uren vergoeding kot

Discussion in 'De lounge' started by diaan1982, Apr 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    Hoi
    ik werk 4ochtenden per week,maar voor 2ochtenden heb ik een contract
    hoe zit dit met de uren kot op contract heb ik er 7 en ik neem 11 uur af per week ik kom dus maandelijks wat tekort wat ik zelf voledig moet bijbetalen.
    Maar nu is mijn vraag ,hoe controleert de bd de uren die je werkt??
    Als ik alles opgeef aan de belasting telt dat ? Of moet je je contracten opsturen??
    Ik werk in werkelijkheid 14 uur (de helft dus zwart,maar wil dit wel gaan opgeven)

2. jupke

jupke Niet meer actief

Je werkgever hoort het aantal gewerkte uren aan de bd op te geven.

Dus als je meer uren naast je contract werkt berekenen ze dit Ann het eind van het jaar.

Zo gaat het bij mij tenminste wel.

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Je moet zelf je uren opgeven en aan de hand van je jaaroverzicht wordt het het eind van het jaar berekend.

Maar de uren die je zwart werkt kun je natuurlijk niet opgeven bij de belastingdienst.

4. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    Vergeten te vermelden,ik heb inkomen uit overige werkzaamheden als alfahulp
    dus in principe ben ik freelance of zzp er kan ook

5. Koffieleut

Koffieleut Niet meer actief

Ik heb ook maar 6uur op contract en werk verschillend, gemiddeld zo'n 20uur. En dit gemiddelde telt dus voor de KOT.

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Je kan zelf het gemiddelde aantal witte uren opgeven. Aan het eind van het jaar zal de belastingdienst dit controleren aan de hand van je jaaropgave en de rekening van de kinderopvang.
    Mocht je te veel hebben ontvangen dan moet je dat terug betalen.

De uren dat je zwart werkt (en dus niet opgeeft bij de belastingdienst) kun je logischerwijs niet opgeven. Deze uren staan niet op papier en je betaald daar geen belasting over.

Als je officieel als zzp'er aan de slag gaat is het weer anders, je bent voor die uren je eigen baas en jouw het werkgeversdeel (wat normaal een paas aan de belastingdienst overmaakt =1/6 deel) zal je ook zelf moeten betalen bovenop je eigen deel.

Share This Page