een paa jaar verder namelijk. Alleen al alle onderzoeken duurden bij mij bijna 10 maanden voor we precies wisten hoe of wat. Mocht er iets mis zijn met 1 van jullie of beiden, dan kan je altijd nog besluiten om bijv. eerst een jaartje rust te nemen alvorens je verder gaat. Maar mijn ervaring van de medische molen is toch we dat alles vrij lang kan duren en kan je zomaar 3 jaar verder zijn. Daarnaast is het misschien ook goed om te weten of je gezond bent enz... Ik wens je heel veel succes
Maar je gebruikte dus al die tijd ook geen pil? Wilde je al zo snel zwanger worden van je vriend dan? Als ik jou was zou ik dan toch maar een afspraak maken
Haha... nee ik wilde niet zwanger worden. Ook al zat die kans er natuurlijk wel in Nu jaren verder ga je denken waarom ik nooit zwanger bent geweest. Ook heb ik met mijn moeder een gesprek hierover gehad, die schrok natuurlijk wel een beetje want die dacht dat we voorbehoedsmiddelen gebruikte, wat we dus al jaren niet doen. Wij zeggen al jaren... als het komt dat is het goed. Maar nu zijn er dus twijfels. Veel mensen vragen ook wanneer er een kleine komt. Sommige weten van de situatie maar ook zijn er mensen die het niet weten. Ik hoor van meer mensen dat het nog wel jaren kan duren. Maar ik ben ook nog jong, 22,5 half jaar ben ik. Ik ga in de lente maar weer eens naar de huisarts toe. Iedereen bedankt voor de lieve reacties..! Jullie horen het nog,