Ik lees regelmatig dat mensen een upgrade van een hotelkamer hebben gehad Ik vraag me af hoe dit werkt? Moet je daar zelf om vragen of vragen de medewerkers je dat bij het inchecken? Een upgrade is toch een luxere hotelkamer tegen een kleine betaling? Of ik heb ik dat nu helemaal mis?
Wij kregen een upgrade omdat we overboekt waren. Kregen een super-de-luxe suite haha. Hebben er niets voor hoeven betalen, maar dus ook niet om gevraagd.
Bij ons is het zo dat we een aantal standdaard kamers hebben en junior suites. Als ik bijv alle standaard vol heb zitten en bijv door een probleem (misschien een lamp die flikkerd oid) een andere kamer heb aan moeten bieden, kom ik dus voor iemand die een standaardkamer geboekt heb een kamer te kort. Die zet ik dan voor de prijs van de standaard kamer in een junior suite.
Wij hebben meerdere keren een familiekamer gekregen terwijl wij een gewone hadden geboekt. Gewoon omdat die vrij was en wij met een kindje waren. Dit deden ze uit hun zelf.
Vaak kun je bij de boeking al aangeven dat je een luxere kamer wilt, maar je kunt het ook bij aankomst in het hotel aangeven dat je graag een upgrade zou willen. Het ligt natuurlijk aan de beschikbaarheid of het ook mogelijk is. Soms geven ze het zelf aan, bij overboeking bijvoorbeeld. Dan hoef je niets extra's te betalen.
Opn onze huwelijksreis gaven we bij het inchecken aan dat we net getrouwd waren, gelukkig en verliefd, iedereen mocht het horen Man achter de balie vroeg toen om onze trouwfoto, dus die laten zien, hij liep weg en kwam terug en zei dat we een upgrade kregen naar een andere kamer. Wij natuurlijk helemaal blij. We hadden een klein appartement geboekt met een keukentje en balkonnetje met zeezicht. We kregen een super de luxe appartement met 2 badkamers, 2 slaapkamers een grote keuken met afwasmachine, en een knots van een terras met zeezicht. Hebben er heerlijk van genoten
Ik ben lid van bijna elke grote hotelketen. (SPG, Intercontinental, Marriott) Vaak is lidmaatschap genoeg om een voordeeltje te krijgen bij aankomst en dat uit zich vaak in een gratis upgrade! En lidmaatschappen kosten niks, dus kleine moeite groot plezier!
Wij hebben een keer een upgrade gekregen omdat ze boven ons appartement elke keer om 8 uur 's ochtends al met meubeltjes liepen te slepen en lawaai maakten. (Waarschijnlijk de schoonmaakploeg.) Ik vond het opzich niet zo'n probleem, ik slaap toch overal doorheen. Maar mijn vriend dus niet en elke ochtend om 8 uur 's ochtends gewekt worden is niet zijn idee van vakantie vieren. Dus hij heeft daar over geklaagd en toen hebben we ook een gratis upgrade gekregen. Was wel fijn, wat meer ruimte, maar uiteindelijk besteed je toch vrij weinig tijd in het appartement Oh ja, we hebben ook een keer een gratis upgrade gekregen in een hotel, gewoon omdat ze kamers over hadden. Dit brachten ze zelf ter sprake trouwens.
Wij kregen in het Swissotel ook een upgrade naar een City view Suite voor niks. Ze waren overboekt. Helemaal prima
Als je een goede klant bent van de bekendere hotelketens krijg je sowieso meestal wel een upgrade. Wij hoeven er zelden om te vragen in elk geval. Maar de stoute schoenen aantrekken kan sowieso geen kwaad natuurlijk.....wie niet waagt en zo. Echter reken er niet op, dan kan het alleen maar meevallen.
Wij hebben het ook wel eens gratis en vanzelf gekregen. We hadden een gewone kamer geboekt met extra bed én campingbedje, omdat we twee kinderen hadden. Het ging om 1 nachtje onderweg, dus dat het krap was vonden we niet zo erg. En toen kregen we een enorme familiekamer.
Wij hadden een keer een standaard kamer geboekt en toen we aankwamen in de kamer was de vloer nat en de sprei ook, terug naar de receptie gegaan en die stuurde iemand om te kijken toen deze persoon terug kwam gingen ze overleggen en toen kregen we een upgrade. van een standaard kamer met tuinzicht een luxe suite met zee-zicht zat in een ander gebouw veel luxer, grote badkamer met bubbelbad waar je met zn 4e in kon. mega groot bed......echt super was dat. Oja, er bleek lekkage te zijn, plafond stond bol met water