Kinderwagen in toyota aygo?!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sterre01, 22 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Wij hebben een toyota aygo, nu bedacht ik me dat er volgens mij geen kinderwagens zijn die in de kofferbak passen?(of een enkele?)
    Wie heeft er zelf ook en toyota aygo, c1 etc en welke kinderwagen hebben jullie?
    We willen onze auto nog niet weg doen, we hebben deze pas net een jaar. Daarnaastzit er al een kinderstoel achter in (onze knul) dus geen mogelijkheid tot platleggen van 1 deel van de bank.
    (Was me alvast aan het orienteren)
    Liefs

2. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Oei. Dat is wel een héél klein kofferbakje. Ik weet dat van het onderstel van de Mura 4 de wielen heel gemakkelijk eraf en erop gezet kunnen worden en daardoor redelijk compact kan zijn. Verder zou je eens kunnen kijken naar een Phil en Teds kinderwagen. Die is over het algemeen ook erg klein en compact.

Een alternatief is om de kinderwagen niet mee te nemen en voor een draagdoek of -zak te gaan :) dan hoef je geen kinderwagen mee te nemen.

3. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Wij hebben de joolz day gekocht. Daar kunnen de wielen ook vanaf en zou moeten passen in mijn c1. Heb het alleen nog niet geprobeerd :).
    Volgens de verkoper zou de easywalker er ook in moeten kunnen.

4. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Wij hebben ook de joolz omdat deze moet passen in de c1. Er is pas een topic geweest over de Joolz in een hyundai i10, daar geven ze ook aan dat deze erin past (willen los klikken en recht op zetten) de kinderwagenbak kan je inklappen en wordt dan vrij plat

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik heb het nog niet getest, maar in een ander topic had ik gelezen dat de mura moet passen, ik heb een aygo en een mura, dus hoop dat het klopt... Mijn man heeft een prius, dus daar past het zowiezo....
    Ik kan trouwens ook een deel platklappen (sommige aygo's kun je alleen de hele achterbank platklappen), dank voor de tip :), baby mag voorin als ik zoon ophaal, want die vertrouw ik in het begin niet naast de baby (hij heeft een beperking).
    Als je nog geen kinderwagen hebt, zou ik gewoon gaan passen in de winkel, van de mura haal je idd de wielen heel makkelijk af.

6. Koon

Koon Niet meer actief

De wagenbak past er echt niet in. Onderstel meestal wel, al dan niet met een wiel er af.

7. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Wij hebben ook een Aygo en de Joolz kinderwagen. Het onderstel past er prima in. Je hoeft de wielen er niet af te halen. Hoedenplank moet er wel uit trouwens... De kinderwagenbak had ik er naast liggen met één deel van de achterbank naar voren geklapt. Het is even behelpen maar kan prima!

8. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Mn zoontje zit ook achter in, nog in een verhoger. Dus tegen die tijd gaat de baby naast hem op de achterbank. (Heb een airbag voor)
    Thnx voor de tips! Dan wordt het toch de joolz, ga inderdaad tegen die tijd jn de winkel even kijken. Vind het zonde om nu al een nieuwe auto te nemen. Hebben m pas een jaar. Creatief indelen word het dan:D
    Hoe doen jullie dat met meerdere kids? En las dat de kinderwagen bak van de joolz kleiner gemaakt kan worden? Gaat het nog om een specifieke joolz? Of passen ze allemaal van joolz?(ben niet meer thuis in de kinderwagens)

9. Binkie81

Binkie81 Actief lid

14 jul 2014
    142
    1
    18
    Haarlem
    Wij hebben de mutsy evo en een C1. Onderstel past hier prima in als je er 1 wiel afhaalt en de hoedenplank eruit laat. De bak past er niet in, wel als je 1 deel van de bank inklapt. Nu mijn zoontje in de buggy inzet zit, past het wel allemaal in de achterbak

10. Carlie

Carlie Actief lid

12 okt 2014
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij past de mutsy evo ook.

11. Binkie81

Binkie81 Actief lid

14 jul 2014
    142
    1
    18
    Haarlem
    Weet niet of dat bij jou kan overigens, maar de airbag kun je volgens mij uitzetten mocht het toch nodig zijn om de baby voorin te doen of je andere kindje. Mijn c1 kan dat wel iig

12. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Bugaboo past ook hoor!

13. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ja dat kan ook bij mijn aygo idd.

14. Koon

Koon Niet meer actief

Bij de mijne ook en is van 2007

15. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik heb de Maxi Cosi Mura 4 en die past achterin de Aygo. Wel eerst de wielen eraf halen, maar die zijn er zo af en weer erop gezet.

16. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    onder het matrasje van de kinderwagenbak zitten 2 steuntjes waarmee je hem uitklapt. Als je deze inklapt kan je hem plat duwen waardoor hij bijvoorbeeld tussen de achterbank en de stoel zou kunnen passen, dan kunnen de kids gewoon naast elkaar zitten. Misschien past hij opgeklapt zelfs erbij in de achterbak, dat weet ik niet zeker. Het is mogelijk een gedoe om het steeds te doen maar het kan wel :)
    de kinderwagenbak van alle joolz (day, studio, die nieuwste waarvan ik de naam niet meer weet) zijn hetzelfde, ook het onderstel is van allemaal hetzelfde. Het enige verschil zit hem in de kleuren en soort stof.

17. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Kijk dat zijn nog eens handige tips! Onze aygo is uit 2009, dan moet de airbag uitzetten ook kunnen. Mocht het nodig zijn scheelt dat ook.
    Vind het wel fijn dat er toch meerdere kinderwagens passen, vind de joolz toch wel prijzig. Fijn dat meer mensen ervaring hebben met de kleine kofferbak & dat er toch wel wagens zijn die passen.
    Kan me dan alvast langzaam gaan orienteren, cq in de winkel kijken welke ons aanspreekt/handig is.
    Bedankt voor de handige tips!!'

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    airbag kan je bij de aygo (dacht ik) onder het dashboard uitzetten. daar zit een sleutelgat waar je met je sleutel de airbag aan en uit kan zetten. en als hij daar niet zit dan aan de zijkant van het dashboard, aan de pasagierszijde.
    ik heb een aygo gehad en had er een quinny buzz achterin liggen. onderstoel lag er op zn kant in, incl de wielen. de zitting paste er ook nog bij in. de hoedenplank liet ik eraf. de wandelwagenbak lag op de achterbank of stond tussen dashboard en pasagiersstoel geklemt. beetje behelpen maar je gebruikt hem maar kort. ik nam de bak zelden mee. vaak gewoon een draagzak. en na een paar maanden gingen ze gewoon in de wandelwageninzet, helemaal plat. kon de bak thuis blijven. mu'tsy passen er sowieso in.

Deel Deze Pagina