Moet ff mn verhaal kwijt hoor! Vanmiddag is mn zoontje opgenomen in het ziekenhuis ter opservatie voor 24 of 48 uur... Hij is nu 8 weekjes oud en is al een paar keer gestopt met ademen..., als hij erg gaat huilen dan stopt hij soms gewoon met ademen en word blauw erg eng!! Vandaag is dat dus 3 keer gebeurt....vanmorgen stikte hij waarschijnlijk in een boer ofzo en vanmiddag ging hij huilen en gebeurde het weer! Ik heb daarna gelijk de dokter gebeld en erop gestaan dat hij onderzicht werd! In eerste instantie werd ik afgescheept met nou je moet donderdag toch naar de kinderarts dus moet je t daar bespreken....., ik zeg ja dag ik blijf niet langer thuis en wil dat ie onderzocht word desnoods rijd ik naar de ehbo dat had ik gezegd tegen de staigere van de ha, krijg ik de dokter zelf aan de lijn en zegt ie jaaaa begrijp je ongerustheid etc maar wij geven advies dus moet je niet zomaar zeggen tegen de staigere dat je naar de ehbo rijd....wat een dwaas joh! MAar goed hij ging overleggen met zh en ja hoor de kinderarts wilde dat we gelijk kwamen om hem 24 of 48 uur te observeren! Nou zijn we net thuis uit t zh en blij als t weer ochtend is dan ga ik weer naar hem toe!!! Ben benieuwd wat eruit komt!!! De arts zei al dat het kan komen door de reflux, daar kunnen kindjes ook van stikken en dan dus stoppen met ademen! Omdat het omhoog komt en ze het niet weg kunnen krijgen..... Zo hoop dat ik niet te warrig ben... wilde ff mn verhaal kwijt! Zijn er nog meer mensen die zich herkennen in mijn verhaal?
ik herken het gelukkig niet, maar wat naar en spannend voor jullie!!! Ik denk dat het nu een fijn idee is dat hij daar is, ook al heb je je kindje daar liever niet. Hopelijk kun je zelf wat slapen en zien ze een reden voor het stoppen met ademen. Dan weet je wat het is en hopelijk iets onschuldigs.
Ik heb wel een vriendin die dit eens heeft gehad, ze heeft zich net aangemeld op dit forum.. zal haar eens tippen voor dit topic. Sterkte met je zoontje!!
Oh meid wat heftig!! Maar mocht je niet bij je zoontje blijven in het zkh? Mijn dochters zijn beide een nacht in het zkh opgenomen geweest ter observatie ivm de reflux. Melisa had toen ook ademhalingsproblemen tijdens het drinken, ze hebben haar toen een nacht aan de monitor gelegd en zo tijdens alle voedingen. Bij Diyana precies hetzelfde. Hopelijk mag hij snel naar huis!
gats wat klinkt het eng zeg! Mijn meisje was rond de 4 maanden toen ze voor het eerst echt hele flessen erui gooide en bijna in ademnood kwam. Doodeng! Maar super goed dat jij zo daadkrachtig richting je huisarts gereageerd hebt!! Soms zou je ze toch ik weet niet wat willen aandoen omdat je niet serieus genomen wordt. sterkte voor de nacht en succes morgen in het ziekenhuis, weer lekker knuffelen met je mannetje!
Heel veel sterkte met dit. Zeker schrikken hoop dat het niks ernstigs is en dat hij morgen of overmorgen, Weer mee naar huis kan en ja ha en assistentes. Die moet je soms echt de waarheid vertellen goed dat je op je strepen bent gaan staan. Een moeder weet of er wel niet iets is met haar kindje. Sterkte
Spreek even voor ts. Niet dat ik weet waarom ze niet n het ziekenhuis blijft maar denk dat ze wel mocht blijven maar nog een kindje thuis heeft waar ze bij moet zijn. Inverband misschein geen oppas of opvang daar voor!
Ik denk niet dat je bij een baby van 8 weken mag blijven. Die ligt waarschijnlijk op de baby-afdeling en daar kun je niet zomaar logeren, althans dat is mijn ervaring. Heel soms is er de mogelijkheid tot rooming-in, een aparte kamer waar jij mag slapen en je baby ook als hij bijna mee naar huis mag, wat me nu niet het geval lijkt. Dan kun je dus beter thuis slapen zodat je een beetje rust want geloof me, in het ziekenhuis doe je geen oog dicht. Ccwomen, heel veel sterkte, hopelijk is je ventje snel weer thuis en ontdekken ze wat de oorzaak is en hopelijk is het niets ernstigs. En ja, met dokters die niet luisteren heb ik een heleboel ervaring helaas...
Dat is heel eng ja als je baby'tje stopt met ademen. Het kindje van een neef van mijn man heeft het ook gehad. Hij werd ook blauw en helemaal slap. Daar konden ze geen medische oorzaak vaststellen. Ze vertelden dat het vaker voorkomt bij hele jonge kinderen en dat hij er overheen zou zijn als hij 3 á 4 maanden was. Het is vanzelf weer over gegaan. Veel sterkte en hopelijk is het niets ernstigs.
he meid bah! goed van je dat je door hebt gezed! denk maar zo je kindje is nu in goede handen en wordt goed onderzocht! heel veel succes en sterkte
hey meis ik weet hoe het is, hier hetzelfde gehad met esmay bij 7 weken ook opgenomen maar ik had zelf al aangegeven dat ik vermoede dat ze reflux had dus ze hebben haar aan de 24 ph meting gelegd en daar kwam idd reflux uit. over het stoppen met ademen het is heel eng maar ook een reflex zodra er iets in de slokdarm komt of ze geen lucht krijgen stoopen ze met ademen daardoor worden ze slap en verdwijnt hetgeen wat in de luchtpijp zat en dan ademen ze weer. het is erg naar maar niet direct heel erg mits het natuurlijk paar x per dag gebeurt dat is niet normaal. dus wees maar blij dat ze er naar gaan kijken en voel je niet schuldig om nu ff je rust te pakken
ik begrijp de dokter van tegenwoordig egt niet meer.. ze schepen je gewoon maar af.. je moet alles maar afwachten.. egt onbegrijpelijk.. volg altijd je gevoel als moeder.. en dat heb je goed gedaan..!!
Jeetje wat eng, sterkte!! Mijn dochtertje is opgenomen in het ziekenhuis toen ze 2 maanden was, ik ben er toen wel de hele tijd bijgebleven. Beleid was dat ouders altijd bij het kind mochten blijven, dag en nacht. Normaal liggen baby's op de babyafdeling maar ze hebben ook speciale rooming-in kamers voor dit soort situaties. En omdat ik borstvoeding geef kon dat ook niet anders. Maar ik begrijp dat je waarschijnlijk nog met de opvang van je andere zoontje zit.
Jeetje zeg, wat naar! Sterkte hoor! Verschilt kennelijk per zh of je mag blijven, in ons geval gingen ze ervan uit, de stretcher stond al klaar. Maar mijn zoontje was iets ouder.
Nee dat begreep ik uit jouw reactie, lijkt me echt heel vervelend! Maar ja, de gezondheid van je kindje staat voorop natuurlijk!
Ja tuurlijk, maar er stonden wat kritische vragen hierboven, waarom ze naar huis was en niet bij haar kindje was gebleven, dat wilde ik even nuanceren.
Ik bedoelde het totaal niet kritisch, ik vroeg het me gewoon af, omdat het inderdaad per zkh verschilt. Melisa is bij os ook opgenomen 3 weken na de thuiskomst (dus ook met 8 weken) en ze mocht niet meer op de wiegenkamer, maar op de kinderafdeling, en ik mocht op de strecher bij haar slapen. Maar daar gaat het helemaal niet om. TS, hoe is het vannacht gegaan met je zoontje? Laat monitor iets zien?
Hmm, snap ook eigenlijk zelf niet hoe ik daarbij kom... Had zelfs niet eens door dat jij de vraag stelde, als dat was doorgedrongen had ik niet eens gereageerd want snap ook wel dat jij allang weet wat ik schreef. Waarschijnlijk was het gewoon bedtijd voor mij.