Puckababy afbouwen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door snoeppapiertje, 8 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Hallo!

Onze dochter ligt vanaf 4 weken in de puckababy piep omdat ze zichzelf wakker maaide met haar armen. Ze heeft in het ziekenhuis gelegen en ook daar werd ze om deze reden ingebakerd.
    Inmiddels is ze vlekkeloos over naar de mini.
    De extra ruimte gaat prima.

3 weken terug hebben we een winterslaapzak gekocht en is ze van de een op de andere dag over gegaan. Ging prima!
    Tot van de week, snel wakker, slecht slapen, maaien en huilen. Dus weer in de puckababy en ze sliep weer. We vermoeden dat ze jeuk heeft op haar hoofdje, en dat ze probeerd te 'krabben'
    De jeuk wordt inmiddels aangepakt. Maar de nieuwe poging in de slaapzak was nog geen succes.

Waren we te vroeg met de slaapzak of had ik door moeten zetten?
    Iemand tips/ervaringen?
    Hoe oud waren jullie kindjes toen ze in een gewone slaapzak gingen slapen na de puckababy

2. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Hoe oud is je kindje?
    Mijn dochter was een maand of 5 toen we gingen afbouwen. Althans afbouwen...we deden het cold turkey en dat ging prima.
    Mijn zoon ligt nu ook in een puckababy en die laten we er voorlopig lekker inzitten haha!

3. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Hier heeft hij een hele tijd in de mini gelegen. Na twee dagen gewone slaapzak sliep hij weer goed.
    succes!

4. Lovess

Lovess Actief lid

28 apr 2013
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij zijn van pacco naar puckababy gegaan om af te bouwen. Toen hebben we eerst alleen overdag 1arm eruit, toen dat goed ging de andere arm ook overdag eruit. En daarna pas snachts we waren erg bang om onze nachtrust kwijt te raken maar het ging eigenlijk vrij snel goed! Je moet het een beetje durven :) Onze zoon was 3maanden toen zijn we begonnen met afbouwen. Succes!

5. chillys

chillys Lid

13 mei 2012
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een paar keer geprobeerd af te bouwen. Maar waren steeds te vroeg. Met 4 maanden had het meer succes. Mijn zoontje kreeg ook meer controle over zijn armen en dat merkte we. We deden eerst 1 arm eruit zoals hier boven omschreven. Maar wij legde een lange knuffel in zijn arm. Zodat hij niet makkelijk zichzelf in zijn gezicht kon slaan omdat er een knuffel tussen zat. En dan als dat goed ging ook die arm s'nachts. Pas toen hij daar helemaal aan gewend was ging ook zijn andere arm eruit. Nu kan hij niet meer zonder die knuffel en sinds hij kan draaien slaapt hij op zijn buik.
    Succes met het afbouwen. En hopelijk is de jeuk snel voorbij!
    Groetjes!

6. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Hier tot 7 maanden in de puckababy gelegen. We hebben het langzaam afgebouwd. We hebben eerst een paar dagen een armpje eruit gedaan. En de nachten dan weer niks en eerst overdag en toen ze dat goed deed hebben we de nachten eerst een armpje en toen twee. Dit heeft bij elkaar wel een week of 2 geduurd.

Hopelijk is de jeuk snel voorbij en gaat ze lekker slapen.

7. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

17 jan 2008
    298
    0
    0
    Mijn dochtertje heeft denk 1 1/2 maand vanaf de geboorte in de puckababy gelegen. Toen ik merkte dat de piep de klein werd heb ik geen nieuwe gekocht. Ik had van mijn zoontje nog een isi mini slaapzak liggen (met lange mouwen) en heb deze aangedaan s' nachts en dit ging super goed. Omdat ik met lange mouwen heb zijn haar armen nog zwaar hierdoor. Zo had ik het ook bij mijn zoontje gedaan en oudste dochter en nooit afgebouwd ofzo.

8. snoeppapiertje

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Dank voor de reacties. Zo te lezen waren we gewoon nog een beetje te vroeg. Volgende maandn og maar eens proberen!

9. snoeppapiertje

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Ze is overigens bijna 11 weken.
    Dus denk dat ik gewoon nog een beetje te snel wil ;)

10. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    11 weken en dan al in de puckababy mini? Onze dochter heeft tot ruim 3 maanden in de piep gelegen. Daarna overdag aan de mini laten wennen en s nachts nog steeds in de piep. Na 1 week was ze gewend en nu slaapt ze nog prima in de mini. Vanaf 5 maanden ga ik afbouwen met één voor één de armpjes eruit te laten...

11. snoeppapiertje

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Ze ligt in de mini omdat ze niet de behoefte heeft aan geborgenheid en het strakke van de piep, maar omdat haar armen een eigen leven leiden en haar wakker maaien.
    En we hebben een lange dame, dus de piep werd echt te krap!

12. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Wij hebben toentertijd Swaddle me en Puckababy geprobeerd maar dat werkte niet. Pacco was dé inbakerdoek. Zoonlief is aanstaande zaterdag 14 weken en het ziet er naar uit dat hij minder wappert dus ik wilde gisteren gaan afbouwen. Ik wilde cold turkey maar dat wordt m niet. Ik ga denk ik beginnen met één arm een week en dan twee armen. Als het heel erg blijft stel ik het weer uit. Ik ga alleen weer werken als hij 4 maanden is en hoopte het voor die tijd te kunnen fixen :)

Deel Deze Pagina