Als hij na kwartier wakker wordt kan ook goed zijn omdat hij eigenlijk gewoon te moe is om goed te kunnen slapen, ga dan lekker met hem wandelen (is heerlijk weer nu!) zodat hij weer lekker in slaap gewiegd wordt.... en dat hij dan gaat huilen is normaal. Een baby wat huilend wakker wordt kan goed duiden op een baby wat nog niet uitgeslapen is. Ik zou met 5 weken echt max. een uur wakker houden. Mijn zoontje kon toen echt niet langer dan 45 min. wakker blijven, anders was hij echt te moe om te slapen. Probeer een vast ritme aan te houden over de gehele dag. Niet qua tijd, maar qua dingen die je doet. Wordt hij wakker en is het tijd voor een voeding, die geven, dan spelen/knuffelen en dan weer lekker slapen. Wordt hij dan weer wakker en is het nog geen tijd voor voeding, kijken of hij nog wat wil slapen en anders gewoon lekker bij je nemen en daarna voeding, knuffelen en weer slapen. Je hoeft hem niet wakker te maken, alleen als er te veel tijd tussen de voedingen zou komen. Hier mochten we met 3 weken al een max van 4 uur tussen de voedingen aanhouden, maar volgens mij wordt er vaak op het begin toch 3 uur tussen de voedingen aangehouden. Succes!
Veel pasgeboren kindjes slapen slecht. Moeten nog echt een ritme krijgen en dat duurt even. Ons meisje sliep ook slecht overdag. 's Nachts eigenlijk vrij goed. Heb haar veel bij me gedragen in een draagdoek, daar sliep ze wel. Ze wilde ook niet alleen zijn, begrijpelijk. Ze zijn dan nog zo klein. Ik zou je kindje wat eerder op bed leggen. 1,5 tot 2 uur is lang. Kijk wanneer ze in de oogjes wrijft, gaapt etc, dan op bed leggen. Lukt het niet, later nog eens proberen. Zo deed ik het altijd. Kon haar niet laten huilen. Nu is 9 maanden geweest en heeft ze eindelijk een beetje een goed ritme overdag. Kijk vooral goed naar je kindje.
Hi, nou ik heb het 24 uur geprobeerd... En ik heb bijna een ander kind hij heeft gister in totaal maar 3 kwartier gehuild en dat was bij z'n bedtijd van 19 uur. Vannacht gewoon ook nog geslapen van 22 tot 3.30 en tot 07.00. Ik heb (beetje spastisch) strak de 60 min Max aangehouden. Als ik eerder iets zag ging hij eerder naar bedje.vaak heel even tegenstribbelen maar daarna slapen. De tijd dat hij wel even wakker was was hij alert en lacherig! Ze zijn bij ons ook aan het bouwen in de straat, dus per vanochtend heb ik hem ook maar weer in onze slaapkamer gelegd met Wiegje, daar is het toch iets rustiger voor hem. Kijken hoe dag 2 zal gaan Hij vindt de draagzak dus niet fijn, slaapt niet in box en onrustig in kinderwagen. Bedje toch het beste heb ik het idee. Zou wel graag met hem buitenlopen voor de frisse lucht, maar hou hem voorlopig maar even op dit ritme binnen... Zodat hij wat tot rust kan komen en de overprikkeling kwijt kan raken.... Xx
Super fijn! Ik ben nu bezig met dag 4. Het gaat goed. Hij vind het ritme en zijn bedje ook erg fijn. Mama vind het wel jammer dat hij de kinderwagen minder fijn vind door alle prikkelingen. Ach ja, misschien komt het nog.
Ik heb hetzelfde ongeveer (gehad). Meisje wilde niet in de box, niet in mijn armen en niet in bed. Telkens jengelen, huilen en uiteindelijk krijsen. Ben toen op gaan letten en merkte dat ze bij het eerste geeuwtje nog helemaal niet weggelegd wil worden in bed. Nu wacht ik tot ze in haar ogen wrijft of aan haar oren/haren frunnikt. Dan is het tijd om te slapen, ze huilt en jengelt dan wat en valt in slaap. De ene keer na 10 minuten, andere keer na 45 minuten of een uur. Als ik zeker weet dat er niks anders is en ze gewoon moe is ga ik erheen als ze echt huilt. Dan geef ik de speen (liever niet want huilen als ie na 5 minuten kwijt is) of woel wat door haar haren, zeg tegen haar dat ze lekker kan gaan slapen en mama in de buurt is. Dat gaat nu al stukken beter, ze heeft er nog wat moeite mee maar de slaapjes overdag zijn weer terug. Merk ook dat ze nu vrolijker is op de momenten dat ze wakker word. Ons meisje kan na de voeding max een kwartiertje/20 minuten spelen in de box voor ze moe is. Als ze echt niet kan slapen haal ik haar eruit en gaat ze weer mee naar beneden. Meestal lukt het dan na een half uurtje wel. Net als nu, ze heeft net gedronken, ligt in de box maar lijkt niet moe te zijn. Zie wel aan haar oogjes dat ze zo wel gaat jengelen dus gaan we even wandelen. Dat helpt ooo goed als ze niet kan slapen. Sterkte, weet hoe het is om overdag weinig rust te krijgen! Als ik haar trouwens te snel in bed leg gaat ze ook huilen, dan valt ze voor 5 minuten in slaap en is weer wakker. Dan kun je proberen wat je wil maar raakt ze alleen maar overstuur. T blijft lastig, te vroeg of te laat. Timing is alles!