Een hcg waarde van 89 bij 4 weken en 1 dag zwangerschap, hoe groot is de kans dat dit een miskraam wordt? Zwangerschapsduur klopt, cryoterugplaatsing. Is niet voor mij btw, maar voor een vriendin! Herinner me dat ikzelf bij precies 4 weken een waarde van dik 400 had. (427 zoiets...) Dus maak me wel een beetje zorgen...
Ik had bij 4 weken een waarde van rond de 80 bij mijn vorige zwangerschap. Hebben ze toen niets over gezegd in het ziekenhuis. Hier gewoon een goede zwangerschap en een gezonde dochter !
Hier 2 testen, van de 19e en van vandaag. Komt denk ik wel overeen, aangezien het geen vette streep is voor wat je verwacht bij dit termijn..
Oh wauw! M'n vriendin heeft al meerdere vroege miskramen gehad. Allemaal rond 4,5 week. Dus dan schrik ik van die lage waarde...
Wat ontzettend naar! Dan snap ik heel goed dat je daar even van schrikt als je het vergelijkt met jouw eigen waarde van toen. Hieronder een linkje naar een website waarop de waarden te zien zijn. Die lopen echt uiteen van 3 tot rond de 400 in de eerste weken. Dus alles daartussenin zou gewoon "goed" moeten zijn. Zolang het goed oploopt. Overigens deze zwangerschap had ik rond de 4 weken een waarde van 500. Maar in mijn geval zegt het dus niet zoveel. http://www.ovulatie-berekenen.com/hcg-waarden/
Ik had bij mijn dochter met 4 weken precies een hcg van 67 (verse terugplaatsing, dus ook zekerheid over de termijn). Het ziekenhuis gaf toen aan dat de kans ongeveer 50/50 was, maar gelukkig viel het kwartje de goede kant op. Ik heb ook een keer gehad dat het rond 4,5 week mis ging, maar toen was het hcg nog lager en was het direct al duidelijk dat het niet goed was. Hopelijk valt het kwartje bij je vriendin ook de goede kant op!
Ze stuurde me een hcg test, vanmiddag gedaan. En het streepje is veel vetter dan vanmorgen, dus ik duim me rot dat het toch gewoon doorzet, deze zwangerschap.
Goed dat het streepje nog meer opgelopen is . Ik had ongeveer hetzelfde streepje rond dat termijn. Ook een cryo tp dus heel zeker van het termijn, vond het zelf toen ook eng licht nog. Maar inmiddels alweer 30 weken.
In ons ziekenhuis beschouwen ze een HCG-waarde van 50 als een doorgaande zwangerschap. Zit je daaronder, dan zal het zeer waarschijnlijk op een vroege miskraam uitlopen. De waarde is op dit moment nog niet zo hoog, maar ligt boven de norm. Het belangrijkste is dat de waarde om de dag gaat verdubbelen. Succes!
Mijn hcg was 35 met 4 weken. Het resultaat is inmiddels ruim 3 jaar oud het is niet hoog inderdaad (bij mn andere dochter was het veel hoger met 4 weken) maar het hoeft niet meteen mis te zijn. Als het maar oploopt.
Mijn ziekenhuis doet geen uitspraken op basis van 1 uitslag. Hier moet je na 2 dagen opnieuw prikken. Als die omhoog gaat is het prima. Mijn hcg was ook zoiets op dat termijn.
Wat fijn om te lezen! Ik had in m'n hoofd (geen idee waarom) dat bij dit termijn hcg waarde boven de 100 moest zijn. Heb er verder niets over gezegd tegen haar, het is al spannend genoeg allemaal. Maar nu voel ik me wel stiekem een stukje positiever! Wil ook niet elke dag vragen of ze nog getest heeft haha, lekker opdringerig.. Ik ga gewoon afwachten! (ze heeft ook eiceldonatie in het buitenland gedaan en we hebben veel contact met elkaar.)
De kliniek heeft er niet meer om gevraagd. Ze hebben haar wel een schema gegeven voor wanneer ze ongeveer de echo's moet laten maken hier in Nederland en als het kind geboren is willen ze ook bepaalde info over het kind. Dus ik denk dat ze niks achter die waarde zoeken, maar er tevreden over zijn?
Geen antwoord op je vraag, maar lees toevallig net je handtekening en ik wil je even alvast alle succes van de wereld wensen voor volgende maand!!!
Helaas is het wéér misgegaan! Vanmiddag had ze een test gedaan en die was een stuk lichter. Met spoed een bloedtest gedaan (haar vriend werkt in het ziekenhuis) en hcg was gedaald naar 20. Echt zo ongelooflijk frustrerend, het aantal vroege miskramen zijn niet meer te tellen.
O wat naar Wilde net een positief verhaal plaatsen over mijn cryo op schoot (90 bij 4+2) maar daar heb je niets aan. Veel sterkte voor je vriendin.