Ik val nog onder de oude WAO uitkering/regeling. Ben volledig 80%-100% afgekeurd sinds 2002. Nu vraag ik me af of er voor mij ook regelzaken (plichten) zijn naar het UWV en/of waar ik recht op heb? Zo ja, vanaf wanneer? Ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben, dus alles is nog pril. Misschien nog totaal niet aan de orde, maar wil me graag verdiepen in alles wat me te wachten staat en daar hoort dit gedeelte natuurlijk ook bij.
Beste Bianca, Richting UWV hoef je op dit moment geen stappen te ondernemen. Je hoeft UWV niet in te lichten dat je zwanger bent. Je WAO-uitkering verandert niet. Denk er wel om dat als je gezondheid verandert je dit dan wel aan UWV doorgeeft. Je kunt daarvoor het wijzigingsformulier insturen. Geef wel na de bevalling je gewijzigde gezinssituatie door aan UWV. Ook daarvoor kun je het wijzigingsformulier gebruiken. Fijne zwangerschap toegewenst. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Hallo René, Bedankt voor je uitleg. Opzich snap ik het, vroeg me alleen nog het volgende af. Op moment dat ik bevallen ben veranderd er dan nog wat qua uitkering, omdat ik dan niet meer alleen ben? Of heeft dat voor de hoogte van mijn WAO niets te maken?
Beste Bianca, Je WAO-uitkering verandert niet als je een kindje krijgt. Mogelijk heb je straks wel recht op een (hogere) toeslag. Heb je al een toeslag op je uitkering? Dan wordt deze aangepast zodra je de met het wijzigingsformulier hebt doorgegeven dat je gezinssituatie is veranderd. Heb je nog geen toeslag? Gebruik dan het aanvraagformulier om te beoordelen of je er recht op hebt. Actuele informatie over de Toeslagenwet vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Ik krijg geen toeslag, want ik heb een vriend. Overigens alweer 2 jaar in de ziektewet en we zijn bezig met bezwaar afwijzing wia. Maar de ww procedure loopt al wel ondertussen. Zal wel keurig alles doorgeven, maar dan zit er voor mij geen (extra) toeslag in. Zal ook de info-link bekijken die je erbij hebt gedaan. Bedankt voor de uitleg