Upside down baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door HvO, 24 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Ik heb er trouwens ook wel eens een topic over geopend; had zo'n raar gevoel alsof de baby er met de beentjes al uit hing zeg maar.
    Toen aan de gynae gevraagd; die gaf aan dat als de baby met het hoofdje naar beneden ligt hij daar op zenuwen drukt, en dat kan vreemde sensaties geven daar beneden, een soort doorstralingspijn.
    Dan kun je dus het gevoel hebben dat de baby eruit komt of eruit valt, of plopjes/steekjes in de vagina, enz. Dat is dus niet zo, maar het voelt wel zo doordat de baby op zenuwen drukt met het hoofdje ;)

2. HvO

HvO Niet meer actief

Ohhhh die plopjes! Zo herkenbaar!! Die had ik sowieso al tijdje, aangezien hij al tijden met zijn hoofdje naar beneden ligt. Tot nu toe elke echo en controle lag ie al mooi in de startpositie. Nu hopen dat dat zo blijft haha want als first time mommy heb ik natuurlijk al heel YouTube en Google bekeken. En iets van een uitwendige versie of stuitbevalling lijkt mij niets :eek::oops:.

3. HvO

HvO Niet meer actief

4. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Rotgevoel hé?? Ik vond het echt eng om te voelen, kan ook komen doordat je bekkenbodem slap is en oefeningen doen kan ook helpen.
    Hahaha, ik heb ook elk vreselijk bevallingsfilmpje gekeken, brrrr. Maar grote kans dat ie nu lekker zo blijft liggen hoor.
    Hier ook een first time mommy trouwens!

5. HvO

HvO Niet meer actief

Heel erg irritant gevoel inderdaad!! Beetje zelfde als zo een trillend ooglid wat maar niet weggaat, word je op een gegeven moment helemaal gestoord van :rolleyes:.

Jij bent al "bijna" aan de beurt he!! Moet wel zeggen dat ondanks wat ik allemaal gezien heb nog steeds vrij nuchter ben over de bevalling. Heb tot nu toe nog in mijn hoofd kunnen houden dat je toch niet weet hoe het gaat lopen qua pijn, hoe lang het duurt etc.

6. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Ja ik ben ook niet echt bang ofzo voor de bevalling. Spannend vind ik het wel, maar het is de eerste keer dus je weet toch niet wat je kunt verwachten he.
    Hoop dat t goed gaat, wil wel graag in het ziekenhuis bevallen, gewoon voor de zekerheid.

7. HvO

HvO Niet meer actief

Bang zijn helpt ook niet denk ik! Ik wil wel graag thuis bevallen, maar dat komt omdat ik een lichte fobie voor ziekenhuizen heb haha. Zweet breekt mij al uit als ik daar binnen loop, tijdens GUO in ziekenhuis bijna flauwgevallen omdat ik het zo spannend vond (het ziekenhuis). Overigens geen idee waar dat vandaan komt:roflmao:.

Moet wel zeggen dat jullie onderschriften en topics mij soms heel erg raken. Ik ben zelf door de AC heen zwanger geworden, zonder zorgen of klachten en met een grote “nuchterheid”. En dan lees ik jullie topics of onderschriften en dat zet mij dan wel eventjes weer met beide benen op de grond, dat ondanks dat het niet helemaal gepland was ik echt heel erg gezegend ben. Soms voel ik mij dan beetje “schuldig”, weet even niet het goede woord ervoor.

Kangerootje vindt dit leuk.
  8. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Brrrrrrrrrrr ja ziekenhuizen :( Ik snap je ergens wel, ik ben ook altijd weer blij als ik thuis ben.

Maar wel ergens superfijn dat het bij jou tot nu toe goed gaat en ondanks dat het niet gepland is je je gezegend voelt :)
    Het kan inderdaad ook echt wel anders! Het is je echt gegund, het is altijd zo afschuwelijk om op dit gebied verdriet en teleurstellingen mee te maken!

HvO vindt dit leuk.
  9. HvO

HvO Niet meer actief

Had sowieso altijd al een kinderwens, maar meer voor over twee jaar bijvoorbeeld :oops:. Niet dat ik superduper jong ben, ben 27, maar had toch liever eerst in iets rustiger vaarwater willen zitten qua werk etc. Voelde mij wel meteen mama vanaf de eerste echo, ondanks de zeer grote shock, was er natuurlijk helemaal niet bewust mee bezig. Ik kan mij ook echt niet voorstellen hoe immens jullie pijn en verdriet moet zijn geweest, maar deels vanuit het gevoel wat ik nu al heb voor dit kindje kan ik mij er een klein beetje een voorstelling van maken.

Kangerootje vindt dit leuk.
  10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Er zijn geen domme vragen alleen domme antwoorden ;)
    Op je vraag ik herken dit van mijn eerste ronde dezelfde termijn.
    ik was toen 28 weken en met 30 weken op controle bleek dat hij gewoon vast lag in mijn bekken.
    Dat had waarschijnlijk dat nare gevoel veroorzaakt.

11. HvO

HvO Niet meer actief

En dat is perfect gezegd! :cool:

Bij mij is het inderdaad ook rond 28 weken begonnen! Vandaag is het gelukkig wel minder, voelde mij gisteren een beetje een pinguïn. :roflmao:

12. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Zal mij niets verbazen als bij jouw volgende controle je kindje vast ligt in je bekken.
    Daarom voel je je waarschijnlijk die pinguïn met bal tussen je benen.

Deel Deze Pagina