heey allemaal mijn man en ik moeten binnenkort wat testjes doen,ik moet oa bloed laten prikken,de HA heeft me vertelt dat ik op de 20ste dag van mijn cyclus moet bloedprikken,het is om te kijken of ik ovuleer als ik het goed heb. ze zei ook van stel dag 20 is op een zondag kan je maandag gewoon laten prikken,in mijn geval is dag 20 de aankomende zaterdag,zal ik dan vrijdag of maandag bloedprikken? ik hoop dat iemand het weet,alvast bedankt liefs mounia
Dan moet je op vrijdag. Zou het zondag zijn dan moet je op maandag. Bij ons is het altijd op dag 21 bloedprikken.
dank je voor je antwoord, hoezo is het bij jullie op dag 21? ik hoop dat ik het dan goed doe dat ik vrijdag ga, het is allemaal nieuw voor mij dus ik weet nog niet zoveel. zouden de mensen die bij mij bloed prikken het weten of ik er goed aan doe dat ik vrijdag ga?
Anders bel morgen even met de gyn. Zij kunnen je het beste adviseren en weet je zeker dat je het goed doen. De assistentes weten er vast ook wat van.
heey prinses ik sta niet onder behandeling van een gyn, mijn HA heeft me doorverwezenom eerst even alleen dus bloed te laten prikken. dan zou ik ook wel de HA kunnen bellen?
hey mounia, hoe lang is je cyclus normaal? ik moest in de derde week komen, ongeveer dag 21. ze meten dan de progesteron waarde in je bloed, daaraan zien ze of je een eisprong hebt gehad. ik denk dat het niet zoveel uitmaakt of je dag 19 of dag 22 gaat. als je een lange cyclus hebt, zou ik dag 22 gaan (weet je zeker dat de eisprong geweest is). en bij een hele korte cyclus zou ik dag 19 gaan, dan ben je niet te laat. en anders zou ik gaan wanneer het je het beste uitkomt! succes! liefs, lauwie
hey, zie nu pas je banner. klopt het dat je nog voor je eisprong zit? dan zou ik zeker niet te vroeg gaan! voor je eisprong is je progesteronwaarde altijd laag en zegt het dus niet zoveel. hoe lang is je cyclus meestal? liefs, lauwie
Mijn gyn vertelde me, is dag 21 op zaterdag (jou geval dag 20) dan vrijdag komen en is dag 21 op zondag dan maandag komen. Bij ons het standaard op dag 21. Vraag me niet waarom hoor dat weet ik niet . Ik heb voor de huisarts ook eens bloed moeten prikken en volgens mij was dat ook op dag 21.
ja ik heb idd een lange cyclus,het verschilt eigenlijk ook wel. ene keer 34 dagen en dan de andere keer 26 dagen enz enz dus ik zou niet weten wanneer ik me eisprong zou hebben,ik ga ervan uit dat dit weer een lange cyclus word,dus dan is het verstandigst om maandag te gaan lijkt mij? beter ietsjes te laat dan te vroeg lijkt mij?
ik ben vandaag niet gegaan,dus ik ga maandag,hopelijk heb ik de juiste beslissing genomen,anders moet ik wachten tot me volgende cyclus. want het blijft toch wel in je bloed een tijdje als je een eisprong heb gehad?
hey mounia, het lijkt mij prima dat je maandag gaat. als je daarvoor ongi wordt, heeft het denk ik niet zoveel zin. maar die kans is niet zo groot toch? en als je vrij snel na maandag ongi wordt (di of wo) zou ik dat nog even melden bij de huisarts als je de uitslag krijgt. succes maandag! liefs, lauwie
nee die kans is niet groot dat ik ongi word maandag,ik denk ook niet al 2 dagen erna. bedankt voor de info!
als je cyclus zo onregelmatig is, zou je ook kunnen temperaturen of ovulatietesten kunnen gebruiken. dan weet je ook ongeveer wanneer je 'moet' klussen. maar daardoor ben je er wel meer mee bezig. het is natuurlijk de vraag of je dat wilt. liefs, lauwie
ja temperaturen ga ik de volgende cyclus op advies van de HA ook mee beginnen. ja klussen doen we genoeg dus ik denk niet dat het daaraan kan liggen. ik moet dus een bloedtest doen om te kijken of ik ovuleer,is het dan nodig dat ik ga tempen?want dat is toch om te kijken of ik ovuleer,of voor een andere reden. ik vind het geen probleem om te tempen hoor,de HA adviseerde me dat ook,maar ik vroeg het mij af
hoi mounia, tempen is ook inderdaad om te kijken of je ovuleert en wanneer. het geeft ook meer inzicht in het verloop van je cyclus, op welke dag je eisprong is en hoe lang je luteale fase is (tijd tussen eisprong en ongi). mij geeft het het idee dat ik beter weet wat er in mijn lichaam gebeurt en bijvoorbeeld wanneer ik mijn ongi kan verwachten (of kan testen). als je cyclus onregelmatig is, geeft het helemaal wat meer grip. er is trouwens een site waarop je temperatuurkaartjes kunt maken en die dan ook aangeeft wanneer je eisprong was: www.fertilityfriend.com ik hoop dat je engels goed is, want alle uitleg is in het engels. als je er niet uitkomt, wil ik je wel dingen uitleggen. en er is ook een heel deel op het forum over temperatuurkaartjes. maar bij voorkeur is het volgende maand al niet meer nodig! liefs, lauwie
@lauwie hartstikke bedankt voor de info! ik ga meteen even kijken op die site,ik denk dat wel dat het lukt met het engels,zoniet dan klop ik bij je aan haha ja ik hoop ook dat het volgende maand niet nodig is! en zo te zien aan je onderschrift ben jij ook al een tijdje bezig,succes! groetjes mounia
hey mounia, hoe is het gegaan met bloedprikken vandaag? heb je nog gevraagd of het er een goede dag voor was? liefs, lauwie