Urban Arrow bakfiets

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door bozoe, 25 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.839
    113
    Zijn er hier mama's met een Urban Arrow? Ik heb een aanbieding gekregen voor de Family Performance Plus incl accessoires. Het is een flink bedrag maar na een testrit ben ik wel erg enthousiast.

Ik heb hiervoor een Troy gehad maar dat was nogal een rammelbak. Heb ook een proefrit gedaan op een Dolly maar de Urban Arrow beviel het best. Ik lees alleen negatieve dingen over de bak, dat 'ie af zou brokkelen als je kinderen er aan zitten. Dat lijkt me voor €5000 wel erg zuur:o:

Zou je weer voor een UA gaan? Heb je tips voor accessoires etc?

2. Yunaaatje

Yunaaatje Actief lid

19 nov 2017
    164
    175
    43
    Vrouw
    Leerkracht PO
    Hier een enthousiaste Urban arrow gebruiker! Hij vervangt voor mij echt de auto. Wij hebben hem nu 2 jaar in gebruik (staat buiten gebruik wel altijd in de garage) en ziet er nog heel netjes uit. Fijne accessoires zijn de regenkap, bankje en adapters voor de maxi cosy.

bozoe vindt dit leuk.
  3. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.839
    113
    Dat is fijn om te lezen! Vind je de bak erg kwetsbaar voor pulkende kinderhandjes?

Ik "krijg" er dan inderdaad een regenkap, bankje en adapters bij:)

4. Yunaaatje

Yunaaatje Actief lid

19 nov 2017
    164
    175
    43
    Vrouw
    Leerkracht PO
    Ik heb net even voor je gekeken. Ik denk dat er nu op twee plekken een kleine beschadiging zit aan de rand. Heb net ook zelf even geprobeerd te peuteren. Als je erg je best doet krijg je er wel wat vanaf. Maar dan moet ik wel erg m’n nagels erin zetten. Ik vind hem zelf niet mega kwetsbaar.

bozoe vindt dit leuk.
  5. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Mijn ervaring is dat ze wel netjes blijven mits de kinderen er niet ontzettend aan pulken. Je oudste 3 kan je het best uitleggen, je jongste zal er nog geen kracht voor hebben nu. Maar mocht ze het gaan doen zou ik erop letten. Voordeel je kijkt in de bak met een bakfiets dus je ziet wat ze doen.

bozoe vindt dit leuk.
  6. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Hier laatst de waarschuwing dat ze erg vaak gestolen worden. Ze gaan echt op zoek naar die bakfietsen.

7. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.839
    113
    Ja ik hoor dat het in de grote steden echt roofgoed is. Wij wonen gelukkig in een dorp en hij zal hier gewoon binnen gestald worden.

8. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Niet je vraag hoor. Maar waarom Urban Arrow? Heb je bijvoorbeeld ook al naar de Dolly gekeken? Goedkoper en de bak is veel minder kwetsbaar.

9. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.839
    113
    Ja, ik heb ook een proefrit gehad met de Dolly maar ik vond de Urban Arrow fijner fietsen, minder wiebelig en voelde meer als een normale fiets. Ook heb ik slechte ervaring met Bafang (die zat ook in mijn Troy). De Urban Arrow heeft Bosch en dat voelt voor mij wat meer waar voor mijn geld. De aanbieding die ik nu heb liggen is een Performance Family Plus voor €5000, dus dat is best een mooie aanbieding en scheelt maar €300 op de Dolly :)

10. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.839
    113
    Dat is fijn om te horen. Ik zag laatst een Lovens (zelfde materiaal) en die was echt helemaal kapot gepeuterd:|

11. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    Let even op dat een urban Arrow bijna niet meer te verzekeren is door het hoge aantal diefstallen.

Verder is de keuze heel persoonlijk, ik ben zelf meer fan van de gazelle makki (ook Bosch motor)

Deel Deze Pagina