hoi! Ik ben op zoek naar ervaringen! We willen onze vloer vervangen in de woonkamer en open keuken. We hebben nu n donkere houten geoliede vloer. Die is toe aan vervanging en vlekken trekken snel in. Hij wordt vaal en krast snel. Geen geoliede vloer voor ons dus, omdat we m ook graag flink lichter zouden willen (en dan schijn je nog meer vlekken te zien). We twijfelen nu tussen pvc (houtlook) of toch een houten vloer, eerst geolied en daarna gelakt. Wie heeft er ervaring? Pvc is lekker kindproof, maar ook wel ‘neppig’ in de zin van dat je toch ziet dat t nep is. Hout is prachtig vind ik maar zou t goed blijven? Hoor t heel graag!
Wij gaan voor een tegelvloer met houtlook, omdat we vloerverwarming aan laten leggen. Tegels zijn zeker kindproof en onderhoudsvrij.
Wij hebben een lichte houte geoliede vloer en herken wel wat je zegt. Je moet inderdaad voorzichtig. Wij hebben geen kinderen, maar nog is het soms lastig. Dus soms zou ik willen dat ik een pvc vloer had. Ik wilde heel graag een houten vloer, want ja dat heeft toch het meest karakter, maar ik weet niet zeker of ik opnieuw die keus zou maken. Ik denk dat je best mooi pvc hebt die er niet zo nep uitziet. Hout gelakt vind ik dan zelf weer niet zo mooi, dus zou dat niet doen.
Is jullie huidige houten vloer al een keer opgeschuurd en behandeld? Daar zou ik eerst navraag naar doen.
Waarom ga je niet voor een laminaatvloer die waterdicht is? Kost wel wat, wij betaalde voor 2 verdiepingen 3400 euro maar wat is het mooi geworden persoonlijk vind ik dat veel mooier dan pvc.
Wij hebben sinds een paar maanden een pvc vloer, hiervoor hadden wij geolied hout. Ik vind het ideaal! De meeste mensen zien niet dat het geen hout is totdat ze goed kijken. Met 2 kinderen en een hond is dit heerlijk.
Tja lastig Ik vind houten vloeren (juist de lichtere varianten) werkelijk prachtig! Hoe ze aanvoelen en de uitstraling....Maar omwille van het onderhoud dat het nodig heeft en de kwetsbaarheid hebben wij daar niet voor gekozen in dit huis vorig jaar. Wij hebben gekozen voor een kurk-pvc vloer (kurk onderlaag met pvc toplaag, de kurk ivm de isolatie kou vanuit kruipruimte). Pvc heeft natuurlijk een heel andere uitstraling, laminaat kan nog t dichtst bij echt hout in de buurt komen qua uitstraling en gevoel. Pvc is wat matter/zachter qua uitstraling. Ik vind zelf de pvc wel heel fijn aanvoelen onder blote voeten (niet zo koud als laminaat bijv), gewoon lekker comfortabel en dempt ook stuk meer geluid. Al vind ik houten vloeren ook heel fijn onder blote voelen, pvc is wel duidelijk warmer. Pvc heeft minder onderhoud nodig idd en is t wat minder kwetsbaar met t oog op krassen bij kleine kinderen en hun speelgoed in huis Heel veel keus verder ook in pvc, en uiteindelijk vaak ook minder duur per m2 Maar ik kan zeker onze vloer aanraden wanneer er geen vloerverwarming ligt (de combinatie kurk met pvc)
Dit. Wij hadden in ons vorige huis pvc en hadden nu niet direct de financien om het mee te nemen, nou dat merken we toch wel hoor. Dus zodra het wel kan gaat die erin! Niemand bij ons zag dat het pvc was, dus als je zoekt naar de betere pvc zal je ook echt lijkendere vinden.
Hout is inderdaad bewerkelijker. Maar.. vindt dat niks warmer uitstraald dan hout, het leeft ook heel erg. En dan ben ik toch echt voor mooier dan praktische. Als we boven gaan verbouwen willen we daar ook een houten vloer, alles 1 geheel. Vindt je praktische belangrijker dan kun ne tegels/pvc/laminaat overwegen.
Wij hebben een houten vloer maar ik wil evht noooooooiiiiiiittttt meer een houten vloer. Hij is licht van kleur, ziet er alles op, dweilen is super slecht want dan wordt hij dus weer vaal en krijg je juist strepen. Meerdere keren al geschuurd en opnieuw gelakt, ook al een keer olie geprobeerd. Ik vind niets handig aan hout, ja voor het mooie en als je alleen bent en nooit visite krijgt misschien. Nooit meer! Ik zou juist graag pvc of tegels willen. De houten vloer was alleen erg duur en om die na een aantal jaren de deur alweer uit te doen
Dat is jammer!! Dat is hier dan weer helemaal niet zo. Wel dat als er iets valt of schuurt dat je snel een kras oid hebt. We hadden in het vorige huis laminaat, dat vonden wij weer heel erg vlekken. Leek altijd smerig.
Wij hebben keramische parket. Is steen in de vorm van laminaat. Zeer kindproof en een luxe uitstraling.
Alle boten hebben een houten vloer. Met de juiste lak en onderlagen heb je er echt jaren geen omkijken naar. Een geoliede vloer kun je niet lakken. Lak hecht niet op olie en zal dus heel snel lelijk worden omdat de lak geen body heeft tegen stoten, krassen etc. Het lakken van een houten vloer kan alleen op ‘kaal’ hout. Een vriendin van ons heeft pvc (tegellook) en wordt er gek van. Het schijnt heel lastig te dweilen te zijn, altijd strepen. Blote voeten lopen geeft doffe plekken.
Wij hebben een mat gelakte houten vloer. De vloer in ons huis is van eiken planken. Hij was geolied, maar wij hebben het door een speciaal bedrijf laten schuren en daarna in een kleurloze matte blanke lak laten zetten. Voordeel van lak is, dat je dus gewoon water erop kan laten vallen, het vlekt niet. Je krijgt op den duur wel krassen in het lak, bijv door het schuiven van meubels enzo
Nou precies dus als hierboven beschreven. Was duur en heel veel werk, vloer is helemaal kaal gemaakt en daarna gelakt. Kan dus echt wel want anders zou ik het niet zeggen!
Ik stond een jaar geleden voor dezelfde keus toen ons huis werd opgeleverd. In ons vorige huis geolied eiken maar jemig wat een ramp met vlekken. Ik wilde graag weer eiken en absoluut geen pvc, want te nep etc. Het is toch pvc geworden en ben er zo blij mee! Echt ideaal met kinderen. Wij hebben visgraat pvc van moduleo in een heel lichte tint, ziet er echt heel mooi uit en niet zo nep.
Hier een geoliede houten vloer (was al zo) hebben hem vorig jaar laten schuren en oliën. Vind hem erg mooi maar zou persoonlijk nooit meer voor hout kiezen, de kat heeft er een aantal keer op gekotst, de hond snachts gepoept en geplast en mijn dochter heeft eens in de groef gekleurd met stift. Allemaal vlekken die ik er niet uit krijg helaas. Volgend jaar laten we hem weer behandelen denk ik, maar wat een gedoe en kostenpost steeds.
Wij hebben pvc, ideaal! Ja je ziet natuurlijk wel dat het geen echt hout is maar wat een comfort ten opzichte van onze vorige rustiek eiken vloer. Je hebt prachtige pvc vloeren en de uitstraling is toch hetzelfde als hout vind ik. Maar goed, wij hebben dan ook geen vt wonen magazine huis.
Precies dat ja, wij hadden een kat die wel eens een haarbal achter liet, en als je die dan een uur later vind heb je al een vlek in de vloer...
Hier pvc, echt prachtig! Maar ook bijna net zo duur als het sjiekste hout hoor, voor de prijs hoef je het niet te laten. Hondjes, kids en een kliederende Man, je ziet er niets van op de vloer In het echt is hij ietsje lichter dan op de foto.