uren aan de borst en je dagelijkse dingen doen - hoe?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Amona, 2 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Hee meiden

Hoop dat jullie tips hebben, of motiverende woorden...

Ons zoontje is pas 11 dagen oud, maar toch...

De.eerste dagen waren zo moeizaam qua bv, geen/weing melk en gigantisch veel pijn... nu is de pijn draaglijk en ik heb melk en hij is al n paar dagen over zn geboortegewicht heen dus ergens doen we iets goed, maar...
    hij wil urennnnnn aan de borst en ik heb nog een zoon van 15mnd! Morgen gaat mijn man weer werken en ik heb geen idee hoe ik dit ga doen!

Hij gaat na n poos meer zuigen dan echt drinken, laat soms zelf los of valt in slaap, maar.leg ik hem dan weg dan is hij met 5min weer wakker, niet lang tevreden en dus uiteindelijk weer ad borst. Vanmorgen heeft ie met.minipauzes en slaappogingen aangelegd gelegen van 10 tot 16.30 toen sliep ie.pasm diep.de andere slaapjes dus kort of op mij.

Regelt hij mijn productie nog? Heb ik niet genoeg melk? Is hij onverzadigbaar?
    Vk raadde speen af, maar vanmiddag toch gegeven.omdat ie t naar mijn idee soms puur doet voor t zuigen/comfort... hielp nog niet lang maar het is iets haha.
    Ook de draagdoek al geprobeerd maar.zelfs dat was brullen. Ons eerste zoontje waa zo makkelijk en tevreden ik weet nu niet zo goed.of.dit.nog normaal is en zal veranderen? Hoe kan ik voor beide kindjes zorgen en het huishouden als hij continu aan de borst wil?

Pff.k.wou zo graag bv, eerste x niet gelukt maar nu twijfel ik of k met kv niet een meer tevreden baby zou hebben.ik kan nika meer en als er (mannelijk) bezoek is, zit ik uren boven.

2. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Dat klinkt best pittig, zoals je het beschrijft.
    Je schrijft dat je zoontje alweer boven het geboortegewicht zit, dus wat groei betreft gaat het prima.
    Ik zou hem proberen goed te laten drinken en hem niet in slaap laten vallen voordat je het idee hebt dat hij goed gedronken heeft. Dus lekker onder zijn voetjes kriebelen.

Het hoort er een beetje bij die eerste weken. Het is geen kopie van je oudste, dus ga hem goed observeren. Welke signalen geeft hij? Welke momenten van de dag is hij onrustig? Door dit te weten kan je daarop wat huishoudelijke werkzaamheden plannen.
    Alleen adviseer ik je om na 11 dagen nog niet te veeleisend te zijn.

3. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Tis idd nog vroeg maar ik heb natuurlijk vooral meiden om me heen waarbij de kindjes drinken en daarna ook tevreden zijn en ook nog slaapjes doen haha.

Hier ist vanaf opstaan tot ver in de middag drinken drinken. ..kwil echt niet veeleisend zijn maar k kan dan bijna niks gedaan kr ijgen...wat gezien t kleine leeftijdsverschil wat voor paniek zorgt zo vantevoren ;)

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.821
    5.956
    113
    Vrouw
    #4 Zoe123, 2 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2014
    Jouw kindje clustert.Dat is heel normaal gedrag,hij regelt je productie en en regelt dat hij bij mama kan zijn.
    Eigenlijk kan je zeggen dat het dus heel goed gaat!
    Vanuit zijn oogpunt bekeken dan..

De meestekindjes clusteren s'avonds.Die van jou doet het overdag.
    Das inderdaad best lastig! Mijn jongste dochter was 16 maanden toen haar broertje geboren werd en het is best een lastige leeftijd.
    Voor nu:probeer je oudste zoveel mogelijk er bij te nemen.
    Op de bank een boekje lezen.Aan tafel kleuren.De oudste in bad:jij in een stoel er bij.Al die momenten kan je voeden en je kindje bij je houden.

Het duurt gelukkig maar een tijdje.Maar als je er midden in zit is het pittig.
    Probeer nog niet te veel eisen aan jezelf en aan je kindje te stellen.
    Hij is er net, moet nog wennen aan de nieuwe wereld.
    Bij borstvoeding betekend dat soms:vaak en lang aan de borst.

Maar nogmaals,heel normaal gedrag!
    Je kindje is overigens wel tevreden hoor! Hij doet wat hij hoort te doen.Dus het hangt ook af van wat je definitie van tevreden is..
    Het is gewoon zo dat een fleskindje ander gedrag vertoont dan een bv-kindje.
    Maar dan nog,ook fleskindjes hebben regeldagen....

5. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    De Regeldagen van onze kleine meid duurde gelukkig maar 3 dagen, ik werd er ook moedeloos van, het frustreerde me enorm. Waarom is mijn kindje niet tevreden vroeg ik mezelf steeds af. Gelukkig ging het na 3 dagen beter, hoop dat het bij jou hetzelfde zal zijn!

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.821
    5.956
    113
    Vrouw
    Overigens, het regelen van de productie, is niet per se iets van de eerste periode.
    Als je kindje een groeispurt heeft,of ziekjes is geweest en tijdelijk niet goed heeft gedronken, dan zijn regeldagen weer even nodig om de boel wat op te krikken :)

7. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Dat vroeg ik me dus ook af idd, is t allemaal nog voor mn productie? Ik voel me zo leeg op den duur namelijk. Vanavond na t slaapje pas weer y gevoel dat er wat te drinken viel niet alleen te zuigen. Het zou praktischer zijn s avonds ja maar dat heb je niet in de hand. Hij doet meestal dus maar één langer slaapje op n dag. Kben t helemaal anders gewend natuurlijk.

Maar als ie op den duur zuigt maar niet drinkt...dan doet t toch niks voor mn productie? Hij doet dit alle dagen al..miss maak k niet genoeg melk?

8. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Ik mis t om een voldaan kindje op mn borstkas te hebben liggen..zo weg dommelen bij mama...hij blijft in zo'n houding zoeken en zoeken en huilen zou je t rekken. .. alleen tevreden aan de borst.. en kan niet wrgleggen of met m gaan liggen als ie dan inslaspt... savonds dus op mn zij voeden en speentje zijn tot we beiden slapen.

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.821
    5.956
    113
    Vrouw
    Ja,het is voornamelijk voor je productie!
    Niet omdat jij niet genoeg melk hebt (laat aub je dat niet wijsmaken). maar omdat het nu eenmaal zo werkt.

Als je de fles geeft,ga je langzaam de flesjes ophogen.
    Maar hoe moeten je borsten begrijpen dat je kindje meer nodig heeft?
    Door veel veel veel te stimuleren.
    Want vraag/aanbod :)

Als je merkt dat ie echt zuigt en niet meer effectief drinkt,dan is het goed om af te koppelen.Zuigen is niet goed voor je tepels.
    En dan de andere borst aanbieden.
    Als je het gevoel hebt dat hij dan.nog steeds zuigebehoefte heeft kan je evt een.speentje geven.
    Mijn jongste had hier ook behoefte aan.
    Maar hou wel de "ik heb honger-tekens" in de gaten

10. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Als k m loskoppel terwijl ie niet slaaptlt, kijkt.ie inmiddels miss even om zich heen maar dan toch weer zoeken/jengelen of huilen...

11. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Probeerde net ook.speen en hij trekt n vies gezicht en werkt m naar buiten haha. Vanmiddag.pakte hij m wel ff.. hoop dat we beiden zo.slapen...

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het lijkt nu oneindig, maar echt, het zijn gewoon regeldagen. Door nu veel bij je te zijn, veel te zoeken, veel te drinken, zorgt jenkindcer voor dat er ook over 3 of 4 maanden nog genoeg melk is.
    Regeldagen duren geen eeuwigheid, al voelt het wel zo als je er middenin zit. Wat je nu het beste kunt doen is je er aan overgeven, niet aan het huishouden denken (kun je geen hulptroepen inschakelen?), je rust pakken. Dan is het het snelst weer over.

13. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Mijn dochtertje van 6 weken heeft ook al flink wat regeldagen achter de rug en nog extra omdat we beide ziek zijn geweest. Terwijl ik overproductie heb aan een borst. Ik vind het ook erg pittig en soms frustrerend dat de enige andere borstvoedende vrouw die ik ken idd een kindje heeft dat van voeding tot voeding in het eigen bedje slaapt... Waar blijft mijn ritme en regelmaat?

Maar er komt een moment dat mijn meisje het goed gerrgeld heeft en weer wat langer tussen een voeding in kan laten. Tot die tijd probeer ik me er maar aan over te geven, haar bij me te houden in de doek en te accepteren dat de oudste soms iets meer televisie kijkt dan me lief is.

14. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Bedankt meiden.

Donderdag komt de lactatiedeskundige ben benieuwd wat zij zegt.
    Heb t idee zelf dat ie gewoon niet zat raakt, maar om meer productie te krijgen is hij te vaak aan tnzuigen/sabbelen ipv drinken...dus hoe we dit kunnenndoor breken is de vraag. Anders stap.ik miss toch naar de.fles, met pijn in mn hart maar ons oudsten zoontje verdientm ook.aandacht niet alleen tv en kusjes... hijs heel ondernemend en wordt door dit gebrek aan aandacht soms wel extra ondeugend. Hem in bad zetten en ernaast voeden , is echt geen optie..maarn laat ik badderen gewoon tot papa het kan doen :)

Door het dagenlange aanleggen zou ik.toch inmiddels erg veel.melk.moeten hebben?? Merk.er.niks van.maja als ie steeds blijft drinken ben.k.ook echt wel.leeg.

Iemand nog.ideeën?

15. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Veel typefouten, zit op tel en verbeteren kost dan teveel tijd ;) :p

16. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hoi, vermoeiend he die eerste weken! vond ik wel (en dan heb ik er nog maar 1!)

Misschien is het gewoon mamahonger en helpt een draagzak of draagdoek? Dan is hij lekker bij je en kun je ook tijd besteden aan je dreumes. Zo deed ik het met de oppaskindjes wel, baby op de buik en dan met de andere twee de speeltuin in. Hij blij, zij blij en ik blij.

17. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.821
    5.956
    113
    Vrouw
    Meid, je kindje is toch pas 2 weken oud?
    Ja, het is een moeilijke periode. En als het de komende 6 maanden nog zo zou zijn, tja, dan zou geen moeder meer borstvoeding geven.
    Maar zoals het al vaker is gezegd, het gaat weer over. Het is nu even pittig. Maar het wordt makkelijker. Uiteindelijk is het een kleine investering nu voor een langere periode later.
    Ik denk dat de meeste mama's in die eerste periode hun oudere kindje te veel voor de tv/dvd gezet hebben, vaak makkelijke maaltijden hebben voorgeschoteld en minder aandacht hebben gegeven. Vervelend? Ja. Erg? Nee.
    We overleven het allemaal wel weer hoor gelukkig:)

Als je overstapt op flesvoeding, kan je ook te maken krijgen met diverse problemen. Krampjes, verstopping, onrustige baby's, onverzadigbare baby's...
    Lees maar eens op het kv-forum. Die mama's hebben het net zo goed zwaar!
    Het hoort gewoon een beetje bij die eerste periode.

Goed dat de lactatiekundige langs komt, die kan je vast goede tips geven:)

18. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Ja dat had ik ook gehoopt, heb t een paar x geprobeerd, maar hij blijft dan wild zoeken en uiteindelijk huilen tot ik m weer aanleg...
    Hij geeft mn borsten geen kans weer vol te worden. Net sliep ie eindelijk even wat langer dan n hazenslaapje (op mij) en daarna dus melk..dan drinkt ie ineens maar kort (max 15-20min) en slaapt voor ie bij borst twee is..

Waarom niet steeds n pauze zodat er wat te drinken valt....

Wil wel nog kijken naar.de manieren waarop de doek te binden is dat je kindje kan drinken/zuigen, dan.accepteert ie t miss.wel op zon.moment.

Hopelijk wordt ie zo.wel weer wakker.zodat t niet ten.koste gaat vd nacht ;) (altijd wat...).

19. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Ja is ook wel zoe, maar ken dit gewoon niet kindje wat wanneer ie wskker is alleen maar aan de borst hangt en dan wordt er echt.lang niet gedronken heb k het idee...ja drinkt hij.wel.en ben.ik.leeg.of zuigt hij zelf.zo? Geen idee...
    Maar t vergt wel veel ja..

20. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.821
    5.956
    113
    Vrouw
    Daarom is het ook goed dat de lactatiekundige langs komt!
    Natuurlijk, het is heel normaal dat een kindje graag en veel wil drinken die eerste periode.
    Maar je moet er dan wel zeker van zijn dat dit niet komt omdat baby het niet voor elkaar krijgt om effectief te drinken. Dat moeten ze natuurlijk nog wel een beetje leren, maar goed, het is wel de bedoeling dat ze dit uiteindelijk onder de knie krijgen! Een lk kan dat heel goed beoordelen:)

Deel Deze Pagina