matrasje voor wieg maat 40x90

Discussion in 'De babyuitzet' started by dushi85, Jan 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dushi85

dushi85 Actief lid

Aug 23, 2009
    354
    0
    0
    Ff een vraagje over deze afmeting.
    Wie heeft een matrasje met deze maten? Dit is geen
    standaard maat. Ik kan een wiegje van iemand lenen
    maar wil een nieuw matrasje kopen en de maat moet
    40x90 zijn. Alleen ik heb het beddengoed zoals molton
    en hoeslakens al gekocht van maat 40x80. Weet iemand
    of deze over een 40x90 kunnen of gaat dat echt niet passen?

2. 894hi

894hi Niet meer actief

ik heb ook een rare maat wieg heb voor 25 euro een nieuw matrasje gekocht en op maat gesneden met een broodmes
    past prima
    hoezen licht er vaak aan hoe rekbaar de stof is dus gewoon proberen en evt. hebben ze bij de xenos van die lakenspan dingen

3. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik weet niet waar je vandaan komt maar bij BabyPlanet Oud Gastel en Breda hebben ze deze maat matrasjes op voorraad omdat ze de wieg Falk verkopen en die heeft ook die maat matras. Of andere BabyPlanets ze ook hebben weet ik niet weet het alleen van deze twee omdat ik er werk.

Als hoeslaken gebruiken wij in de winkel meestal een waskussenhoes omdat deze groter zijn en er dan mooi strak omheen zitten. De hoeslakens 40x80 gaan niet passen. Je komt 10 cm te kort waardoor het matras zal gaan opkrullen.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Wij hebben ook een wieg van 40x90, hebben een matrasje bij de Prenatal op maat laten maken, kostte iets van 40 euro geloof ik (ruim 2 jaar geleden). Ik vond 'm alleen wel snel indeuken bij het hoofd (dus telkens maar omdraaien), je kan ook bij bv. Ikea een goedkoop schuimmatrasje kopen en op maat snijden. Persoonlijk zou ik dat doen, maar wij hebben dus al een matrasje die we nu weer gaan gebruiken.

Ik had ook hoeslakens gekocht van 40x80, maar dat was geen stretch en dat paste dus echt niet. We hebben er daarna aankleedkussenhoezen voor gebruikt (stretch), dat ging wel prima.

5. dushi85

dushi85 Actief lid

Aug 23, 2009
    354
    0
    0
    Bedankt voor jullie reactie:)

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wat je ook kunt doen is met patroonpapier de bodem van het wiegje overnemen (vooral handig als er veel rondingen inzitten) en bij een Jan Sikkes (stoffenzaak vnl in Noord-Nederland) een matrasje op maat laten snijden.

Zelf hadden wij een matrasje nodig met nogal wat rondingen en dat was volgens mij ongeveer 90cm lang. Incl nog wat andere zaken voor het wiegje (hoofdbescherming en andere stofjes) was ik volgens mij voor 29 euro klaar bij Jan Sikkes.

7. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis
    Ik heb een matrasje 44x90 laten maken bij babypark (voor het lilywiegje vd babyplanet). Was iets van 80 euro, maar wel een heel goed matrasje.

De hoeslakentjes van de hema 40x80 passen er gewoon om, mits je ze koud wast en niet in de droger doet. (in eerste instantie had ik ze dus gewoon op 40 graden gewassen en in de droger gedaan en die passen dus niet ;) )

Share This Page