Badje of bibabad ?

Discussion in 'De babyuitzet' started by linda84, Jun 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Onze dochter gaat altijd in bad in de shantala. Hier gaat ze nu telkens in staan. En het word ook steeds wat krapper. Nu zit ik te twijfelen wat ik zal doen. Een badje kopen en dit in mijn douchekabine zetten of een bibabad aanschaffen.

Heeft er iemand ervaring met het bibabad ? Vind het namelijk best veel geld.

2. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Dit klinkt misschien heel gek... maar is een specie kuip niets? Stukken goedkoper dan een bibabad, bij elke bouwzaak te koop en stabieler dan een babybadje (daar kan je geen jaren meer mee doen, beetje normale speciekuip kan ze nog wel 1.5 jaar in).

3. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    mijn zoontje van 2,5 zit nog steeds in zijn babybadje dat vind ie helemaal geweldig

ik had bijde zowel een tummy tub als badje nou hij heeft me toch een lol in bad

ik zou een badje nemen als ik jou was kan ze nog behoorlijk poosje in hoor

4. Sara1976

Sara1976 Actief lid

Jul 11, 2006
    233
    0
    0
    Wij hebben een bibabad, en deze bevalt ons super. Lekker ruim, makkelijk neer te zetten, en daarna gewoon weer makkelijk in te klappen.
    Onze dochter is 3 jaar, en ze heeft ook een tijd in het babybadje gezeten, maar dit bad vindt ze nu toch wel heerlijk.
    Zeker een aanrader, en het geld waard!

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Sara zit nog een beetje te twijfelen. Wij hebben een douchecabone en vraag me af waar ik dat het natte ding neer moet zetten.

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier ook een bibabad. Wij hebben een inloopdouche daar zet ik gewoon het bibabad in en na gebruik zet ik het tegen de muur. ga ik zelf douchen dan zet ik het er ff buiten, evt met een handdoek eronder als het nog nat is.

Met 2 kids echt een must. Scheelt een boel tijd als ze tegelijk in bad kunnen

7. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Als ze dat bibadje nog gehad hadden toen die van mij klein waren (schelen nml 24 maanden) dan had ik er zeker een gewilt toen ik in een huis zat zonder bad.
    En in zo'n huis zitten we nu weer. Er is een mogelijkheid dat we binnen kort verhuizen (lees 6 maanden). Maar als dat niet zo is dan ga ik voor een bibadje! (al zullen de heertjes hier dan jaloers zijn op hun zusje :))
    Lijkt me enorm handig ding. Makkelijk weg te zetten en zo op te zetten als je hem nodig hebt.

8. Chieffie

Chieffie Bekend lid

May 28, 2008
    581
    0
    0
    Assistent manager Service & Diensten
    Rotterdam
    Is een didadouche niks voor je? :D

9. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Pas een bibabadje gekocht. Wat een prul voor 150 euro.
    Onhandige en onduidelijke gebruiksaanwijzing. (veel te licht gekopieerd en hele kleine plaatjes).
    En hij zou op/in elke douchebak passen. Nou in onze standaarddouchebak dus niet.
    Na een uur veranderen, uit elkaar halen en proberen, schuiven passen en meten.
    Niet op de rand en niet in de bak. Alles net niet.
    Linearecta terug ermee naar de winkel! :evil:
    Succes ;)

10. Sara1976

Sara1976 Actief lid

Jul 11, 2006
    233
    0
    0
    Dat begrijp ik niet zo goed Dot.
    Het stelt echt niets voor om het badje in gebruik te nemen. Een simpele uitklapbare standaard, en het "doek" kun je er zo omheen hangen met knoopjes. Simpeler kan volgens mij niet? Je kunt hem heel makkelijk kleiner en groter maken.
    Wat ik ook erg handig vind is dat je het doek gewoon uit kunt wassen in de wasmachine.
    Ik klap hem na gebruik ook gewoon in en dan staat die tegen de muur.

Groetjes Sara

11. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Nou voordat ik de standaard in elkaar had was ik toch wel een tijdje verder. Ik kon op de lichte gebruiksaanwijzing heel moeilijk onderscheiden welke schroeven en dopjes ik nodig had. Ook hele kleine plaatjes.
    We hebben een douchebak met rand en op de kleinste stand was het Bibabad net te groot voor erin te staan en op de grootste stand net te klein om op de rand te staan. er zaten drie gaatjes voor drie standen.
    Het voelde ook allemaal heel wiebelig en onvast.
    Misschien hebben we toch een ander soort gehad of ben ik a-technisch ;)

12. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier had mn man hem in 10 min. in elkaar dus hier viel het reuze mee en wij hebben van te voren wel ff gemeten of het zou passen (met gemak, staat hier nu lekker op de ruimste stand)

Hier geen lichte gebruiksaanwijzing hoor... had je misschien net pech. Wel was het zo dat 1 knoopsgat niet goed was dus toen is er gewoon een nieuwe hoes opgestuurd binnen een week.
    Ben echt heel enthousiast!

13. Sara1976

Sara1976 Actief lid

Jul 11, 2006
    233
    0
    0
    Misschien dan toch een ander soort gehad inderdaad, Dot!
    Hier geen wiebelig ding, maar erg stevig! :D
    Of je hebt gewoon pech gehad, dat er een foutje in zat ofzo!
    Of toch verkeerd in elkaar gezet ;)

Groetjes Sara

14. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik zag ook een bajde bij de leenbakker staan ....een soort van hoge emmer met een zit gedeelte er in .....was niet zo gek duur meende ik ..........ik zelf zou voor de specie kuip gaan ...die is ook niet zo duur ...en je kunt hem omdraaien en de kleine er op zetten als je haar doucht ....

15. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Maar hoe haal je het water uit de speciekuip dan?
    Daar zit toch geen stop in?

16. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Moet de stevigheid niet komen van het water wat er in moet gedaan worden?
    Dat is bij van die zwembaden die ze tegenwoordig overal verkopen ook (van die grote blauwe waarbij je de bovenste rand alleen op moet blazen)
    Het water duwt dan naar alle kanten waardoor alles stevig op zn plek komt te staan.

17. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    de speciekuip kun je gewoon voorzichtig omkiepen

18. Chieffie

Chieffie Bekend lid

May 28, 2008
    581
    0
    0
    Rotterdam
    Of bij sommige drogisten/reformzaken (Degenen die ook spullen verkopen om zelf wijn te maken, bij ons bijv. de D.A.) een rubber kurk met een gat erin kopen (is eigenlijk om het waterslot in te plaatsen), een gat laag in de speciekuip boren waar deze kurk heel strak in draait, en een klein rubber slangetje met kraantje door het gat in de kurk steken (Ook te halen bij voorgenoemde drogist). Dan kun je hem daarna gewoon opendraaien en leeg laten lopen. Haal wel de grootste maat kurk en slang, als je geen 3 uur bezig wilt zijn met een 90 liter speciekuip :D

Ik kan me overigens voorstellen dat niet iedereen een kuip van 90 liter zomaar even leegkiept.

19. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    een speciekuip van 90 liter ...doe je die vol ? ;) voor een kleintje dan ?
    de speciekuip heeft trouwens ook nog erg lang als buitenbad gefungeert

20. Chieffie

Chieffie Bekend lid

May 28, 2008
    581
    0
    0
    Rotterdam
    Ja :p Dan kan ze meteen leren zwemmen :D

Nee, geen idee, ik heb zelf zo'n ding niet, maar als je moeite hebt hem leeg te gooien zou je een kurk en slangetje kunnen overwegen :)
    Ik zou niet eens weten hoe groot 90 liter is :D Hoeveel liter gaat er ongeveer in een bad van 80x80x180? :D

Share This Page