slechter drinken en 's nachts veel wakker

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door mamakaatje, 13 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Hallo,
    Mijn dochter is nu 12 weken en 3 dgn oud. Sinds deze week drinkt ze opeens weer minder uit haar flesje en slaapt ze 's nachts erg onrustig.
    Eerst dronk ze een fles van 200 ml bijna leeg en nu drinkt ze hooguit tussen de 150 en 170 ml.
    Gevolg is dat ze de 4 uurtjes tussen de voedingen niet meer haalt en 's nachts komt ze ook weer sneller.
    Eerst sliep ze in ieder geval eerst 5 uurtjes en daarna nog een keer 4 uurtjes. Tussendoor gaven we dan een klein flesje van 50 ml water met 1 schepje voeding.
    Nu wordt ze na 2 1/2 tot 3 uurtjes slapen al huilend wakker. Met een speentje lukt het ook niet meer om haar dan in slaap te krijgen....
    Ik geef nu overdag maar weer kleinere flesjes van 165 ml en heb vannacht ook maar een fles van 165 ml gegeven.
    Ik snap er niks meer van, 1 1/2 week geleden sliep ze juist steeds langer door 's nachts en heeft ze zelfs 4 nachten achter elkaar helemaal doorgeslapen?
    Weet jij wat we kunnen doen, of zou dit toch een sprongetje kunnen zijn?
    Alvast bedankt!
    Gr Kaatje

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoe gaat het nu?

Ilja

3. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Inmiddels zijn we een aantal weken verder en gaat het nog steeds wisselend.
    Ze slaapt nog steeds niet door en haar schema was 2 weken geleden helemaal in de war. Ze dronk toen nog maar 400 ml op een dag op uit haar flesjes. Wel groeit ze gelukkig nog steeds (555 gr in 4 weken).
    Het drinken blijft soms moeilijk. vandaag bijvoorbeeld stopt ze steeds na 100 ml, na 10 min drinkt ze hooguit nog 50 ml uit diezelfde fles maar meer ook niet....

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Moeilijk hoor. Gelukkig groeit ze goed, maar 400cc in 24 uur is wel wat aan de weinige kant.
    Ik zou dit even met het Cb bespreken.

Ilja

Deel Deze Pagina