Buikkramp baby, wat eten bij borstvoeding?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Lana1986, Aug 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

Oct 2, 2014
    1,194
    400
    83
    Female
    Hallo,

Mijn baby is nu 11 dagen oud. De eerste paar dagen na de geboorte had mijn meisje veel last van buikkrampjes. De kraamhulp gaf toen aan dat ik op moet letten met mijn voeding, omdat de kleine via de borstvoeding ook alles binnenkrijgt wat ik eet. Ze raadde mij af om o.a. ui, knoflook, bruine bonen, rode pepers/sambal en kiwi te eten (en alle andere dingen die buikkramp kunnen veroorzaken). Nu zit in bijna alle gerechten die ik normaal gesproken eet wel ui, knoflook en sambal. Uiteraard eet ik dit momenteel niet meer, maar ik vraag me af vanaf wanneer ik dit weer kan eten. Moet ik dit dan langzaam gaan opbouwen? Bijv. een kwart ui verwerken in een gerecht? Zo ja, wanneer raadt u aan om dit te doen? Alvast bedankt voor uw reactie!

Groetjes,

Lana

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Als je normaal eet wat je voor en tijdens zwangerschap ook at, dan hoeft je kindje niet heel erg te reageren. Vaak is het ook zo dat kindjes in week 1 en 2 nog wel reageren (het lijfje moet zich op alles inrichten: werking darmen, ontlasting, voeding) en daarna kun je inderdaad wel weer starten met een deel van de producten. Gaat het goed, dan kun je verder proberen, anders wacht je nog een paar dagen.

Heeft je kindje veel spanning in het lijfje, is het ook bij slapen onrustig en houden de krampen de hele dag aan, dan even verder kijken: overleg met consultatiebureau.

3. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

Oct 2, 2014
    1,194
    400
    83
    Female
    Super bedankt voor je snelle reactie!!

Share This Page