geld gekregen : alles sparen of uitgeven aan leuke dingen

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanmenno200, 24 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    hoi hoi

even een 'wat als' vraagje ;)

Wat als jullie morgen 35000 euro op jullie rekening gestort krijgen, wat doen jullie ermee?

Groetjes
    mamavanMenno en Berre ;)

2. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    M'n studieschuld betalen (14.000) en de rest de helft sparen de helft shoppen en leuke cadeaus kopen voor m'n dierbaren

3. Amare

Amare Niet meer actief

Een luxere vakantie dan normaal en sparen.

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    schulden betalen,

gedeelte sparen, dochter op een leuke sport zetten en een auto kopen denk ik...

Maar sowieso een gedeelte sparen..

5. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Allebei 1 ding kopen wat je graag wil hebben, gedeelte van hypotheek afbetalen en de rest op de spaar.

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Hypotheek aflossen, betaal veel meer hypotheekrente dan dat je momenteel op een spaarrekening krijgt (zelfs na hypotheekrenteaftrek). We hebben wel altijd ook geld op de spaarrekening voor onvoorziene grote uitgaven, maar als dat veel wordt lossen we een stukje hypotheek af.
    Geld uitgeven aan leuke dingen, doen we ook tussendoor hoor, maar zou niet 35000 ineens aan alleen maar luxedingen uitgeven (behalve als het totaalbedrag nog veel meer zou zijn, dan zou ik misschien wel een mooie nieuwe auto kopen ofzo).

7. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    schulden betalen, studie volgen, vakantie en shoppen

8. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Ik heb geen idee. Denk een andere auto, vakantie betalen en de rest op de spaarrekening

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Een leuke extra vakantie boeken en aflossen op de hypotheek. Of misschien investeren in iets waar je leuk rendement mee kunt maken.

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Alle vaste lasten voor een jaar betalen zodat we daar een jaar geen omkijken naar hebben en het volledige inkomen hebben voor leuke dingen en de rest gebruiken voor een superdeluxe vakantie.

11. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Nieuwe auto kopen. Mijne is al drie weken bij de garage, ben er echt beroerd van.

12. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Mijn man krijgt het binnenkort (erfenis).

We gaan de helft van 't geld gebruiken voor het betalen van een stuk lening van ons huis.
    Daarnaast moeten bepaalde dingen in onze badkamer al jaren veranderen en komt het maar niet van. Ideaal moment ...
    En wat overschiet gaat op zijn spaarrekening.

Geen luxe-vakanties voor ons. Zegt ons weinig. En een gewone vakantie kunnen we gewoon jaarlijks betalen.

13. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Wij willen binnenkort een huis kopen dus dit zou een leuk begin zijn. Anders zou ik 5000 euro uitgeven en de rest sparen

14. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb momenteel alles wat ik zou willen hebben dus ik zou het sparen. Er komt vanzelf wel iets wat ik graag wil hebben en dan geef ik het daaraan uit!

15. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    Wij wonen in BE, en hypotheek afbetalen wordt hier niet zo vaak gedaan ... we moeten ook nog lang betalen (zijn pas 3 jaar aan het betalen) dus zou niet veel verschil maken

Spaargeld hebben we niet echt, het is te zeggen ... we sparen maandelijks zo'n 300 a 500 euro maar we wonen in een huis in verbouwing dus al het geld dat binnenkomt zit in onze woning en alles van spaar gaat sowieso vaak naar de verbouwingen ;)

Nu gaan wij een deel op een spaarrek zetten (10 a 15000 - niet voor verbouwingen), een iets luxueuzere badkamer plaatsen (man doet alles zelf gelukkig), manlief mag op reis met moto samen met vrienden, ik laat me eens goed gaan tijdens het shoppen en de rest is voor de verbouwingen :D

Daarnet zeiden mijn man en ik nog dat we deze week best al veel geld hebben uitgegeven.. we leven normaal vrij zuinig dus het voelt best wel raar om zo veel geld uit te geven :) ;)
    De vraag stel ik omdat mijn zusje beweert dat ze alles zou sparen... :(

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

Op de bank laten staan voor de komende 2 jaar; gebruiken als het niet anders kan in moeilijke tijden, totdat ik een baan heb; waarbij ik het restant direct overmaak naar het DUO en mijn studielening vaarwel zeg :D

17. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik zou sowieso 20.000 Euro ervan op de spaarrekening zetten.

Van die overige 15.000 Euro zou ik:

Het belangrijkste mijn openstaande schuld afbetalen (domme fout uit mijn vorig huwelijk), het is niet superveel meer maar zit er wel nog ruim 3 jaar aan vast :(, dat scheelt maandelijks toch weer een mooi bedragje.

Een nieuwe (tweedehands natuurlijk) auto kopen voor een paar duizend euro want die van ons is niet erg betrouwbaar heb ik het idee.

Een nieuwe eetkamertafel en stoelen want die zijn zo versleten :(

Sowieso nog wat spulletjes kopen die ik graag voor de kleine wil hebben.

Verder zou ik het niet weten, denk gewoon een beetje gemakkelijker leven en niet voor elke uitgave zo lang hoeven nadenken of we het wel kunnen en moeten doen.

18. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Wij hebben trouwens afgelopen zomer onze keuken, badkamer en toilet vervangen, allemaal luxe, dus was samen meer dan die 35000 euro. Verschil is dat we dat geld niet hadden gekregen, maar gespaard. Als je daar niet de gelegenheid voor hebt, kan ik me heel goed voorstellen dat je het uitgeeft aan je huis, als je erover nadenkt is dat ook een soort van sparen, want je huis stijgt in waarde daardoor :D.

19. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Wij hebben zo'n bedrag gekregen, en dit gebruikt voor onze verbouwing, dakkapel en badkamer/wc.....

20. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik zou het zo op hebben: de badkamer en dakkapel zijn aan vervanging toe. Ik zou graag de huiskamer wat uit willen bouwen en een veranda plaatsen.

Deel Deze Pagina