Uurtarief gastouder aan huis

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door MPS05, 15 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Hallo dames,

Ik ga waarschijnlijk binnenkort aan de slag als gastouder bij een gezin thuis. Ik heb net een gesprek gehad met een gastouderbureau en zij heeft aangegeven dat er hier in de omgeving veel vraag naar is. Dat is positief natuurlijk alleen gaf ze ook aan dat ouders wel eens moeilijk doen over de prijs en doorbetaling bij ziekte en vakantie. Zij adviseerde mij om me eens te verdiepen en zo een bedrag in mijn hoofd te houden van wat ik per uur wil verdienen.
    Als gastouder aan huis heb je minimaal recht op het minimum uurloon €9.63 ongeacht het aantal kinderen dat je opvangt en zoals ik begrijp 8% vakantie geld.
    Ik hoef er echt niet rijk van te worden maar wil er toch ook graag een leuk bedrag aan over houden.
    Ik heb de opleiding spw4 gedaan plus nog andere certificaten gehaald en ruim 4 jaar in de kinderopvang gewerkt, verschillende leeftijden.
    Zijn er hier meer gastouders aan huis of ouders die een gastouder aan huis hebben? Wat is jullie uurprijs? Of voor andere moeders, wat vinden jullie een redelijk bedrag?

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.284
    11.896
    113
    Tsja, dat is lastig. Ik zou kijken naar wat het kost om kids op een kdv of bij een gastouder thuis te laten opvangen. Bij meerdere kids uit een gezin betaal je voor elk kind ook nog eens steeds minder. Omdat je aan huis komt, is het natuurlijk wel iets prettiger, dus iets boven die prijs zou je best mogen vragen. Ik denk zelf dus wel dat het te maken heeft met hoeveel kids je dan moet verzorgen en opvoeden. Maakt nogal een verschil of het er een is of 4 en welke leeftijden het zijn.

3. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Ik ben gastouder aan huis en krijg 11,50 per uur. Daar gaat uiteraard nog wel belasting van af.

4. mamak82

mamak82 Actief lid

6 nov 2011
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    onze gastouder krijgt 12.50 per uur. De twee jongste zijn de hele dag thuis de oudste gaat naar school.

5. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Bedankt voor jullie antwoorden, heb ik een beetje een richtlijn.
    Nog meer mensen ervaring met een gastouder aan huis?

Deel Deze Pagina